Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: افزایش بیمه شدگان صنایع دستی و ارائه تسهیلات برای توسعه و راه اندازی صنایع دستی از اولویت های وزارت میراث فرهنگی است.

به گزارش ایسنا، پویا محمودیان بعدازظهر امروز 20 مهرماه در جلسه با تولیدکنندگان گلیم و صنایع دستی شهرستان سیرجان افزود: بیمه درد مشترک و مطالبه به حق همه هنرمندان است تا دغدغه زندگی آینده، بر فعالیت های هنری آنها تاثیر نگذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین جهت بیمه خانواده صنایع دستی کشور پس از ۵ سال توقف، مجددا به جریان افتاد اما به دلیل شرایط خاص اقتصادی کشورمان و موانعی که پیش رو بود، تنها ۸۱۲ نفر از هنرمندان صنایع دستی در سال گذشته بیمه شدند و امیدواریم با پیگیری وزیر میراث فرهنگی و همکاری سازمان بیمه تامین اجتماعی و وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی بر این تعداد بیافزاییم.

 وی ادامه داد: امسال ۵۰ سهمیه بیمه به هنرمندان صنایع دستی سیرجان اختصاص خواهد یافت همچنین آمادگی داریم تسهیلات بانکی با نرخ ۱۰درصد با شرایط ویژه در صورت ارائه طرح های توجیهی و موثق به تعدادی از هنرمندان صنایع دستی سیرجان اختصاص دهیم.

 محمودیان هدف اصلی سفر به سیرجان را بازدید نزدیک از ظرفیت‌های این شهر به عنوان شهر جهانی گلیم عنوان کرد و گفت: شاهد توانمندی های هنری و اقتصادی حائز اهمیت این شهرستان در حوزه صنایع دستی بودم. علاوه بر اینکه ساختمان موزه گلیم در سیرجان به زودی تکمیل خواهد شد، همچنین با همکاری شهرداری سیرجان بازارچه دائمی صنایع دستی در این شهر راه‌اندازی می شود.

وی اظهار کرد: پروسه راه اندازی رشته تحصیلی بافندگی گلیم در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان در دست پیگیری است و طرح راه اندازی کارگاه های صنایع دستی در فصای اطراف موزه گلیم سیرجان بررسی و حمایت می شود.

به گزارش ایسنا، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان نیز در این نشست گفت: حوزه صنایع دستی اولویت اصلی اداره کل میراث فرهنگی در شهرستان سیرجان است.

فریدون فعالی افزود: با اتحاد زبانزدی که در مسئولین شهرستان سیرجان سراغ دارم، مطمئنم تداوم توسعه حوزه صنایع دستی خصوصا گلیم در این شهرستان ادامه خواهد داشت و مرکز استان در این حوزه از هرگونه حمایتی دریغ نخواهد کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۳۶۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور میراث‌فرهنگی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه اکسپو

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گفت: این اداره‌کل در نمایشگاه توانمندی‌های صاداراتی ایران (اکسپو) حضور فعال خواهد داشت.
علیرضا جیلان تأکید کرد: افزون‌بر دو هزار و ۵۰۰ میهمان خارجی شامل سفیران و سرمایه‌گذاران از این نمایشگاه بازدید خواهند کرد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری افزود: این اداره‌کل امسال برای دومین سال متوالی در نمایشگاه توانمندی‌های صاداراتی ایران (اکسپو) شرکت می‌کند.
جیلان گفت: نمایشگاه توانمندی‌های صاداراتی کشور (اکسپو) از روز شنبه هشتم اردی‌بهشت‌ماه جاری کار خود را آغاز می‌کند.
وی یادآور شد: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری در غرفه ۴۱ نمایشگاه بین‌المللی تهران میزبان سرمایه‌گذاران خارجی برای ارائه توانمندی‌های صادراتی است.

دیگر خبرها

  • حضور میراث‌فرهنگی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه اکسپو
  • تکمیل زیرساخت‌های محافظت از غار باستانی زل هستیجان
  • رسیدگی به بحث فرونشست از برنامه‌های اصلی وزارت میراث فرهنگی است
  • حفاران غیرمجاز در شهرستان سنندج دستگیر شدند
  • تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون خ»
  • ضرغامی: موزه ملی فرقی با موزه لوور ندارد
  • راه اندازی نخستین بازارچه صنایع دستی دربنای تاریخی ملک زاهدان بزودی
  • بنای تاریخی ملک زاهدان در اختیار صنعتگران صنایع دستی قرار می گیرد
  • ثبت ۴۱ میراث در فهرست آثار ملی البرز
  • تحول در گردشگری اشتهارد با پیشبرد پروژه‌های این حوزه در شهرستان