Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@03:52:08 GMT

درخواست کمک کُردهای سوریه از ائتلاف آمریکایی

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۳۷۰۱۵

درخواست کمک کُردهای سوریه از ائتلاف آمریکایی

به گزارش تارنماری خبری «روسیا الیوم»، "رویدور خلیل" مسئول روابط عمومی کُردهای قسد، تاکید کرد که نیروهای قسد به همکاری خود با ائتلاف ضد داعش ادامه خواهند داد و در عین حال با حمله ترکیه به شمال سوریه نیز مقابله خواهند کرد.

وی افزود: ما از متحدانمان می خواهیم به مسئولیت های اخلاقی خود عمل کنند و به تعهدات خود وفادار باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما از آنها نمی خواهیم که با اعزام نیرو به میدان جنگ، جان آنها را به خطر بیندازند، تنها خواسته ما بستن حریم هوایی سوریه به روی جنگنده های ترکیه است و این چیزی است که به راحتی می توانند آن را انجام دهند.

خلیل با اشاره به انفجارهای تروریستی با خودروهای بمب گذاری شده در شهرهای القامشلی و الحسکه، تاکید کرد که حمله ترکیه عناصر باقی مانده داعش را در این دو شهر و سایر استان ها بیدار و فعال کرده است.

این مقام کرد تصریح کرد: ما تاکنون برای مبارزه با داعش با ائتلاف ضد داعش همکاری کرده ایم اما اکنون در دو جبهه می جنگیم: جبهه ترکیه و جبهه داعش.

خلیل با بیان اینکه دولت ترکیه می خواهد شمال و شرق سوریه را به طور کامل اشغال کند، افزود: بیش از ۲۰۰ غیرنظامی در جریان عملیات ترکیه کشته یا زخمی شدند.

به گفته وی، ۴۵ تن از نیروهای قسد نیز از آغاز عملیات ترکیه کشته شدند.

بنابر اعلام کردهای سوریه  ۱۹۱ هزار و ۶۹ نفر از ساکنان مناطق شمالی این کشور از آغاز عملیات نظامی ترکیه در منطقه شرق فرات آواره شدند.

ترکیه چهارشنبه گذشته از آغاز عملیات نظامی تحت عنوان «چشمه صلح» در شمال شرق سوریه خبر داد و حدود شش ساعت پس از آن نیروهای زمینی ارتش این کشور وارد خاک سوریه شدند.

"رجب طیب اردوغان" رئیس جمهوری ترکیه جمعه شب در اولین سخنرانی پس از آغاز عملیات "چشمه صلح"، توقف عملیات علیه گروه‌های کرد که آنها را تروریست می‌خواند، رد کرد.

سوریه با محکوم کردن حمله ترکیه به مناطق کردنشین شمال کشورش اعلام کرده است که ارتش دمشق برای مقابله با هرگونه چالشی آماده است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ترکیه قسد کردهای سوریه سوریه تروریست عملیات نظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۳۷۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلزله ۵.۶ ریشتری شمال ترکیه را لرزاند

زلزله‌ای به قدرت ۵.۶ ریشتر استان «توکات» در شمال ترکیه را لرزاند و تیم‎‌های امدادی راهی منطقه شده‌اند.

به گزارش شفقنا، اداره مدیریت حوادث و فوریت‌های ترکیه (AFAD) اعلام کرد که زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۶ ریشتر روز پنجشنبه ساعت ۱۸:۱۱ به وقت محلی استان توکات در شمال ترکیه را لرزاند. عمق زمین لرزه ۵.۹ کیلومتر اعلام شده و گزارش‌های اولیه از وارد آمدن خسارت به برخی مدارس و مساجد حکایت دارد.

همچنین پس لرزه‌ها نیز همچنان ادامه دارد و بسیاری از مردم منطقه از بیم تکرار زمین لرزه ۷.۸ ریشتری ۶ فوریه ۲۰۲۳ (۱۷ بهمن ۱۴۰۱) به خیابان‌ها سرازیر شده‌اند. زلزله مهیبی که به یک فاجعه تاریخی در ترکیه تبدیل شد و مجموعا در جنوب ترکیه و شمال سوریه بیش از ۵۹٬۰۰۰ نفر کشته و ۱۲۱٬۷۰۴ نفر زخمی به جا گذاشت.

دیگر خبرها

  • فرود مشکوک بالگرد‌های آمریکایی در دیرالزور سوریه
  • ترکیه حمله به بخش کنسولی سفارت ایران را در سوریه محکوم کرد
  • ۲۲ کشته در حمله تروریستی به اتوبوس حامل نیروهای ارتش سوریه
  • حمله تروریستی به اتوبوس نیروهای تیپ قدس در سوریه
  • فیلم/ خسارت زلزله ۵.۶ ریشتری در شمال ترکیه
  • زلزله 5.6 ریشتری در شمال ترکیه، امشب + فیلم
  • (ویدئو) خسارت زلزله ۵.۶ ریشتری در شمال ترکیه
  • زلزله ۵.۶ ریشتری شمال ترکیه را لرزاند
  • خسارت زلزله ۵.۶ ریشتری در شمال ترکیه + فیلم
  • ببینید | روایت رفیق دوست از درخواست موشکی ایران از سوریه و لیبی؛ نقش آیت‌الله هاشمی چه بود؟