Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس بین‌الملل جام نیـوز به نقل از رسانه‌های منطقه، ابوالغیظ اظهار داشت، هدف ترکیه از حمله نظامی به سوریه جدا کردن بخشی از اراضی سوریه و ایجاد تغییر در بافت جمعیتی در شمال این کشور است.

دبیرکل اتحادیه عرب عملیات نظامی ترکیه در شمال شرق سوریه را تجاوز به خاک یک کشور عربی و نیز تجاوز علیه حاکمیت آن خواند و تأکید کرد که ترکیه باید نیروهای خود را از سوریه خارج کند و مسئولیت تبعات انسانی ناشی از این حملات بر عهده ترکیه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



«سامح شکری» وزیر خارجه مصر نیز در این نشست تاکید کرد، تاریخ تمامی کسانی را که در تجاوز ترکیه به ملت سوریه نقش‌آفرینی و از آنکارا در این حمله حمایت کرده‌اند، محکوم خواهد کرد.

وزیر خارجه مصر توقف حمله نظامی ترکیه به سوریه را خواستار شد و‌ اظهار داشت که مقاومت در برابر تجاوز ترکیه حق ملت سوریه است.

سامح شکری با بیان این‌که مسؤولیت بازگشت تشکیلات تروریستی به منطقه بر عهده ترکیه است، افزود مصر هرگونه تلاش‌ها برای هدف قرار دادن حاکمیت ارضی کشورهای عربی و امنیت ملی عربی را رد می‌کند.

«باسیل جبران» وزیر خارجه لبنان نیز در این نشست بر بازگشت سوریه به اتحادیه عرب تاکید کرد و اظهار داشت که آیا زمان برای بازگشت سوریه به اتحادیه عرب و دستیابی به آشتی عربی و پایان دادن به حمام خون در این کشور، مناسب نیست؟

«عادل الجبیر» وزیر مشاور دولت سعودی در امور خارجه نیز تجاوز نظامی ترکیه به سوریه را محکوم کرد و گفت که این اقدام نظامی تلاش‌ها برای سرکوب گروه تروریستی داعش را تضعیف می‌کند.

وزیر خارجه اردن نیز بر دستیابی به راه‌حلی سیاسی جهت پایان دادن به این بحران تأکید کرد.

وزیر خارجه موریتانی هم اعلام کرد که کشورش حمله نظامی ترکیه به شمال شرقی سوریه را به شدت محکوم می‌کند.

 

تسنیم

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: اتحادیه عرب ترکیه سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۳۶۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجارستان : رقابت ناتو در اوکراین جرقه جنگ جهانی سوم را خواهد زد

وزیر امور خارجه مجارستان گفت: آمریکا، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و اتحادیه اروپا بر سر اینکه چه کسی می‌تواند تسلیحات بیشتری به اوکراین برساند، رقابت دارند و این امر درگیری با روسیه را تشدید و تهدید یک جنگ جهانی جدید را جدی‌تر خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، پیتر سیجارتو در بدو ورود به لوکزامبورگ برای شرکت در نشست مشترک وزرای خارجه و دفاع اتحادیه اروپا، تاکید کرد که پس از تصمیم اخیر کنگره آمریکا مبنی‌بر تصویب لایحه جدید کمک به اوکراین، «سیاستمداران اروپایی طرفدار جنگ می‌خواهند این باخت خود را جبران کنند». او در حساب کاربری فیس‌بوک خود نوشت: «امروز تحویل تسلیحات جدید و میلیاردها یورو در دستور کار آنهاست».

وزیر امور خارجه مجارستان هشدار داد که «تدارک جنگ جهانی در بروکسل در حال تشدید است» و ایالات متحده، ناتو و اتحادیه اروپا «به جای تمرکز بر تقویت صلح و یافتن راه حل‌های دیپلماتیک» اکنون برای هماهنگی کمک‌های نظامی در مورد اوکراین با یکدیگر رقابت می‌کنند.

وزرای اتحادیه اروپا قصد دارند در نشست هفته جاری در لوکزامبورگ در مورد جنگ اوکراین، به ویژه تامین سامانه دفاع هوایی از جمله پاتریوت بحث کنند.

آنها قرار است در زمینه استفاده از دارایی‌های مسدود شده روسیه برای کمک به کی‌یف، رایزنی می کنند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • آخرین تحولات اوکراین | درخواست کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • مجارستان : رقابت ناتو در اوکراین جرقه جنگ جهانی سوم را خواهد زد
  • حمله پهپادی به پایگاه عین‌الاسد عراق
  • حمله مقاومت عراق به پایگاه آمریکا در شمال شرق سوریه
  • حمله به پایگاه آمریکا در شمال حسکه
  • پایگاه آمریکا در شمال حسکه هدف حمله پهپادی قرار گرفت
  • حمله پهپادی به یک پایگاه آمریکایی در شمال سوریه
  • برگزاری اولین نشست رهبران تونس، الجزایر و لیبی
  • پدافند ارتش سوریه تجاوز نظامی بامدادی اسرائیل را ناکام گذاشت
  • بحرین میزبان نشست آینده سران اتحادیه عرب