Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، یدالله موحد عصر شنبه به مناسبت روز کودک و نوجوان با بیان این که مددجویان کانون های اصلاح و تربیت قربانی خطاهای دیگران هستند، بیان داشت: بازسازی شخصیت آسیب دیده مددجویان از اولویت های کانون اصلاح و تربیت است.

وی افزود: هنر جامعه محوری و زندگی اجتماعی باید در کانون های اصلاح و تربیت در بین مددجویان نهادینه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: افرادی که در کانون‌های اصلاح و تربیت قرار دارند باید مهارت های ارتباط اجتماعی را فراگرفته و با مفهوم گذشت، ایثار و فداکاری آشنا و فرد مفید و موثری برای جامعه شوند. 

 موحد تصریح کرد: از اولویت‌های کانون‌های اصلاح و تربیت بازسازی شخصیت آسیب دیده مددجویان است لذا نگاه‌ها باید به این مراکز تغییر کند.

وی افزود: به دلیل این که انگیزه های شرافتمند و نگاه های خیرخواهانه زنده و پاینده هنوز در جامعه وجود دارد خوشحال هستم.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: نوجوانانی که دچار آسیب شده و به هر دلیلی در این مکان حضور دارند، قربانی تصمیمات اشتباه جامعه و بزرگترهای خود شده اند لذا اگر نوجوانی قانون ستیز و معارض قانون می شود نباید تردید کرد که این کار ریشه در رفتارها، گفتارها و اقدامات بزرگترهای آنها دارد و در حقیقت شرایط آنها معلول اشتباهات دیگران است. 

 موحد گفت: در بسیاری از موارد بزرگترهایی که این افراد با آنها در ارتباطند الگوی نامناسبی برای آنها هستند و زمینه خطا و اشتباه در نوجوانان را فراهم می کنند.

وی یادآور شد: افرادی مانند مددجویان کانون های اصلاح و تربیت قربانی خطاهای دیگران هستند.

موحد افزود: ما این مطلب را که برخی افراد اصلاح پذیر و قابل اصلاح نیستند را قبول نداریم زیرا فردی که با نهاد پاک به دنیا می آید و با فطرت الهی رشد کرده و بزرگ می شود و امروز در سنین نوجوانی و جوانی قرار دارد، معصوم و پاک است و فردا بزرگ و مسئول است.

وی افزود: اگر نوجوانی به خطا رفت باید با این نگاه به موضوع توجه کرد که کسی که باید این فرد را هدایت می کرده خطا کرده است لذا اگر بچه ای از کانون خارج شد اما مهارت های لازم برای ساختن یک زندگی اجتماعی و فردی مناسب را نداشت باید در هنر و کار خود و اثربخشی اقدامات تردید کرد که چرا نتوانستیم در مدت زمانی که این فرد در کانون بوده است او را به شرایط مطلوب برگردانیم زیرا کانون اصلاح و تربیت در حقیقت یک مجتمع آموزشی است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان یادآور شد: لازم است مددجویان کانون اصلاح و تربیت با همکاری سازمان های مرتبط تمرین و آموزش داشته باشند تا بتوانند پس از آزادی به خودکفایی در حوزه اقتصادی برسند.

وی تصریح کرد: یکی از نقایص اصلی نظام آموزشی این است که فنون و مبانی اساسی و مهارت های زندگی به افراد آموزش داده نمی شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: آموزش مبانی مدارای اجتماعی و گذشت اجتماعی باید در سرفصل اقدامات اصلاحی، آموزشی و فرهنگی قرار گیرند، لذا نگاه مدیران و مددکاران کانون اصلاح و تربیت نیاز به بازنگری دارد تا مهارت هایی در کانون اصلاح و تربیت به افراد ارائه شود تا در جامعه بتواند زندگی شرافتمندانه ای را برای خود بسازند.

موحدگفت: قضات در اقدامات قضائی خود باید نگاه کاملا متفاوتی به نوجوانان و بانوانی که گفتار آسیب شده اند؛ داشته باشند، لذا باید در چارچوب قوانین از تحمیل مجازات های افراد بزرگسال نسبت به نوجوانان و بانوان اجتناب کنند و در این رابطه باید از ظرفیت های پیش بینی شده در مجازات های جایگزین استفاده کنند.

رئیس شورای قضائی استان کرمان تاکید کرد: کانون اصلاح و تربیت پایان کار نیست و می تواند سرآغاز خوبی برای آینده درخشان مددجویان باشد.

کد خبر 4744758

منبع: مهر

کلیدواژه: کانون اصلاح و تربیت دادگستری کرمان اربعین 98 اربعین حسینی مرز مهران ایلام بوشهر زائران اربعین گرگان شیراز قزوین شهرکرد گردشگری استانداری سمنان بیرجند خطبه های نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۳۷۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختلال اضطراب اجتماعی چیست و چگونه درمان می‌شود؟

امان الله قرایی مقدم، جامعه شناس گفت: اختلال اضطراب اجتماعی به ترس از دیده شدن یا قضاوت شدن توسط دیگران در موقعیت‌های اجتماعی اشاره دارد. این اختلال گاهی تحت عنوان هراس اجتماعی هم شناخته می‌شود. اضطراب ترسی است که با پیش‌بینی یک واقعه به وجود می‌آید و هراس هم ترسی غیرمنطقی از برخی اشیا یا موقعیت‌ها است. 

وی گفت: شیوع این اختلال در بین زنان بیشتر از مردان است. با این حال، اختلال اضطراب اجتماعی قابل درمان است. گفتگو درمانی، درمان شناختی رفتاری و دارو درمانی می‌توانند تا حدود زیادی به افراد در غلبه بر علائم این اختلال کمک کنند.

وی ادامه داد: افراد مبتلا به اختلال اضطراب اجتماعی به دلیل ترس از قضاوت منفی دیگران، خجالت یا احساس طرد شدن، از برخی موقعیت‌های اجتماعی ترس یا اضطراب دارند.اگر چه تجربه‌ی اندکی اضطراب در موقعیت‌های اجتماعی امری طبیعی هست. اما اختلال اضطراب اجتماعی به اضطرابی گفته می‌شود که شدید باشد و بر زندگی کاری یا شخصی فرد تأثیر بگذارد و حداقل ۶ ماه به طول بیانجامد.

وی مطرح کرد: افراد مبتلا به اختلال اضطراب اجتماعی از اینکه در حضور دیگران مضطرب به نظر برسند و گونه‌هایشان سرخ شود یا  احساس نگرانی می‌کنند. به این خاطر که فکر می‌کنند در نظر دیگران  نادان به نظر می‌رسند. بسیاری از افراد مبتلا به این اختلال همچنین دارای علائم جسمانی شدید مانند افزایش ضربان قلب، احساس تهوع  هستند.

این جامعه شناس تصریح کرد: اگرچه ممکن است که فرد بداند ترس و واکنش‌های جسمانی‌اش افراطی و شدید است، با این حال کنترلی بر روی آنها ندارد و این علائم و واکنش‌ها کاملا به صورت اتفاقی رخ می‌دهند.

وی گفت: عوامل به وجود آورنده‌ی اضطراب اجتماعی در افراد متفاوت است، مانند ملاقات با افراد ناآشنا، صحبت کردن با افراد در محل کار یا مدرسه، سخنرانی در کلاس درس یا در جمع  صحبت کردن با صندوقدار فروشگاه درباره‌ی قیمت اجناس،  استفاده از سرویس بهداشتی عمومی،  خوردن غذا یا آشامیدن در حضور دیگران،  اجرای برنامه یا نمایش در مقابل دیگران، بسیاری از افراد مبتلا به این اختلال به دنبال درمان نیستند، زیرا بر این باورند که این مسأله بخشی از شخصیت آنها است. در عوض ممکن است برای مسائل دیگری همانند افسردگی یا مصرف مواد از یک متخصص یا کارشناس کمک بگیرند.

وی گفت: اختلال اضطراب اجتماعی تأثیرات بسیاری بر جسم و روان دارد و باعث بروز علائم جسمانی، عاطفی و رفتاری در فرد می‌شود. این علائم در برخی از شرایط اجتماعی بروز می‌کنند مانند:  علائم جسمی همانند سرخ شدن، تعریق، لرزیدن، حالت تهوع، افزایش ضربان قلب و خالی شدن ذهن احساس وحشت یا حملات هراسی ترس و خجالت از تجربه‌ی احساس اضطراب در مقابل دیگران  ترس شدید از قضاوت دیگران  احساس ترس یا وحشت در موقعیت‌های که با دیگران باید صحبت کنند، به‌خصوص افراد غریبه توجه بیش از حد به جزئیات رفتاری خود در مقابل دیگران و تجربه کردن احساس خجالت یا ناجور بودن  مشکل در صحبت کردن در حضور دیگران  اجتناب از موقعیت‌هایی که ممکن است باعث اضطراب شوند.

حالت صاف و خشک بدن و صدای ملایم در هنگام تعاملات اجتماعی

وی افزود: مشکل در برقراری یا حفظ تماس چشمی  حساسیت به انتقاد، عزت نفس پایین و گفت‌وگوی منفی با خود این علائم می‌توانند بر ابعاد مختلف زندگی روزمره‌ی فرد همانند تحصیل، کار و روابط او تأثیر بگذارد و حتی گاهی آنها را به‌شدت مختل کند. در صورت درمان نکردن این اختلال، فرد ممکن است نتواند توانایی خود را در مدرسه یا محل کار شکوفا کند، زیرا به طور معمول از شرکت در فعالیت‌های گروهی، صحبت در مقابل جمع یا توسعه‌ی روابط خود اجتناب می‌کند.

این جامعه شناس گفت: در شرایط شدید یا مزمن، اختلال اضطراب اجتماعی می‌تواند منجر به ایجاد مشکلات دیگری همانند افسردگی یا مصرف مواد در فرد بشود. در کودکان، علائم این اختلال معمولا در هنگام تعامل با بزرگسالان و همسالان ظاهر می‌شود. احساس اضطراب آنها ممکن است به صورت زیر باشد؛

 وی گفت: گریه کردن  پرتاب کردن اشیا از روی خشم ،  سکوت محض و بی حرکت ماندن،  چسبیدن به والدین یا فرد مراقب،  جمع شدن به طرف درون بدن  خودداری از صحبت کردن در درمان اضطراب اجتماعی روش‌های مختلف درمانی می‌تواند به افراد در مدیریت علائم این اختلال، کسب اعتماد به نفس و غلبه بر اضطرابشان کمک کند. اگرچه بدون پیگیری برای درمان، این اختلال ممکن است در تمام طول زندگی فرد ادامه داشته باشد، هرچند ممکن است در دوره‌های زمانی مختلف شدت آن کم و زیاد بشود.

وی تصریح کرد: درمان شناختی رفتاری یک روش درمانی رایج است. هدف آن کمک به فرد در شناخت و تغییر افکار یا عقاید منفی درباره‌ی موقعیت‌های اجتماعی است. هدف دیگر این روش تغییر رفتار یا واکنش‌های فرد نسبت به موقعیت‌هایی است که باعث به وجود آمدن اضطراب در او می‌شوند. درمان شناختی رفتاری به فرد کمک می‌کند تا متوجه این مسأله بشود که افکار خود او است که می‌توانند نحوه‌ی واکنش و رفتارش را تعیین کنند، نه افکار دیگران.
روش مواجهه درمانی یا مواجهه شناختی هم می‌تواند به افراد مبتلا به این اختلال کمک کند. 

وی گفت: اضطراب اجتماعی یک تجربه‌ی کاملا فردی است. نکاتی که به یک شخص کمک می‌کنند ممکن است برای شخص دیگر مفید نباشند. به همین دلیل، بهتر است که فرد روش‌های مختلف را امتحان کند تا ببیند چه روشی برای او نتیجه‌بخش است.

دامنه‌ی تعاملات اجتماعی خود را به تدریج افزایش دهید

وی گفت: افراد مبتلا به اختلال اضطراب اجتماعی معمولا از موقعیت‌هایی اجتناب می‌کنند که می‌توانند احساس اضطراب را در آنها تحریک کنند. اگرچه این رفتار اجتنابی در کوتاه مدت باعث کاهش اضطراب می‌شود، اما این کار می‌تواند اضطراب را در طولانی مدت به‌شدت تشدید کند.

این جامعه شناس ادامه داد: در صورت امکان و در صورت لزوم با کمک یک درمانگر، فرد می‌تواند به‌تدریج خود را در معرض موقعیت‌های اجتماعی که از آنها می‌ترسد قرار دهد و دامنه‌ی تعاملات اجتماعی خود را افزایش دهد. این کار به آنها کمک می‌کند تا تجربه‌ی مثبتی از آن وضعیت داشته باشند.

قرایی مقدم افزود: داشتن تجارب مثبت اجتماعی می‌تواند اعتماد به نفس فرد را افزایش و اضطراب وی را کاهش دهد یا برای او این اطمینان حاصل شود که می‌تواند بر اضطراب خود غلبه کند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی ازدواج و خانواده

دیگر خبرها

  • دیدن «مست عشق» را به دیگران پیشنهاد کنید / از کار با «حسن فتحی» لذت بردم
  • راه‌حل رفع خطاهای کارشناسی در سند تحول و تعالی قوه قضاییه
  • هشدار چین به آمریکا: بدنام‌کردن دیگران، راه‌حل بحران اوکراین نیست
  • توزیع هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 
  •  توزیع  هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 
  • آب‌های کردستان، به کام دیگران
  • توزیع یک هزار بسته گوشت قربانی در بین خانواده‌های نیازمند قزوین
  • توزیع ۱۲۰۰ بسته گوشت گرم در استان اصفهان
  • چگونه نظر دیگران را عوض کنیم؟
  • اختلال اضطراب اجتماعی چیست و چگونه درمان می‌شود؟