Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- اعلام خبر اعزام نیرو و تجهیزات بیشتر از سوی آمریکا به عربستان اگرچه خبر جدیدی نیست، اما بار دیگر اهداف فرصت طلبانه واشنگتن را در منطقه خلیج فارس آشکار ساخت. تاریخ انتشار: 06:00 - 21 مهر 1398 - کد خبر: ۵۵۷۸۶۹ به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان؛ اعلام خبر افزایش نظامیان آمریکایی در عربستان به درخواست «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان سبب شد تا اهداف واشنگتن در غرب آسیا مورد بازخوانی مجدد قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دولت آمریکا اخیرا اعلام کرد که در واکنش به عملیات پهپادی ماه گذشته به تاسیسات نفتی «آرامکو» عربستان، ۳ هزار نیروی دیگر به عربستان اعزام خواهد کرد. این ۳ هزار نیرو شامل ۱۸۰۰ نیروی مازاد که در روز‌ها و هفته‌های آینده به عربستان اعزام می‌شوند و نیز نظامیانی که ماموریتشان در این کشور تمدید شده، می‌شود.
براساس بیانیه وزارت دفاع آمریکا، ۲ سامانه جدید «پاتریوت»، یک سامانه اختلال موشکی «تاد»، ۲ اسکادران جنگنده هوایی و یک واحد تجسس هوایی از جمله تجهیزاتی هستند که برای کمک به عربستان به این کشور اعزام می‌شوند؛ حال آنکه سامانه‌ها و تجهیزات گرانقیمت عربستان در عملیات پهپادی نیرو‌های یمنی علیه آرامکو ناکام مانده و عملا بی فایده بودند.    
انتشار این خبر زمانی توجهات بین المللی و منطقه‌ای را به خود جلب کرد که «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا، تاکید کرد عربستان با پرداخت هزینه نظامیان مازاد آمریکایی موافقت کرده است.
رئیس‌جمهوری آمریکا گفت: "ما نیرو‌ها و چیز‌های دیگری برای یاری عربستان به خاورمیانه ارسال می‌کنیم، اما آیا شما آماده دریافت هستید؟ انتظار من از عربستان این است که در مقابل آنچه که برای آن انجام می‌دهیم، پول پرداخت کند. این در وهله نخست قرار دارد ... عربستان اکنون با این شرایط موافقت کرده و ما این را می‌پسندیم. "   بیشتر بخوانید: آمریکا و عربستان عامل رقم خوردن بزرگترین بحران بشری
طنز ماجرا دعوت وزیر دفاع عربستان از سایر همپیمانان برای پیوستن به واشنگتن به ویژه اروپا برای "دفاع از منطقه" است؛ آن هم در حالی که خود پیشاپیش هزینه حضور در عربستان را از «ریاض» دریافت کرده است.    
همانگونه که درخواست کمک عربستان از آمریکا برای تامین امنیت خودش موضوع جدیدی نیست، تاکید ترامپ بر دریافت پول از عربستان در قبال اقدامات به اصطلاح حمایتی نیز اتفاق بی سابقه‌ای نیست.
اما باید توجه داشت که این اقدام از سوی دیگر با اظهارات پیشین ترامپ مبنی بر تمایل به پایان جنگ‌های بی پایان در غرب آسیا در تضاد قرار دارد. ترامپ به بهانه تمایل برای خاتمه دادن به جنگ‌های بی پایان در غرب آسیا، با خروج نیرو‌های خود از مناطق شرقی و شمالی سوریه عملا فضا را برای عملیات نظامی ترکیه فراهم کرد. این امر سبب شد تا انتقادات زیادی متوجه آمریکا شود که نیروهای موسوم به دموکراتیک سوریه را تنها گذاشته و به آنان خیانت کرده است.    
در واقع کاخ سفید از این اقدام اهداف متعددی را دنبال می‌کند که مهم‌ترین آنها کسب منافع مادی و دریافت پول از عربستان و فروش سامانه‌های نظامی بدون خریدار صنایع تسلیحاتی آمریکا هستند.
این در حالی است که تناقض بزرگ خروج نظامیان آمریکایی از شمال و شرق سوریه در آستانه عملیات نظامی ترکیه علیه این مناطق موسوم به "چشمه صلح" به بهانه تلاش برای خاتمه دادن به جنگ‌های بی پایان همچنان بی پاسخ مانده است. این تناقض با وجود تلاش دولت آمریکا مبنی بر تمایز میان نظامیان فعال در جنگ و نظامیان مدافع صلح، به موضوعی جدی در عرصه بین المللی تبدیل شده است.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آمریکا و عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۳۹۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرانسه: حضور ما در خاورمیانه باعث مهار تنش است!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزیر دفاع فرانسه مدعی شد حضور این کشور در خاورمیانه باعث ایجاد ثبات است.

«سباستین لوکورنو» وزیر دفاع فرانسه روز دوشنبه اعلام کرد حضور کشورش در منطقه خاورمیانه، قبل از هر چیزی، زمینه را برای مهار تشدید تنش ها در آن فراهم می کند.

وزیر دفاع فرانسه بدون اشاره به تامین نظامی رژیم صهیونیستی در جنگ غزه، در ادامه ادعاهایش آورد که ایران تمایل دارد منطقه خاورمیانه را بی ثبات کند.

لوکورنو در مصاحبه ای درباره حمله تنبیهی اخیر ایران علیه رژیم صهیونیستی مدعی شد: تا کنون تهران به طور غیرمستقیم از طریق عوامل خود اقدام می کرد؛ اما این کشور شنبه گذشته گامی جدید برداشت و به طور مستقیم، از خاک خود به اسرائیل حمله کرد.

وی مدعی شد که این اقدام تهران را خطر گسترش مناقشه در منطقه خاورمیانه را به دنبال دارد.

کد خبر 6085688

دیگر خبرها

  • پایان ماجراجویی آمریکا در آفریقا
  • چرا ایران بزرگ و قدرتمند نمی‌خواهد وارد جنگ با اسرائیل شود؟
  • «بمبی که آمریکا در خاورمیانه نمی بیند»: واشنگتن در حال تکرار اشتباه نادیده گرفتن افکار عمومی جهان عرب است/ آمریکا دود برخاسته از آتش زیرخاکستر غزه را ندید/ انقلاب رسانه های اجتماعی در جنگ غزه
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • هشدار آشکار؛ اولین مانور شبیه سازی ماشه هسته‌ای با هدایت شخص کیم جونگ اون انجام شد | کره شمالی برای چه چیزی آماده می شود؟
  • فرانسه: حضور ما در خاورمیانه باعث مهار تنش است!
  • حزب‌الله هنوز توانمندی‌های پیشرفته خود را آشکار نکرده است
  • وسط آتش سوزان خاورمیانه؛ عربستان و اسرائیل یک گام تا عادی‌سازی؟
  • حزب‌الله عراق: عملیات علیه نظامیان آمریکا را از سر می‌گیریم
  • حزب‌الله عراق: عملیات علیه نظامیان آمریکایی را از سر می‌گیریم