Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید محمد هاشمی شهری درگفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: امسال نیز استان سیستان و بلوچستان از برکات میزبانی زار ارجمند اربعین از کشور پاکستان و سایر کشورهای شبه قاره هند بهره مند شده است.

وی افزود: از همین خدمات رایگان بهداشتی و درمانی در ۷ موکب سلامت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در شهرستان های زاهدان و میرجاوه ارائه می شود که ۶ موکب سلامت در زاهدان مستقر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: امسال با توجه به افزایش موکب ها در زاهدان علاوه بر زائر سرای امام رضا (ع)  در ۵ موکب سلامت دیگر مستقر در این شهر نیز خدمات سلامت به صورت رایگان به زوار عزیز پاکستانی ارائه می شود.

وی با اشاره به اینکه در هر موکب یک ایستگاه و پایگاه سلامت وجود دارد، تصریح کرد: در این موکب ها خدمات دندانپزشکی، بهداشت محیط، نظارت برتهیه وتوزیع موادغذایی واماکن، نظام مراقبت سندرمیک بیماری ها، مامایی، پیشگیری بیماری ها و خدمات نمونه گیری مالاریا و التور انجام می شود.

هاشمی اظهار داشت: علاوه بر خدمات سلامت، آموزش چهره به چهره، به همراه توزیع کتابچه و سی دی های آموزشی با همکاری داوطلبان به زبان فارسی و اردو نیز به زوار پاکستانی اربعین ارائه می شود.

کد خبر 4744697

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی زاهدان سید محمد هاشمی سیستان و بلوچستان میرجاوه اربعین حسینی اربعین 98 اربعین 98 اربعین حسینی مرز مهران ایلام بوشهر گرگان زائران اربعین شیراز قزوین شهرکرد گردشگری بیرجند استانداری سمنان نیروی انتظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۳۶۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از هوش مصنوعی در کاهش هزینه‌های درمانی بیماریهای مزمن

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، با ارتقای نظام سلامت، پیشرفت عمده ای در خصوص کنترل بیماری های واگیردار حاصل شده و بیماری های غیرواگیر در حال حاضر به عنوان مشکل عمده بهداشتی در جهان و به طور خاص در خاورمیانه مطرح است.

به دلیل افزایش روند مرگ و میر ناشی از بیماری های غیر واگیر به خصوص در کشورهای در حال توسعه، سازمان بهداشت از دو دهه پیش بیماری های غیرواگیر را جز اولویت های بهداشتی در کشورهای در حال توسعه اعلام کرده است؛ به نحوی که ۸۰ درصد علل مرگ در کشورهای با درآمد پائین و متوسط بیماریهای غیرواگیر برشمرده شده است که در این میان چهار بیماری عمده (بیماری قلبی و عروقی، سرطان، بیماری انسدادی مزمن ریوی و دیابت) نقش اصلی را ایفا می‌کنند.

با عنایت به مدل های در حال پیاده سازی ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان سلامت مقرر شد با همکاری ستاد هوش مصنوعی و رباتیک این مدل ها در خصوص فراخوان کاربرد هوش مصنوعی در کاهش هزینه های درمانی بیماری های مزمن نیز پیاده سازی شود.

از این رو، به همت ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان سلامت جامعه هدف فراخوان حمایت از کاربرد هوش مصنوعی در کاهش هزینه های درمانی بیماری‌های مزمن در کشور شرکت های خصوصی دارای برنامه تولید، مجوز تولید و برنامه ارتقا ظرفیت تولید هستند.

از اهداف این فراخوان می توان به بهبود شاخص های سلامتی در تمام ابعاد آن، بهبود شیوه زندگی مردم در راستای ارتقا سلامت جامعه، ارتقای فرآیندهای پشتیبانی، تسهیل زمینه های اجرایی برنامه های کشوری تدوین شده در زمینه کنترل بیماری ها، جلب و ایجاد همکاری درون و بین بخشی و برنامه ریزی و همکاری در انجام برنامه های آموزش همگانی اشاره کرد.

اجرا و کاربرد رفتارها و اقدامات پیشگیری کننده، ارتقای اطلاعات (دانش بهداشتی)، افزایش مهارت‌های خودمراقبتی و توانمندسازی در مبتلایان بیماری های قلبی عروقی، سرطان، بیماری انسدادی مزمن ریوی و دیابت با استفاده از قابلیت های هوش مصنوعی و همچنین کاربرد برنامه های مراقبتی مبتنی بر شواهد و ارتقای عملکرد و کاربرد سیستم اطلاع رسانی همراه با برنامه های الکترونیکی (آنلاین) بیمار محور به منظور ردیابی و پیگیری نحوه درمان و پیشرفت این بیماری ها

جامعه هدف این فراخوان، شرکت‌های خصوصی دارای برنامه تولید، دارای مجوز تولید و برنامه ارتقاء ظرفیت تولید است.

اطلاعات بیشتر از طریق ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان سلامت به شماره تلفن ۸۳۵۳۰ داخلی ۷۴۸۳ قابل دستیابی است.

متقاضیان تا ۱۵ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ فرصت دارند برای ثبت نام به نشانی www.khedmat.isti.ir مراجعه کنند.

کد خبر 6079085 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • خدمات درمانی به ۱۹۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در کرمانشاه ارائه می‌شود
  • ارائه خدمات بهداشتی درمانی به ۳۴۰۰ مورد حیوان گزیدگی در کردستان
  • حمایت از هوش مصنوعی در کاهش هزینه‌های درمانی بیماریهای مزمن
  • جهاد دانشگاهی فارس آماده ارائه خدمات تحقیقاتی درمانی بازساختی است
  • آمادگی جهاد دانشگاهی فارس برای ارائه خدمات تحقیقاتی و درمانی پزشکی بازساختی
  • جهاد دانشگاهی فارس آماده ارائه خدمات تحقیقاتی پزشکی است
  • آمادگی جهاددانشگاهی فارس برای ارائه خدمات تحقیقاتی و درمانی پزشکی بازساختی
  • جهاد دانشگاهی فارس پیشرو در ارائه خدمات تحقیقاتی و درمانی پزشکی بازساختی
  • ماجرای نامه گلایه آمیز مرندی به رئیس جمهور/ موازی کاری وزارت بهداشت در برنامه سلامت خانواده
  • هفته سلامت فرصتی بری معرفی خدمات سلامت