Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا، ‌ به نقل از سایت شبکه الجزیره، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت، اعزام نیرو به خاورمیانه باید در ازای دریافت پول باشد.

رئیس‌جمهوری آمریکا افزود: ما نیروها و چیزهای دیگری به خاورمیانه برای یاری به عربستان می‌فرستیم اما آیا شما آماده‌ هستید؟ درخواست من از عربستان این است که در مقابل همه آنچه انجام می‌دهیم پول پرداخت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در وهله اول است... عربستان و کشورهای دیگر. اکنون عربستان موافقت کرده در ازای هر آنچه انجام می‌دهیم به ما هزینه بپردازد، ما این را می‌پسندیم.

آمریکا اعلام کرده در واکنش به حمله ماه گذشته به تاسیسات نفتی آرامکو، مجموع نیروهایی که ماموریتشان را در ماه اخیر تمدید کرده، با اعزام نیروهای بیشتر به حدود ۳۰۰۰ تن می‌رساند.

مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا روز جمعه (۱۱ اکتبر) تصمیم کشورش را ازبابت اعزام ۳۰۰۰ نیروی آمریکایی به عربستان به درخواست محمد بن‌سلمان، ولیعهد سعودی اعلام کرد.

اسپر در کنفرانس خبری با مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت: من با بن‌سلمان که درخواست مساعدت بیشتر از ما در زمینه برقراری امنیت در منطقه کرده بود، صحبت کردم.

وزیر دفاع آمریکا از هم‌پیمانان به خصوص اروپا خواست "برای دفاع از منطقه" به تلاش‌های واشنگتن بپیوندند.

بر اساس بیانیه پنتاگون - وزارت دفاع آمریکا - دو سامانه جدید موشک‌های پاتریوت، یک سیستم اختلال موشکی تاد، دو اسکادران جنگنده هوایی و یک واحد تجسس هوایی، از جمله تجهیزاتی است که برای کمک به عربستان به این کشور اعزام خواهند شد.

در بیانیه پنتاگون آمده که مارک اسپر صبح جمعه در گفت‌وگو با محمد بن سلمان این موضوع را به او اطلاع داده است.

ارتش آمریکا از ماه مه تاکنون تعداد نیروهایش را در منطقه تحت پوشش "فرماندهی مرکزی" که شامل خاورمیانه می‌شود به حدود ۱۴ هزار تن افزایش داده است.

در ماه سپتامبر نیز آمریکا بعد از حمله به تاسیسات آرامکو، ۲۰۰ نیروی نظامی را به همراه موشک‌های پاتریوت به عربستان اعزام کرد.

این نخستین بار نیست که عربستان سعودی برای تامین امنیت از نظامیان آمریکایی کمک می‌گیرد.

ماه گذشته حمله به تاسیسات آرامکو تبعات سنگینی برای تولید نفت عربستان و قیمت نفت در بازارهای جهانی داشت.

انصارالله یمن مسؤولیت آن حمله را برعهده گرفت اما ریاض اعلام کرد که این حملات از سمت شمال این کشور انجام شده است.

کد خبر 458554 برچسب‌ها عربستان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۳۶۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین جلسه مجازی آمریکا و اسرائیل درباره حمله به رفح

مقامات از برگزاری یک نشست با حضور مشاور امنیت ملی کاخ سفید و سران صهیونیست در خصوص حمله به شهر رفح در جنوب غزه خبر دادند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، دو مقام آمریکایی از نشست مجازی سطح بالا میان مقام‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی درباره عملیات احتمالی این رژیم در رفح خبر دادند. مقامات آمریکایی می‌گویند که دولت بایدن همچنان نگران است که تهاجم رژیم صهیونیستی به رفح منجر به تلفات گسترده غیرنظامیان شود.

در همین حال، مقامات به صراحت گزارش‌ها مبنی بر چراغ سبز دولت بایدن برای انجام عملیات در رفح در صورتی که تل‌آویو از حمله به ایران خودداری کند، رد کردند. این دومین جلسه از این قبیل در هفته‌های اخیر خواهد بود.

براساس گزارش آکسیوس، طرف آمریکایی در این نشست مجازی توسط جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید رهبری خواهد شد. ران درمر، وزیر امور استراتژیک و تزاپی هانگبی، مشاور امنیت ملی، ریاست طرف اسرائیلی را بر عهده خواهند داشت.

کاخ سفید از اظهار نظر در این خصوص خودداری کرده است. مقامات آمریکایی می‌گویند که طی چند هفته گذشته، چندین گروه کاری سطح پایین به طور مجازی برای بحث در مورد طرح‌های عملیاتی رژیم صهیونیستی در رفح و پیشنهادات بشردوستانه تشکیل جلسه داده‌اند.

یک مقام آمریکایی گفت: «برنامه‌های ارائه شده توسط ارتش اسرائیل شامل عملیات تدریجی و آهسته در محله‌های خاص رفح است که از قبل تخلیه می‌شوند - به جای تهاجم همه جانبه به کل شهر».

رفح تنها مکان نسبتا امنی است که حداقل ۱.۴ میلیون غیرنظامی آواره فلسطینی را در خود جای داده است.

دیگر خبرها

  • روزنامه اسراییلی: اسرائیل مسئولیت حادثه در اصفهان را نمی پذیرد
  • دومین جلسه مجازی آمریکا و اسرائیل درباره حمله به رفح
  • اگر به ایران حمله کنید... ؛ هشدار جدید آمریکایی‌ها به اسرائیل
  • اذعان پنتاگون به توانمندی نظامی ایران درپاسخ به اسرائیل
  • پنتاگون درباره پاسخ تنبیهی ایران ضد رژیم صهیونیستی چه گفت؟
  • روزنامه آمریکایی: وزیر خارجه آمریکا به چین می‌رود
  • روزنامه آمریکایی: وزیر دفاع آمریکا به چین می‌رود
  • پیامد تردید نسبت به یکی از متهمان پرونده ۶ ژانویه برای ترامپ
  • از دوران وابستگی تا روزگار سرافرازی
  • چرا آمریکا حاضر به بمباران ایران همراه اسرائیل نشد؟ پاسخ نظامی آمریکایی