Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گاردین، دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد نیروهای معارض سوری و طرفدار آنکارا که در حمله نظامی ترکیه به شهرهای مرزی و کُردنشین در شمال شرق سوریه شرکت دارند، دست کم ۹ غیرنظامی از جمله یک سیاستمدار زن را به قتل رساندند.

طبق اعلام دیده بان حقوق بشر سوریه، «این ۹ غیرنظامی در جنوب شهر تل أبیض و در زمانهای مختلف اعدام شدند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«هروین خَلَف» یک سیاستمدار زن کُرد و راننده شخصی وی از جمله کشته شدگان هستند.

شاخه سیاسی نیروهای دموکراتیک کُرد سوریه در بیانیه ای اعلام کرد: «خَلَف در این حمله از اتومبیل خود بیرون کشیده و توسط مهاجمان طرفدار ترکیه اعدام شد. این به روشنی گواه آن است که دولت ترکیه به رویه جنایتکارانه خود در قبال غیرنظامیان غیرمسلح ادامه می دهد».

لازم به ذکر است که هروین خلف دبیرکل حزب «آینده سوریه» بود. «موتلو چیویروغلو» متخصص مسائل سیاسی کُردها مرگ خلف را «فقدانی بزرگ« خواند و گفت: «وی در عرصه دیپلماسی فردی با استعداد بود و همواره در نشستها با آمریکائیان، فرانسوی ها و هیأتهای خارجی حضور داشت».

گفتنی است که ترکیه و نیروهای متحد آن روز چهارشنبه حمله نظامی خود را برای به عقب راندن نیروهای وابسته به یگانهای مدافع خلق کُرد آغاز کردند. این نیروهای متحد ترکیه همان معارضان سوری هستند که پیش از این با حکومت «بشار اسد» رئیس جمهور قانونی سوریه می جنگیدند، اما اکنون از آنکارا آموزش و کمک مالی دریافت می کنند.

کد خبر 4744828

منبع: مهر

کلیدواژه: ترکیه سوریه کشتار غیرنظامیان حمله نظامی اعدام تل ابیض سوریه ایالات متحده آمریکا ترکیه عراق دونالد ترامپ عربستان سعودی رژیم صهیونیستی فلسطین ایران روسیه رجب طیب اردوغان فرانسه افغانستان جنگ 2015 یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۳۹۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپادی به پایگاه نظامی عین‌الاسد

به گزارش همشهری آنلاین، رویترز به نقل از این مقام آمریکایی مدعی شده است که تلفات جانی یا مالی در نتیجه این حمله پهپادی به پایگاه عین‌الاسد مخابره نشده است.

شب گذشته نیز پایگاه اشغالگران آمریکایی در میدان نفتی العمر سوریه با ۴ موشک و پایگاه اشغالگران آمریکایی در خراب الجیر سوریه با ۳ موشک و یک پهپاد هدف قرار گرفتند.

کد خبر 846437 منبع: باشگاه خبرنگاران جوان برچسب‌ها خبر ویژه آمریکا و عراق ایالات متحده آمریکا عین الاسد

دیگر خبرها

  • رویترز: حمله به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه
  • نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه هدف حمله قرار گرفتند
  • سیاستمدار اسرائیلی: الان وقت جنگ با ایران است؟ / ترور سردار زاهدی یک تصمیم کوته بینانه است
  • حمله پهپادی به پایگاه نظامی عین‌الاسد
  • حمله پهپادی به پایگاه عین الاسد
  • فوری؛ حزب‌الله عراق از آغاز مجدد حملات به نیروهای آمریکایی خبر داد + اولین تصاویر | حمله با ۵ موشک
  • حمله به پایگاه آمریکا در شمال حسکه
  • حمله تند بشار اسد به آمریکا
  • حمله هوایی اسرائیل به سوریه
  • سوریه حمله هوایی رژیم صهیونیستی به درعا را دفع کرد