Web Analytics Made Easy - Statcounter

اعضای کمیسیون آموزش‌ و تحقیقات مجلس درباره اینکه چرا سهم آموزش‌وپرورش از عوارض شهرداری‌ها ۵ درصد تعیین نشد، توضیحاتی دادند. ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۱:۵۱ اجتماعی فرهنگیان و مدارس نظرات - اخبار اجتماعی -

حمایت میرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم با اشاره به بررسی طرح تنظیم مقررات مالی کشور در تقویت نظام آموزش و پرورش در صحن علنی مجلس در پاسخ به این پرسش که "چرا سهم آموزش و پرورش از عوارض شهرداری‌ها سه درصد تعیین شد، درحالی که این سهم می‌توانست 5 درصد هم تعیین شود؟" اظهار‌کرد:‌ در گذشته در قانون آمده بود که سهم آموزش‌وپرورش از عوارض شهرداری‌ها از صفر تا 5 درصد است اما در میدان عمل هیچ‌وقت محقق نشدو شهرداری‌ها می‌گفتند درآمدی از این محل وصول نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:‌ هم‌اکنون در این طرح، به جای صفر تا 5 درصد صراحتاً سه درصد را مطرح کرده‌ایم و باید توجه داشت که وصول کردن آن هم به این سادگی نیست و برای نخستین بار به سهم سه درصدی آموزش‌وپرورش از عوارض شهرداری‌ها اشاره شد و حالا باید منتظر بمانیم که در صحن علنی مجلس مصوب شود.

سخنگوی کمیسیون آموزش‌وتحقیقات مجلس گفت:‌ پیشنهاد سهم 5 درصدی آموزش‌وپرورش از عوارض شهرداری‌ها مطرح شد اما در کمیسیون مربوطه رأی نیاورد.

به گزارش تسنیم، با این حال قاسم احمدی لاشکی دیگر عضو کمیسیون آموزش‌وتحقیقات مجلس به تسنیم گفت: در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس سهم 5 درصدی آموزش‌و‌پرورش از عوارض شهرداری‌ها مطرح شد، در اصل قانون این میزان 3 درصد است.

وی افزود: باید منتظر باشیم و ببینیم، آیا نمایندگان در صحن علنی مجلس به سهم 5 درصدی آموزش‌و پرورش از عوارض شهرداری‌ها رأی می‌دهند البته این موضوع به میزان اهمیت آنها به مسائل و مشکلات آموزش و پرورش و جایگاه آن بازمی‌گردد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: ماده یک طرح تنظیم مقررات مالی کشور در تقویت نظام آموزش و پرورش قبلاً مصوب شده بود و هم‌اکنون ماده دو به بعد بررسی خواهد شد.

احمدی لاشکی ادامه‌داد: براساس این قانون، یک درصد از سود شرکت‌های سودده و بانک‌ها به آموزش و پرورش تخصیص می‌یابد و این مسئله قبلاً در بودجه سنواتی لحاظ می‌شد اما هم اکنون قانون شده است.

وی بیان کرد: موضوع دیگری که در این طرح مدنظر است بحث املاک و مستقلات مازاد آموزش‌و‌پرورش است که چگونه می‌تواند آنها را تبدیل به احسن کرده و با استفاده از آن مشکلات اقتصادی خود را حل کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: بند دیگری که در پیشنهادات خود مطرح می‌کنیم  تأسیس بانک فرهنگیان است که در کمیسیون برنامه و بودجه رد شد، هم اکنون جمعیت یک میلیون نفری فرهنگیان اگر بخواهد وام یک میلیون تومانی بگیرد با مشکل مواجه می‌شود بنابراین پیشنهاد تأسیس بانک فرهنگیان را ارائه دادیم؛ توجه داشته باشید در گذشته بانک سرمایه به اسم معلمان اما به کام دیگران بود و سایر افراد اداره آن را در اختیار گرفتند اما ما می‌خواهیم بانک مستقلی برای فرهنگیان تأسیس شود.

بانک مرکزی با تأسیس "بانک فرهنگیان" موافقت نمی‌کندجزئیات تبدیل صندوق ذخیره به "بانک فرهنگیان"

انتهای پیام/

R1014132/P/S2,22/CT1 واژه های کاربردی مرتبط کمیسیون آموزش و تحقیقات سید حمایت میرزاده وزارت آموزش و پرورش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کمیسیون آموزش و تحقیقات وزارت آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات وزارت آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۳۸۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر از عوامل برنامه‌های قرآنی ماه رمضان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در جلسه فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی، بسیاری از دست اندرکاران محافل قرآنی از جمله سازمان صداوسیما، شورای توسعه قرآنی، آموزش و پرورش، بسیج، شهرداری و کانون‌های فرهنگی و مذهبی حضور یافتند و مسائل مربوط به این بخش را مطرح کردند.

رئیس سازمان صدا و سیما در این نشست گفت: افتخار ما این است که صدا و سیما با برنامه‌های جذاب قرآنی و معارف اسلامی شناخته می‌شود که برکت در رسانه ملی در همین رویکرد و اخلاص فعالیت عزیزان ما طی برنامه‌سازی‌های مختلف در صدا و سیمای استان‌ها و همه بخش‌ها به مصداق «فستبقوا الخیرات» است.

در این نشست همچنین از ۷۸ نفر از عوامل ویژه برنامه‌های قرآنی کشور در ماه مبارک رمضان از جمله سازمان تبلیغات اسلامی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش، صدا و سیما و شهرداری قدردانی شد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • پایان بررسی جداول بودجه 1403 در کمیسیون تلفیق مجلس/ حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • پایان بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در تلفیق/ حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • ۵ میلیارد دلار منابع برای رشد ۸ درصدی در آذربایجان‌شرقی
  • تقدیر از عوامل برنامه‌های قرآنی ماه رمضان
  • افزایش تک ماده كمكی به آموزش‌وپرورش نخواهد کرد
  • تصویب کاهش عوارض و بهای خدمات شهرداری شیراز
  • نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به‌زودی اعلام می‌شود
  • اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به‌زودی