Web Analytics Made Easy - Statcounter

مینا مهدیلو روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا با بیان اینکه همایش چتر نارنجی با کمک تیم پشتیبان مشتمل بر گروه حقوقی، روانشناسی و با حضور دهها نفر از بانوان در سرای محله اکباتان تشکیل شد، ‌ افزود: جلسه در بخش‌های حقوقی، روانشناسی و  توما حقوقی و روانشناسی برگزار شد. دلیل این چیدمان تطبیق مسایل حقوقی با روانشناسی و ملموس شدن مسایل برای بانوان حاضر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارشناس حقوقی درباره نحوه برگزاری همایش که پنجشنبه گذشته برگزار شد،  تصریح کرد:‌ در ابتدا بنده به عنوان راهبر پروژه  و همچنین وکیل پایه یک دادگستری و کارشناس ارشد حقوقی در خصوص نحوه شکل گیری چتر نارنجی سخنانی در خصوص مشکلات بانوان در جامعه امروزی مطرح کردم. بنده در طول چهارده سال کار حرفه ای در حوزه وکالت و اختصاص پنج سال آن به حقوق زنان و کمک به بانوان در این زمینه، تنها به طلاق و جدایی این بانوان کمک نکرده ام بلکه هدفم در وهله نخست آشتی این بانوان با همسرانشان و آشتی با خودشان بوده است و تمام هدفم رهایی، شادی و ارزشمندی برای تک تک بانوان کشورم به خصوص بانوان متاهلی است که در زندگی با چالشی روبرو هستند.

بررسی واژه حق و جایگاه حقوقی زنان در طول تاریخ

وی افزود:‌ در ادامه برنامه، علی ایمانی کارشناس حقوقی به بررسی واژه حق و جایگاه حقوقی زنان در طول تاریخ و همچنین  پس از ورود دین مبین اسلام به ایران اشاره کرد  و سپس به بررسی برخی مواد مربوط به حمایت بانوان در قوانین موضوعه از جمله قانون مدنی، قانون کار و همین طور قانون حمایت خانواده پرداخت.
مهدیلو عنوان کرد:‌ در بخش بعدی همایش چتر نارنجی، ‌ ملیکا اسلامی یکی از راهبران بخش روانشناسی پروژه در رابطه با مهارتهای لازم و بین فردی سخنانی را ارائه کرد و آنچه که برخی بانوان از زندگی نمی دانند مطالبی را بیان نمود. در این جلسه در مورد سطوح خودآگاهی مواردی مطرح شد و هریک از سطوح با مثال های واقعی برای بانوان تشریح گردید.  در این مثال چهار وجه ارتباط برای بانوان حاضر بیان شد و در ادامه شرکت گنندگان سوالاتی مبنی بر وجوه ارتباط خود و ارتباط با دیگران همسو با ذهن مخاطب پرسیدند و بانوان با ارائه تجربه های خودشان از زندگی دقایقی با ما در این جلسه سهیم شدند.

فهمیدن و درک کردن خود واقعی و خود کاذبی

این وکیل دادگستری گفت:‌ در بخش دوم جلسه با عنوان روانشناسی، ‌ پریا مهمانپذیر به عنوان یک روانشناس جامعه  سخنان خود را در رابطه با فهمیدن و درک کردن خود واقعی و خود کاذبی آغاز کرد، خود واقعی به معنای آن خودی است که واقعا هستیم و خود کاذب به معنای خودی است که دوست داریم باشیم و دیگران ما را با آن ببینند، در ادامه جلسه بر احساس ارزشمندی ناشی از این دو خود تمرکز کردیم و سنگ بنای شخصیت خود را همراه با بانوان حاضر مرور کردیم، همین که بدانیم چقدر واقعی هستیم و چرا واقعی هستیم، ‌معنا و مفهوم خود کاذب مان رو بیشتر درمی یابیم.

برنامه های آینده چتر نارنجی با موضوع کارگاه های حقوقی پیش از ازدواج
مهدیلو ادامه داد:‌ شریتا نوری یکی دیگر از راهبران  پروژه و مجری این همایش، برنامه های آینده چتر نارنجی را با موضوع هویت با جمع حاضر درمیان گذاشت که شامل روانشناسی در قالب گروه درمانی متداوم و مستمر و مشاوره حقوقی تخصصی بود.  در ضمن نوید این امر داده شد که کارگاه های حقوقی پیش از ازدواج نیز بنا به درخواست در برنامه های آینده گنجانده شود.  

این کارشناس حقوقی گفت:‌ در بخش دوم حقوقی نیز زهرا کشتکار وکیل پایه یک دادگستری و مدرس بهبود روابط زوجین و کارشناس ارشد حقوق جزا و جرم شناسی به سوالات مدعوین در مورد نحوه مطالبه مهریه، نفقه، توقیف اموال و رفع توقیف و سایر مسایل مشابه حقوقی که حوزه خانواده مبتلا به می باشد، پاسخ داد.

همایش با سخنان راهبر پروژه ضمن اطمینان از تداوم این همایش ها و اجرای آن در فواصل زمانی مشخص و اطلاع رسانی  به شرکت کنندگان از طریق شبکه های اجتماعی، و با تشکر و قدردانی از تیم پشتیبانی چتر نارنجی و همه مدعوین و همچنین توزیع فرم نظر سنجی جهت بهبود و ارتقا سطح کمی وکیفی به پایان رسید.
مهدیلو افزود :‌ جا دارد از تیم پشتیبان  ۱۲ نفره که در کمال مهر در کنار ما بودند تشکر کنیم .همچنین از عدم همکاری برخی سازمانها جهت اجرای این پروژه اجتماعی رایگان بسیار گله مند هستیم و از نهادها و سازمانها درخواست حمایت مالی و روانی جهت اجرای های منظم این همایش را داریم.

این همایش قرار است در هر فصل یکبار با حضور حقوقدانان، ‌ روانشناسان و کارشناسان علوم اجتماعی برای کمک به بانوان نیازمند بحثهای حقوقی و روانشناسی برگزار شود.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: طلاق حقوقی و قضایی ازدواج بانوان روانشناسی بالینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۳۶۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکو خمس: پروژه بزرگی در تراکتور داشتیم

به گزارش "ورزش سه"، پاکو خمس همراه با دستیارانش تصمیمی ناگهانی در ترک ایران گرفتند و بلافاصله بعد از امضای فسخ قرارداد، تبریز را به مقصد استانبول ترک کردند.

خمس که حالا در کرونیا حضور دارد و خود را آماده تصمیم بعدی می‌کند، در حالی شغل سرمربی تراکتور را رها کرد که می‌گوید شرایط خانواده و اصرار آنها برای بازگشت مهمترین علت خروج از ایران بوده است.

در بخشی از یک مصاحبه کوتاه که مارکا منتشر کرده، او به پروژه خود در تراکتور اشاره می‌کند و می‌گوید که دو سال از قراردادش را برای ادامه زندگی در کنار خانواده‌اش بخشیده است.

پاکو خمس همچنین تاکید کرد که رابطه بسیار خوبی با باشگاه داشت و در ایران تجربه غنی را به دست آورد اما در نهایت تفاوت زندگی در این کشور باعث شد تا او شغل خود را رها کند و به اسپانیا برود.

دیگر خبرها

  • فعال رسانه‌ای اصولگرا: طراحانِ بازگشتِ گشت ارشاد در شهرک‌های سازمانی زندگی می کنند!
  • تقویت احساس ارزش واقعی تولید برنج در زندگی کشاورزان مازندرانی
  • برنامه‌های ویژه‌ای برای نشاط اجتماعی بانوان قزوین داریم
  • برگزاری همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان
  • بازگشت به خانه در لنز دوربین عکاسان
  • پاکو خمس: پروژه بزرگی در تراکتور داشتیم
  • تحقیق و تفحص از اجرای پروژه بلوار مرحوم ابوترابی
  • برگزاری ۳۷۴ پاتوق گفت وگو در گلستان
  • دولت مشکل حقوقی و قراردادی پروژه مونوریل قم را حل کند
  • اجرای پروژه‌های شهری طبق مصوبه