Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24- ماجرای توییت حذف شده گری لینه‌کر درباره ورود زنان ایرانی به ورزشگاه آزادی و پیروزی ۱۴-۰ ایران بر کامبوج همچنان جنجالی است و بحث درباره آن ادامه دارد.

بعد از ورود زنان ایرانی به ورزشگاه آزادی برای تماشای دیدار ایران و کامبوج در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ که روزی تاریخی برای فوتبال ایران رقم زد این اتفاق مهم واکنش‌های گسترده و متنوعی به دنبال داشت که یکی از این واکنش‌ها که توسط گری لینه‌کر اسطوره فوتبال انگلیس ابراز شد به دلیل واکنش‌های شدید به آن بیشتر مورد توجه قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گری لینه‌کر که سابقه اظهارنظرهای جنجالی در موضوعات دیگر را هم دارد و در کشورش انگلیس بارها به همین خاطر جنجال‌برانگیز شده در توئیتی نوشت زنان ایرانی که برای اولین بار به ورزشگاه رفته‌اند بدانند که فوتبال همیشه همین‌قدر ساده نیست و در هر بازی نمی‌توان ۱۴-۰ برنده شد. لینه‌کر که احتمالا فکر می‌کرد شوخی ساده‌ای کرده بلافاصله با انتقادات تند و گسترده کاربران ایرانی و خارجی مواجه شد که توییت او را نشات گرفته از کلیشه‌های جنسیت‌زده دانسته و محکوم می‌کردند.

جو علیه این توییت آن‌قدر بالا گرفت که لینه‌کر توییت خود را حذف کرد و دیگر در این باره توضیحی نداد تا جو ایجاد شده را آرام کند. ولی شبکه‌های اجتماعی از این موضوع جنجالی عبور نکرده و بعد از گذشت مدتی، گروهی هم به حمایت از لینه‌کر به میدان آمده و مدعی‌اند توییت او واقعا یک شوخی بوده و حجم سنگین انتقادها از آن منطقی نبوده است.

مخالفین توییت گری لینه‌کر کنایه‌های زیادی به این ستاره سابق تیم ملی انگلیس زدند. یکی از کاربران شبکه‌های اجتماعی با توجه به سابقه خصومت فوتبالی و غیرفوتبالی آلمان و انگلیس در انتقاد از لینه‌کر به این اشاره کرد که بزرگترین افتخار لینه‌کر پیروزی مقابل آلمان در یک بازی دوستانه است که چند دهه قبل اتفاق افتاده و او هر سال در سالگرد آن جشن می‌گیرد. منتقد دیگری از لینه‌کر به عنوان دلقکی رسانه‌ای یاد کرده که دانش فوتبالی ندارد و توییت‌های صرفا فوتبالی او هم فاقد ارزش است.

بعد از فروکش کردن تب اولیه واکنش‌های به شدت منفی به توییت جنجالی گری لینه‌کر، اما حالا عده‌ای از کاربران شبکه‌های اجتماعی هم جرات پیدا کرده و در دفاع از او به میدان آمده‌اند. این کاربران می‌گویند حالا که جو سنگین انتقادی اندکی فروکش کرده می‌توان توییت لینه‌کر را از منظر دیگری دید: تقارن دو رویداد مهم یکی ورود زنان ایرانی به ورزشگاه برای اولین بار و دیگری پیروزی بزرگ ۱۴-۰ در یک بازی فوتبال رسمی در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی. این گروه از کاربران واکنش‌های نشان داده شده به توییت لینه‌کر را افراطی دانسته و می‌گویند نباید از مبارزه با نژادپرستی یا جنسیت‌زدگی به عنوان چماقی برای محدود کردن آزادی بیان افراد استفاده شود.

واقعیت، اما این است که با توجه به همراهی گری لینه‌کر با فوتبال ایران در برخی موارد گذشته به نظر می‌رسد اسطوره انگلیسی از توییت جنجالی خود قصد شوخی داشته، اما در این شکی نیست که او زمان خوبی برای این شوخی انتخاب نکرده و چوب این انتخاب نادرست را خورده است.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: توئیتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۳۷۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بمب بزرگ استقلال پس از تغییر مالکیت

به گزارش "ورزش سه"، استقلال به هلدینگ پتروشیمی خلیج‌فارس واگذار شده و حالا به نظر می‌رسد ایده علی خطیر برای تیمداری در فوتبال زنان در آستانه اجرایی‌شدن قرار گرفته و با مشخص‌شدن مالکیت جدید، منابع مالی لازم در این زمینه هم قرار است تامین شود. البته که بحث تیمداری آبی‌ها در فوتبال زنان، از مدت‌ها پیش مطرح شده بود، اما در ماه‌های اخیر مورد توجه مدیریت باشگاه استقلال قرار گرفته بود و مسکوت‌ماندن آن‌هم به‌واسطه مشکلات مالی بود.

هفدهمین دوره لیگ برتر فوتبال زنان حدود 4 ماه دیگر از اواسط شهریورماه آغاز خواهد شد و مدیران باشگاه استقلال با توجه به توصیه کنفدراسیون فوتبال آسیا به تیمداری فوتبال زنان و البته احتمال الزامی‌شدن آن از سال آینده، به دنبال فعالیت در این رشته هستند و رایزنی‌های نهایی برای آغاز پروژه تیمداری در فوتبال زنان در حال انجام است و با وجود آنکه بحث احتمال حضور استقلال در لیگ دسته دوم فوتبال زنان مطرح بود، اما آبی‌ها به دنبال خرید امتیاز لیگ برتری هستند.

مدیران باشگاه استقلال در شرایطی رایزنی‌های خود برای خرید امتیاز لیگ برتری را آغاز کرده‌اند که آن‌ها در تلاش هستند تا تیمی پرستاره را برای حضور در فوتبال زنان آماده کنند. در این زمینه، خبرهای ضدونقیض و جالب‌توجهی به میان آمده و یکی از مهم‌ترین آن‌ها، حضور مرضیه جعفری، پرافتخارترین سرمربی فوتبال ایران با کسب 10 قهرمانی در کسوت سرمربی تیم فوتبال زنان استقلال تهران است؛ آن‌هم در حالی‌که جعفری هیچ‌گاه در لیگ برتر هدایت تیمی جز خاتون را نپذیرفته است!

مرضیه جعفری در مصاحبه اخیرش با "ورزش سه" صراحتاً از علاقه‌اش به تیم استقلال پرده برداشت و در چند نوبت هم برای آبی‌پوشان پایتخت و شاگردان جواد نکونام در فصل جاری آرزوی کسب عنوان قهرمانی را کرده بود. بدون‌شک تیمداری استقلال در فوتبال زنان و انتخاب مرضیه جعفری به عنوان سرمربی، اتفاقی فوق‌العاده جذاب محسوب می‌شود و به اصطلاح آبی‌ها در آغاز راه می‌توانند بمبی بزرگ را منفجر کنند.

باید دید در حالی‌که بازار شایعات و گمانه‌زنی‌ها هم داغ است، بعد از سال‌ها چشم‌انتظاری، با حضور مالک جدید، طلسم عدم حضور استقلال در فوتبال زنان شکسته خواهد شد و آن‌ها با انتخاب مرضیه جعفری و ساخت تیمی پرستاره برای شروعی رویایی در فوتبال زنان پا پیش خواهند گذاشت یا خیر. طبق اخباری که از باشگاه استقلال به گوش می‌رسد، تیمداری آبی‌ها در فوتبال زنان مسجل شده و حتی انتخاب چهره پرافتخاری چون مرضیه جعفری هم قریب‌الوقوع به نظر می‌رسد.

دیگر خبرها

  • واکنش هیئت فوتبال تهران به ماجرای مرگ یک فوتبالیست پیشکسوت
  • انتقاد کاربران عراقی از توییت اردوغان درباره بغداد
  • چرا ایرانی‌ها بیشتر در دام بدافزار‌ها می‌افتند؟
  • حضور زنان در ورزشگاه تبریز تا اطلاع ثانوی ممنوع
  • حجاب؛ قدرت زن ایرانی
  • بمب بزرگ استقلال پس از تغییر مالکیت
  • ماجرای رابطه جنسی یک مرد انگلیسی با اجساد
  • سازمان بازرسی کل کشور به ماجرای «نوکیای ایرانی» ورود کند
  • آیین یادبود موسسین انجمن ایرانی مطالعات زنان برگزار می شود
  • سقف قرارداد فوتبال زنان در ایران یک میلیارد تومان است