Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-23@13:47:56 GMT

وقف بیش از نیم هکتار زمین در شهرستان بینالود

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۳۶۷۸۳

وقف بیش از نیم هکتار زمین در شهرستان بینالود

مدیر مرکز افق آستان مقدس امامزادگان یاسر و ناصر(ع) از وقف ۵۶۶ متر زمین با مشارکت بیش از ۳ هزار و ۸۳۳ زائر ایرانی و غیر ایرانی در ۶ ماهه نخست سال جاری به منظور توسعه آستان مقدس امامزادگان یاسر و ناصر خبر داد.

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام سید مصطفی حسینی، مدیر مرکز افق آستان مقدس امامزادگان یاسر و ناصر (ع) شهرستان طرقبه شاندیز بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون، به همت و مشارکت بیش از ۳ هزار و ۸۳۳ واقف خیراندیش از ایران و سایر کشورهای جهان اسلام که به زیارت این آستان مشرف شده‌اند، ۵۶۶ متر مربع زمین جهت توسعه آستان مقدس امامزادگان یاسر و ناصر(ع) وقف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح «وقف مشارکتی» در طرح توسعه آستان مقدس امامزادگان یاسر و ناصر(ع) از اواسط تیرماه سال ۹۵ آغاز شده، تصریح کرد: ارزش زمین‌های وقف شده در طرح مشارکتی بیش از یک میلیارد و ۱۳۳میلیون تومان برآورد شده است.
حسینی افزود: در طرح «وقف مشارکتی» بقعه متبرکه که یکی از بزرگترین وقف‌های مشارکتی خراسان رضوی است، علاوه بر زائران ایرانی، زائرانی از کشورهای عراق، لبنان، پاکستان، ترکیه، بحرین، کویت و هندوستان نیز بیشترین مشارکت را داشته‌اند.
مدیر مرکز افق آستان مقدس امامزادگان یاسر و ناصر(ع) خاطر نشان کرد: آشنایی و استقبال خوب زائران ایرانی و غیر ایرانی در این طرح، نتیجه همت و تلاش مدیران و مشاوران دفتر مشاوره وقف مستقر در این بقعه متبرکه است که اقدامات مفید و موثری جهت آشنایی و آگاهی هر چه بیشتر زائران مشرف شده به این بقعه متبرکه با طرح وقف مشارکتی انجام داده‌اند.
وی به اقدامات انجام شده در راستای معرفی این طرح اشاره کرد و افزود: برگزاری مراسم سخنرانی بین نمازهای جماعت روزانه درخصوص فضیلت و ارزش معنوی و مادی این سنت حسنه توسط مدیر دفتر مشاوره وقف، مبلغان، کارشناسان مذهبی و امام جماعت این بقعه متبرکه، تبلیغ و تشریح طرح وقف مشارکتی در برنامه‌های معرفتی و فرهنگی که جهت بهره‌مندی زائران کاروان‌های ایرانی و خارجی مشرف شده به آستان مقدس امامزادگان نیز اجرا می‌شود و حضور مبلغان مسلط به زبان عربی، تبلیغ چهره به چهره توسط مبلغین اعزامی و مستقر در بقعه متبرکه به زبان فارسی و عربی از جمله اقدامات انجام شده جهت آشنایی زائران با طرح وقف مشارکتی این بارگاه مطهر است.
حسینی به بزرگترین وقف‌های انجام شده در ۶ ماهه نخست سال ۹۸ اشاره کرد و گفت: واقفان خیراندیش، محمد شهریاری از مشهد با وقف ۵۰ مترمربع زمین به ارزش یک میلیارد ریال و علی خلیل رزق لبنانی ساکن کشور سوئیس نیز با وقف ۱۰ مترمربع زمین به ارزش بیش از ۲۰۰ میلیون ریال، بزرگترین وقف‌های ۶ ماهه نخست سال ۹۸ را در بقعه متبرکه امامزادگان یاسر و ناصر (ع) ثبت کردند.
مدیر مرکز افق آستان مقدس امامزادگان یاسر و ناصر (ع) ابراز کرد: از مردادماه سال ۹۵ طرح «وقف مشارکتی» در بقعه متبرکه امامزادگان یاسر و ناصر(ع) شهرستان طرقبه شاندیز به‌همت دفتر مشاوره وقف این آستان ملکوتی و با هدف ترویج سنت حسنه وقف، توسعه حریم بقعه متبرکه جهت رفاه حال زائران داخلی و خارجی و بهره‌مندی بیشتر آنان از برنامه‌های فرهنگی مذهبی در این آستان آغازشده و تاکنون نیز واقفان خیراندیش بسیاری از ایران و سایر کشورهای جهان اسلام در این وقف مشارکتی سهیم شدند. منبع: ایکنا خراسان رضوی

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: وقف شهرستان بینالود امامزادگان یاسر و ناصر ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۳۶۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نهالکاری مشارکتی با همکاری شهروند طبیعت دوست در شهرستان اشتهارد اجرا شد

به گزارش جام جم آنلاین البرز،با حضور بخشدار بخش پلنگ آباد، شهردار پلنگ آباد، روسای ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری، اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و جمعی از پرسنل این دو اداره، در فاز اول نهالکاری مشارکتی تعداد هزار اصله نهال در بخش پلنگ آباد در فرفورژه میانی جاده اشتهارد به ماهدشت غرص شد. گفتنی است فاز بعدی نهالکاری این خیر منابع طبیعی در آذرماه سال جاری اجرایی خواهد.

حسین نعمائی در حاشیه این مراسم با تاکید بر ترویج فرهنگ درختکاری و ضرورت توسعه فضای سبز و نیز اجرای پروژه بزرگ درختکاری فرفورژه میانی جاده اشتهارد به ماهدشت خواستار مشارکت بیشتر سازمان‌های مردم نهاد و همیاران طبیعت در اجرای این طرح شد و گفت: احساس تکلیف همگانی و ترویج فرهنگ نهالکاری نیازمند مشارکت عمومی است و در این راستا مشارکت مردم، سمن‌ها و ... و تلاش آنان برای اجرای این موضوع، امری اجتناب ناپذیر است و اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اشتهارد در نظر دارد این پروژه مهم را با مشارکت و همکاری نهاد ها، ارگان‌ها و مردم، تا پایان سال جاری نهایی و به اتمام برساند.

دیگر خبرها

  • اجرای ۲۰ برنامه آموزشی و مشارکتی در کهگیلویه و بویراحمد
  • مبارزه با آفت سِن گندم در مزارع جهرم
  • نهالکاری مشارکتی با همکاری شهروند طبیعت دوست در شهرستان اشتهارد اجرا شد
  • اختصاص ۶۰ هکتار زمین به ملی مسکن در شهرستان بستان آباد
  • پیشگیری از تصرف حدود ۱۰۰ هکتار از اراضی دولتی در شهرستان میرجاوه
  • جشن برداشت گندم در دهلران
  • تجهیز بیش از ۱۰۰۰ هکتار زمین‌ کشاورزی اردبیل به سیستم آبیاری تحت فشار
  • تجهیز بیش از ۱۰۰۰ هکتار زمین‌های کشاورزی اردبیل به سیستم آبیاری تحت فشار
  • اضافه شدن ۲۱ هکتار زمین به شهر‌های اقماری کاشان
  • گناباد رتبه نخست در جذب تسهیلات مسکن روستایی را کسب کرد