Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام نیوز، کوین مک آلینان، سرپرست وزارت امنیت داخلی آمریکا شش ماه پس از آغاز فعالیت خود در این وزارتخانه کناره‌گیری کرده است.

 

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در توییتی گفت مک آلینان می‌خواهد مدت بیشتری را با خانواده‌اش بگذراند و جانشینش هفته بعد اعلام خواهد شد.

 

مک آلینان ۴۸ ساله چهارمین فردی است که مسئولیت وزارت امنیت داخلی را در زمان ریاست‌جمهوری ترامپ به عهده داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مک آلینان در آوریل سال جاری به طور موقت جایگزین کرستن نیلسن، وزیر امنیت داخلی آمریکا شده بود. در دوره مسئولیت مک آلینان ورود مهاجران از مکزیک به آمریکا کاهش یافته است.

 

 

دلایل برکناری کرستن نیلسن در آن زمان اعلام نشده بود، اما گفته می‌شد که ترامپ از شیوه کار او رضایتی نداشته است. بر اساس گزارش رسانه‌های آمریکا ترامپ او را متهم کرده بود که نتوانسته از سرازیر شدن مهاجران آمریکای لاتین به سوی مرزهای آمریکا جلوگیری کند.

 

حالا تحلیلگران می‌گویند روابط میان مک آلینان و رئیس‌جمهوری آمریکا نیز پرتلاطم بود؛ مک آلینان، منتقد لحن بحث‌های موجود درباره مهاجرت بود.

 

مک آلینان درمدت كوتاهی که سرپرستی وزارتخانه امنیت داخلی را بر عهده داشت بیش از۵۰ هزار پناهجو در مکزیک را مجبور کرده است در انتظار ماموران آمریکایی و روند بررسی پرونده‌های خود باشند. دموکرات‌های آمریکا انتقاد کردند که این اقدام "بی‌رحمانه و غیرانسانی" است.

 

106

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: دونالد ترامپ مهاجران آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۳۶۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: بعد و قبل از عملیات وعده صادق به آمریکایی‌ها پیام دادیم

به گزارش خبرآنلاین، امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران در پاسخ به این سوال که پس از اینکه ایران در عملیات تنبیهی «وعده صادق» پاسخ اسرائیل را داد، آیا پیام خاصی از سوی آمریکا داشتید و در مدتی که ایران می خواست پاسخ اسرائیل را بدهد، چند پیام و از چه کانال هایی پیامها میان ایران و آمریکا رد و بدل شد؟ آیا کانال ارتباطی همیشگی یعنی سوئیس میان تهران – واشنگتن فعال بود یا کانال های کشورهای منطقه فعال بودند؟ با بیان اینکه از زمانی که در جمهوری اسلامی ایران تصمیم برای هشدار و تنبیه لازم رژیم اسرائیل گرفته شد، آمریکا را مطلع کردیم، گفت: پس از عملیات وعده صادق، ساعت تقریبا دو و نیم بامداد یکشنبه هفته جاری پیام دیگری را به ایالات متحده آمریکا ارسال کردیم که بگوییم به دنبال توسعه تنش در منطقه نیستیم.

امیر عبداللهیان افزود: به دلیل اینکه رژیم اسرائیل در یک اقدام تروریستی، سفارت جمهوری اسلامی ایران را در دمشق بصورت مستقیم هدف قرار داد، و مستشاران رسمی نظامی ما در سوریه در این اقدام تروریستی اسرائیل به شهادت رسیدند، و ما مدتها با درک شرایط منطقه خویشتنداری کرده بودیم و مرتب به دبیرکل سازمان ملل اعلام می کردیم که شورای امنیت باید به وظیفه خودش برای مقابله با این اقدامات رژیم اسرائیل عمل کند؛ از زمانی که در جمهوری اسلامی ایران تصمیم گرفته شد، که در چارچوب حقوق بین الملل و دفاع مشروع، پاسخ لازم روی رژیم اسرائیل داده شود و هشدار و تنبیه لازم صورت بگیرد، ما آمریکا را مطلع کردیم.

وی تاکید کرد: «به آمریکایی ها به صراحت و روشنی گفتیم که تصمیم در جمهوری اسلامی ایران در شورای عالی امنیت ملی به ریاست رئیس جمهور کشورم برای پاسخ دادن به رژیم (اسرائیل) قطعی است و پیام هایی هم قبل از عملیات تبادل شد و هم بعد از اینکه اقدام (عملیات وعده صادق) انجام شد، ساعت تقریبا 2 و نیم بامداد یکشنبه هفته جاری، پیام دیگری را به ایالات متحده آمریکا از مجاری دیپلماتیک ارسال کردیم و به صراحت و روشنی به آمریکا در این پیامها سعی کردیم بگوییم ما به دنبال توسعه تنش در منطقه نیستیم. آن چیزی که توسعه تنش در منطقه را می تواند افزایش دهد، رفتارهای رژیم صهیونیستی است. »

وزیر امور خارجه ایران همچنین تصریح کرد: «قبل ازعملیات وعده صادق به طرف آمریکایی به روشنی گفتیم که ما پایگاهها و منافع آمریکا را در منطقه هدف قرار نخواهیم داد، الا در شرایطی که در پاسخی که به رژیم اسرائیل می دهیم، اقدامی را آمریکا بخواهد در حمایت جنگی از رژیم صهیونیستی انجام دهد.

امیرعبداللهیان اضافه کرد: «تبادل پیامها به ویژه از کانال سوئیس بعنوان حافظ منافع آمریکا و مجاری رسمی دیپلماتیک با هدف اینکه درک درستی از اقدام ایران به وجود آید و با هدف کنترل جلوگیری از توسعه تنش و بحران در منطقه، بین ما و آمریکا شکل گرفته و انجام شده است.»

امیر عبداللهیان گفت : روز پنجشنبه نشست شورای امنیت سازمان ملل در باره تحولات غرب آسیا با تمرکز بر موضع فلسطین است که در سطح وزرا برگزار خواهد شد.

وی افزود: با توجه به تحولات منطقه و با توجه به اینکه وضعیت در غزه به نقطه جوش رسیده و این وضعیت سرریزش به منطقه و تحولات منطقه نمودار میشه فرصتی است که دیگاههای جمهوری اسلامی در راستای ضرورت تثبیت صلح و امنیت پایدار در منطقه تفهیم کنیم و در عین حال با استفاده از فرصت حضور در ساز مان ملل در دیدارها با دبیرکل سازمان ملل و دیگر وزاری خارجه و همتایان و برخی از مدیران ارشد سازمان‌های بین‌المللی برای برون رفت از این مشکل و توقف فوری جنگ و ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه و سایر مسائل مرتبط با موضوع فلسطین و امنیت منطقه رایزنی داشته باشیم.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، چهار روز پس از عملیات نظامی تنبیهی «وعده صادق» در پاسخ به حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق سوریه، برای شرکت در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره فلسطین وارد نیویورک شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896698

دیگر خبرها

  • توهین جدید ترامپ به بایدن؛ او بدترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا است
  • امیرعبداللهیان: بعد و قبل از عملیات وعده صادق به آمریکایی‌ها پیام دادیم
  • ضرر نمی‌کنیم اگر خودمان را برای بدترین سناریو آماده کنیم
  • هشدار صندوق بین المللی پول درباره بدهی دولت آمریکا
  • شادی پریدر از سرپرستی فدراسیون شطرنج استعفا داد
  • «مشکل واقعی» ترامپ با قاضی پرونده خود در منهتن
  • ترامپ در دادگاه: آمریکا توسط یک مرد ناتوان اداره می‌شود
  • چین پیام مهم و هشدارآمیز ایران را به آمریکا رساند
  • هشدار ایران به ایالات متحده آمریکا
  • کربی: شرایط فعلی منطقه، نتیجه خروج ترامپ از برجام است