Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه شهیدبهشتی از ایجاد کانون شکوفایی، خلاقیت و نوآوری برای دانشجویان این دانشگاه خبر داد.

به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو، خسرو پیری رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی، با بیان این که «کانون شکوفایی، خلاقیت و نوآوری» با مدیریت مرکز رشد و با همکاری سایر نهاد‌های آموزشی و پژوهشی دانشگاه ایجاد شد، گفت: دانشگاه شهید بهشتی به منظور زمینه‌سازی بروز خلاقیت و نوآوری در بین دانشجویان، با استفاده از امکانات و توانایی‌های مرکز رشد، پارک علم و فناوری و همچنین ظرفیت و امکانات موجود در دانشکده‌ها، پژوهشکده‌ها و مراکز علمی دانشگاه و در راستای ایجاد اکوسیستم نوآوری و کسب و کار در دانشگاه شهید بهشتی اقدام به این مهم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: ضمن تقویت فرهنگ نوآوری در بین دانشگاهیان با برگزاری برنامه‌های مختلف شرایط مناسب برای پیاده‌سازی ایده‌های مبتنی بر دانش صاحبان ایده فراهم می‌شود. به بیان دیگر کانون شکوفایی، خلاقیت و نوآوری فضایی برای تجاری‌سازی ایده‌های خانواده بزرگ دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی است.

پیری تصریح کرد: دانشگاه می‌تواند فرهنگ پشت میزنشینی و سنتی کسب و کار را به فرهنگ نوآوری و علم قابل تبدیل به محصول و خدمات تغییر دهد که یکی از حلقه‌های ایجاد این تغییر، کانون شکوفایی، خلاقیت و نوآوری است. کانون در اندیشه ایجاد فضای نوآور در بین دانشجویان و تولید اکوسیستم کسب و کار در دانشگاه است.

هوشیار کولیوند، مدیر اجرایی مرکز رشد و کارآفرینی دانشگاه شهید بهشتی نیز گفت: کانون در راستای حمایت از محققان، نوآوران، پژوهشگران و دانشجویان علاقه‌مند و با هدف فراهم کردن بستری مناسب برای اجرایی کردن ایده‌های نوآورانه دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی ایجاد شده است.

وی تاکید کرد: در این کانون فعالیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی دانشجویان دانشگاه به صورت گروهی و یا انفرادی که منجر به نوآوری و کسب و کار می‌شود، از حمایت‌های پارک علم و فناوری و مرکز رشد دانشگاه برخوردار خواهند بود.

کولیوند اظهار کرد: از مزایای قابل توجه کانون می‌توان به کسب آمادگی‌های لازم جهت ورود به مرکز رشد (دوره‌های پیش رشد و یا رشد) اشاره کرد. کانون شکوفایی، خلاقیت و نوآوری آغاز راهی برای ورود به مرکز رشد بوده که متقاضی، ضمن تثبیت ایده، اطلاعات کافی در خصوص چگونگی ثبت شرکت و پذیرش در مرکز رشد را نیز کسب می‌کند.

سجاد محمدیان هاور، مدیر کانون شکوفایی، خلاقیت و نوآوری دانشگاه شهید بهشتی نیز گفت: یکی از اهدافی که کانون شکوفایی، خلاقیت و نوآوری دانشگاه شهید بهشتی پیگیری می‌کند، برگزاری دوره‌های آموزشی متناسب با اکوسیستم کسب و کار کشور و فراهم کردن امکانات مورد نیاز تیم‌های نوآور دانشجویی است که این آموزش‌ها شامل ایده‌پردازی، مهارت و دانش کسب و کار، فن بیان و تکنیک‌های فروش محصول یا خدمات، نحوه انعقاد قرارداد و تفاهم‌نامه، انتقال تجربه و ... است؛ همچنین در راستای افزایش مهارت‌های فنی تیم‌های نوآور، کانون برای این تیم‌ها با مکاتبه‌های اداری سعی در برقراری و استفاده از امکانات آزمایشگاه‌های دانشگاه را نیز دارد.

وی خاطرنشان کرد: کانون شکوفایی، خلاقیت و نوآوری نقطه عطفی در دانشگاه شهید بهشتی است که می‌تواند در مهارت افزایی و تشکیل تیم‌های نوآور دانشجویی کمک‌رسان اکوسیستم کسب و کار کشور باشد. همچنین با برگزاری بوت کمپ‌های تخصصی در رشته‌های دانشگاهی می‌توانیم زمینه‌ساز ایجاد فضای کسب و کار و بازتولید اکوسیستم کسب و کار در دانشگاه و جامعه باشیم.  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اکوسیستم نوآوری خلاقیت دانشگاه شهید بهشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۳۵۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأثیر مستقیم سراهای نوآوری دانشگاه آزاد یزد در رونق بازار

محمدمهران لسان‌صدق مدیر مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا با تشریح دستاوردهای علمی، فناوری و دانش‌بنیان این دانشگاه در سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: خوشبختانه موفق شدیم مجوز دو مرکز رشد را از سازمان مرکزی دریافت کنیم؛ به‌طوری‌که مرکز رشد فناوری اشکذر و مرکز رشد فناوری‌های فضایی تفت با تعامل سازنده با دستگاه‌های دولتی ایجاد شدند؛ به اینصورت نقش مؤثری در نهاد‌های تصمیم‌گیری در حوزه فناوری داشتیم.

وی با بیان اینکه چند طرح برای توسعه زیست‌بوم درراستای جذب اعتبار مالی ارائه کرده‌ایم، تعداد هسته‌ها و شرکت‌های فناور دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد را ۳۵ هسته و شرکت برشمرد.

مدیر مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد متذکر شد: ۳۵ هسته و شرکت فناور در مرکز رشد فناوری مستقر هستند و توانستیم واحد تحقیق و توسعه چند شرکت بزرگ مانند سیرنگ و فولاد پیمان گستر را در مرکز رشد پذیرش کنیم.

لسان‌صدق متذکر شد: شرکت‌ها در زمینه‌های صنایع غذایی و بذر هیبرید، رباتیک و فناوری اطلاعات، هوش مصنوعی، اتوماسیون و صنعتی مواد شیمیایی فعال هستند.

وی، برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد در سال ۱۴۰۳ در حوزه علم و فناوری و دانش‌بنیان و تقویت آن را چنین برشمرد: توسعه کمّی و کیفی زیست‌بوم فناوری شامل مراکز رشد و سرای نوآوری، راه‌اندازی پارک فناوری اطلاعات با همکاری اداره‌کل فناوری اطلاعات و ارتباطات و پارک علم و فناوری یزد ازجمله برنامه‌های این دانشگاه در سال جدید است.

فعالیت دانشگاه آزاد یزد در حوزه مهارت و کارآفرینی

مدیر مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد درباره اینکه تازه‌ترین فعالیت سرای نوآوری این دانشگاه در سال ۱۴۰۲ چه بود و چه برنامه‌ای برای ۱۴۰۳ متصور هستید؟ چنین پاسخ داد: سرای نوآوری «رباتیک و اتوماسیون صنعتی»، «پوشاک» و «کاشی و سرامیک» در این دانشگاه فعال هستند و سال ۱۴۰۲ بیشتر در حوزه برگزاری رویداد‌های مختلف فناوری و دوره‌های توانمندسازی و شتابدهی فعال بودیم، امیدواریم در سال جدید با جذب واحد‌های مختلف فناور به رونق بازار کمک کنیم، کما اینکه سال گذشته (۱۴۰۲) سراهای نوآوری این دانشگاه در رونق بازار تأثیر مستقیم داشتند.

لسان‌صدق در پاسخ به این سؤال که در حوزه مهارت و کارآفرینی چه فعالیت‌هایی در سال ۱۴۰۲ صورت گرفت و چه برنامه‌ای برای سال جدید (۱۴۰۳) دارید؟ عنوان کرد: برگزاری بوت‌کمپ برنامه‌نویسی کامپیوتر، استارت‌آپ و وبینار و چالش فناوری در زمینه‌های مختلف از جمله کارآفرینی از اقدامات دانشگاه در حوزه کارآفرینی بوده است.

امکان صدور مجوز فناوری برای شرکت‌ها فراهم شود

وی برای توسعه زیست‌بوم فناوری در کشور پیشنهاد کرد که راه‌اندازی مراکز تخصصی مطابق با آمایش سرزمین و تعامل با دستگاه‌های دیگر می‌تواند برای زیست‌بوم عامل رونق باشد، همچنین امکان صدور مجوز فناوری در دانشگاه از امتیازاتی است که برای شرکت‌ها جذاب است که امیدواریم در دانشگاه آزاد یزد محقق شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آخرین مهلت ارائه پروپوزال به فراخوان طراحی سامانه هوشمند تشخیص بیماری‌های دندان
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول
  • توجه به دانش‌بنیان‌ها در راستای تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم
  • شرکت‌های دانش‌بنیان، مصداق مشارکت مردم در عرصه تولید هستند
  • سفر وزیر بهداشت به قم/ عیادت عین اللهی از بیماران
  • ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به بازار‌های بین‌المللی
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول
  • تأثیر مستقیم سراهای نوآوری دانشگاه آزاد یزد در رونق بازار
  • مراجعه بیش از ۳۷۰۰ بیمار به بیمارستان بهشتی کاشان
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۷ فروردین ۱۴۰۳ + جدول