Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه عراق تاکید کرد که حملات ترکیه به سوریه قدرت گروه‌های تروریستی را بیشتر می‌کند. ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۸ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رسانه‌های عراقی، محمد علی الحکیم وزیر خارجه عراق طی سخنانی در نشست اتحادیه عرب گفت که حملات ترکیه به سوریه قدرت گروه‌های تروریستی را تقویت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر ضرورت بازگشت سوریه به اتحادیه عرب و لزوم حمایت از این کشور در برابر حملات ترکیه گفت: جامعه جهانی باید برای توقف اقدامات نظامی و یافتن راه حلی سیاسی که درد و رنج ملت سوریه را پایان دهد تلاش کند.

الحکیم گفت: تجاوز ترکیه در شمال سوریه اقدامی تنش آمیز و خطرناک است که بحران‌های انسانی در سوریه و درد و رنج مردم این کشور را بیشتر می‌کند.

وزیر خارجه عراق تاکید کرد که حملات ترکیه تلاش‌های جامعه جهانی برای مبارزه با گروه‌های تروریستی به ویژه گروه تروریستی داعش را تقویت خواهد کرد.

وی اظهار داشت که تجاوز ترکیه پیامدهای منفی زیادی برای کشورهای منطقه به ویژه عراق دارد.

الحکیم گفت که ورود ترکیه به خاک سوریه منجر به افزایش درگیری‌ها در سوریه و منطقه شده و تلاش‌های جامعه جهانی برای یافتن راه حل سیاسی بحران سوریه را به شکست می‌کشاند.

انتهای پیام/

R36348/P/S8,90,1414/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۳۷۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت سخنگوی «حزب التحریر» در افغانستان

حزب التحریر که گفته می‌شود تفکر آنها نزدیک به داعش است در بیانیه‌ای از بازداشت سخنگوی خود توسط حکومت طالبان خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، حزب التحریر در افغانستان با انتشار بیانیه‌ای در شبکه ایکس اظهار داشت شماری از اعضای آنها از طی دو ماه گذشته توسط نیروهای امنیتی حکومت افغانستان به جرم دعوت و فعالیت و برپایی خلافت اسلامی بازداشت شده‌اند.

این بیانیه افزود «سیف الله مستنیر» سخنگوی حزب التحریر نیز توسط حکومت طالبان بازداشت شده است.

در این بیانیه با انتقاد از حکومت طالبان آمده است نظام حاکم سد راه دعوت به سوی خیر است و باید افراد بازداشت شده را رها کنند.

حکومت طالبان طی سال گذشته دهها نفر از اعضای حزب التحریر را در نقاط مختلف افغانستان به اتهام تبلیغ برای گروه تروریستی داعش بازداشت کرده است.

حزب التحریر که بسیاری از افراد این گروه را در افغانستان تروریستی می‌خوانند با شعار برقراری خلافت اسلامی در بیش از یک دهه اخیر از طریق فضای مجازی، پخش ماهنامه و هفته نامه، تریبون مساجد و حتی در دانشگاه‌های افغانستان فعال بوده است.

دادگاه طالبان 20 عضو «حزب التحریر» را به 3 سال زندان محکوم کردطالبان: فعالیت «حزب التحریر» و «جمعیت اصلاح» در دانشگاه‌ها ممنوع استبازداشت اعضای «حزب التحریر» به اتهام تبلیغ برای داعش در شمال افغانستان

مرکز تحقیقی «پیک» پیش از این گزارش داده بود کشورهایی که از گروه تروریستی داعش در افغانستان حمایت می‌کنند با هدف ایجاد پایگاه فکری برای جریان‌های تکفیری ساز، کار تبلیغاتی را از طریق «حزب‌التحریر» در این کشور راه اندازی کرده‌اند.

برخی سران سیاسی و شخصیت‌های افغانستان گفته بودند حزب التحریر با شعار خلافت جهانی اسلام، با ترویج عقاید وهابیت در بین مردم برای گروه‌های تروریستی داعش و النصره سربازگیری می‌کند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • بازداشت سخنگوی «حزب التحریر» در افغانستان
  • بازداشت سخنگوی «حزب التحریر» در افغانستان
  • آغاز به کار کمیته مشترک قضایی سوریه، عراق و ایران
  • برگزاری نخستین نشست کمیته قضایی ایران، عراق و سوریه
  • بازداشت ۱۰ مظنون داعشی دیگر در ترکیه
  • آغاز به کار کمیته مشترک قضائی سوریه، عراق و ایران در دمشق
  • سفارت دانمارک در عراق تعطیل می شود
  • سفارت دانمارک در عراق تعطیل می‌شود
  • حمله به کلیسای آشوریان در سیدنی، اقدام تروریستی بود
  • بایدن : به امنیت اسرائیل متعهد هستیم