Web Analytics Made Easy - Statcounter

عشایر دیرالزور سوریه برای مقابله با نظامیان ترکیه‌ و تروریست‌های وابسته به آنها، موسوم به ارتش آزاد، به حال آماده‌باش درآمدند.

اخبار بین الملل- از سوی دیگر، خبرنگار شبکه تلویزیونی الحدث از وقوع درگیری‌های پراکنده بین نیرو‌های سوریه دموکراتیک و گروه‌های تروریستی مورد حمایت ترکیه در منطقه «رأس العین» خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیرو‌های سوریه دموکراتیک اعلام کردند دو دستگاه خودرو زرهی گروه‌های مسلح مورد حمایت ترکیه را در شهر رأس العین به غنیمت گرفته‌اند.

یکی از فرماندهان میدانی ائتلاف نیرو‌های سوریه دموکراتیک از سیطره دوباره این نیرو‌ها بر شهرک صنعتی شهر رأس العین خبر داد.

ترکیه روز چهارشنبه، عملیات موسوم به «چشمه صلح» را در شمال سوریه با هدف آنچه «ایمن کردن مرز‌های کشور بوسیله پاکسازی عناصر تروریستی، تضمین بازگشت امن پناهجویان و حفظ تمامیت ارضی سوریه» می‌خواند، آغاز کرد. حلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه پس از گفت‌وگو با همتای آمریکایی خود مدعی شد: هدف اصلی عملیات نظامی آنکارا ایجاد گذرگاه صلح در شرق رود فرات و عقب راندن گروه‌های کُرد همپیمان پ ک ک از مرز‌های ترکیه است.

عملیات تجاوزکارانه آنکارا پس از آن آغاز شد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، طی یک تماس تلفنی با رجب طیب اردوغان، همتای ترکیه‌ای خود، از تصمیم آمریکا برای خروج نظامیانش از شمال سوریه خبر داد؛ اقدامی که چراغ سبز واشنگتن به آنکارا برای آغاز این عملیات بود. در پی این تحولات، شبه‌نظامیان کُرد مستقر در شمال سوریه که تحت حمایت آمریکا بودند، چنین اقدامی را «خنجر از پشت» توصیف و همکاری نظامی خود با واشنگتن را متوقف کردند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: ترکیه ترکیه سوریه واشنگتن دیرالزور سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۳۸۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنتاگون: آمریکا مذاکرات با نیجر را آغاز کرد 

پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون با اشاره به اینکه پنتاگون مذاکرات با نیجر را برای حفظ نیروهایش در این کشور آغاز کرده تاکید کرد که ایالات متحده به ماموریت خود برای مبارزه با تروریسم در منطقه ساحل، به رغم تایید خروج نظامی خود از نیجر، ادامه خواهد داد.

بنا بر گزارش ها، واشنگتن یک هیئت کوچک از نمایندگان پنتاگون و فرماندهی ایالات متحده در آفریقا را برای شرکت در مذاکرات فرستاده است، چند روز پس از آن که چاد آخرین کشور آفریقایی شد که خواستار خروج نیرو‌های آمریکایی شد.

اخیرا یک منبع دولتی در کشور نیجر تاکید کرد که واشنگتن باید یک جدول زمانی را برای خروج نیرو‌های آمریکایی از نیجر ارائه کند تا در مورد آن در دولت بحث شود.

پیش از این گزارش شد ایالات متحده با از دست دادن پایگاه نظامی خود در کشور آفریقایی چاد مواجه است، زیرا مقامات دولتی تهدید کرده اند که یک توافقنامه امنیتی مهم را فسخ می‌کنند و نفوذ آمریکا در منطقه را به خطر می‌اندازد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • (تصاویر) اعتراض مردم ترکیه به سفر رئیس جمهور آلمان به آنکارا
  • مانور فضایی کره جنوبی و آمریکا در برابر کره شمالی
  • اولین نتایج سفر اردوغان به عراق/ تشکیل ستاد عملیات مشترک بین آنکارا و بغداد
  • پنتاگون: آمریکا مذاکرات با نیجر را آغاز کرد 
  • آمریکا همچنان نفت و گندم سوریه را غارت می‌کند
  • خیز بغداد و آنکارا برای توسعه همه جانبه رابطه / در سفر کم سابقه اردوغان به عراق چه می گذرد؟ / نفت، آب و تروریسم مهم ترین پرونده های روز میز مذاکرات دوجانبه
  • واکنش آنکارا به خبر رهگیری موشک های ایران توسط ترکیه/ هدف قرار دادن ۲ پایگاه نظامی آمریکا در شرق سوریه/  رایزنی شورای اروپا برای تشدید تحریم‌ ها علیه ایران‌/ افزایش بی‌سابقه هزینه‌های نظامی در جهان
  • روز ۱۹۹ طوفان‌الاقصی| حمله به پایگاه‌های آمریکا در سوریه
  • حمله مقاومت عراق به پایگاه آمریکا در دیرالزور سوریه
  • حمله به پایگاه آمریکا در شمال حسکه