Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش شینهوا، «شی جین پینگ» رییس جمهوری چین شنبه شب در کاتماندو پایتخت نپال با «ویدیا دیوی بندهاری» رییس جمهوری این کشور دیدار و گفت و گو کرد.

شی جین پینگ رییس جمهوری چین در این دیدار خاطر نشان کرد: بین چین و نپال، تنها دوستی و همکاری است من از چهره مردم که در فرودگاه از من استقبال کردند، خنده های صادقانه مردم نپال و دوستی آنان نسبت به مردم چین را احساس کردم امیدوارم از طریق این دیدار، روابط دو کشور را به سطح بالاتری ارتقا دهم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او تاکید کرد: دو طرف باید تضمین تقویت پایه سیاسی روابط دو کشور،  ایجاد جامعه با منافع مشترک را به عنوان هدف طولانی تلقی کنند.

وی افزود: چین از نپال به خاطر حمایت از سیاست یک چین واحد تشکر می کند و همانند گذشته از نپال در دفاع از استقلال، حق حاکمیت و تمامیت ارضی حمایت می کند و تا حد امکان کمک های خود را برای توسعه اقتصادی و اجتماعی در اختیار این کشور قرار می دهد.

«ویدیا دیوی بندهاری» رئییس جمهوری نپال نیز ضمن استقبال از دیدار «شی جین پینگ» از این کشور و تبریک به خاطر هفتادمین سالگرد تاسیس جمهوری خلق چین گفت: نپال مایل است تجربیات موفق چین در توسعه را بیاموزد.

او گفت: اطمینان دارد مردم چین تحت رهبری حزب کمونیست، می تواند با موفقیت رویای چین حاکی از رستاخیز بزرگ ملت چین را تحقق بخشد و این به سود صلح، توسعه و شکوفایی نپال و منطقه است.

رهبران دو کشور بعد از این نشست اعلام کردند دو طرف بر اساس روحیه همکاری برد - برد، روابط مشارکتی راهبردی و دوستانه را توسعه می بخشند.

رییس جمهوری چین با هدف دیدار با مقامات نپال و توسعه و تقویت روابط دو جانبه با این کشور، شنبه شب وارد کاتماندو شد شی پیش از نپال به هند سفر کرده بود.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نپال چین شی جین پینگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۳۹۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: روابط ایران و پاکستان متکی بر برادری و روابط تاریخی است/ اسحاق‌دار: امت اسلامی به رهبرانی همچون رهبر جمهوری اسلامی ایران نیاز دارد

به گزارش حوزه سیاست خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی صبح امروز دوشنبه در بدو ورود به پاکستان با «محمد اسحاق‌دار» وزیر امور خارجه این کشور که برای خوش‌آمدگویی در هتل محل اقامت رئیس جمهور حضور یافته بود، دیدار کرد.

رئیس جمهور در این دیدار روابط دو کشور را فراتر از همسایگی صرف و متکی بر برادری و روابط قلبی عمیق و تاریخی توصیف کرد که دل‌ها و اعتقادات دو ملت را به یکدیگر پیوند داده و گفت: با وجود آنکه تقویت روابط ایران و پاکستان مطلوب برخی بیگانگان نیست، اما با توجه به ظرفیت‌های متنوع، متعدد و متقابل موجود روابط دو کشور اسلامی باید ناظر بر تأمین منافع دو ملت بیش از پیش گسترش یابد.

رئیسی با بیان اینکه اگر همه کشورها و ملل اسلامی با یکدیگر وحدت داشتند، رژیم صهیونیستی نمی‌توانست تا این حد به فلسطینیان مظلوم، بی‌گناه و بی‌دفاع غزه ظلم کند، اظهار داشت: صهیونیست‌ها از اختلافات میان کشورهای اسلامی سوءاستفاده می‌کنند، لذا در برابر راهبرد دشمن برای تداوم اختلاف میان امت اسلامی، راهبرد ما وحدت است.

«محمد اسحاق‌دار» نیز در این دیدار ضمن خوش‌آمدگویی به رئیس جمهور، رهبری جمهوری اسلامی ایران برای امت اسلامی به خصوص در مسئله فلسطین را حائز اهمیت ویژه دانست و تصریح کرد: امت اسلامی به رهبرانی همچون رهبر جمهوری اسلامی ایران نیاز دارد.

وزیر امور خارجه پاکستان ضمن اعلام آمادگی کشورش برای همکاری‌های گسترده و سازنده با ایران خاطرنشان کرد: امت اسلامی امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز به وحدت و تقویت همبستگی دارد.

دیگر خبرها

  • اتحاد ایران و پاکستان نقش بسیاری در مبارزه با اسرائیل دارد
  • عزم مقام‌های عالی تهران - اسلام‌آباد برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی
  • عزم مقام‌های عالی ایران و پاکستان برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی
  • در دیدار رئیسی با رئیس‌جمهور پاکستان چه گذشت؟
  • رئیسی: روابط ایران و پاکستان متکی بر برادری و روابط تاریخی است/ اسحاق‌دار: امت اسلامی به رهبرانی همچون رهبر جمهوری اسلامی ایران نیاز دارد
  • تقویت روابط ایران و پاکستان مطلوب برخی بیگانگان نیست
  • تأکید مقام‌های عالی ایران و پاکستان بر توسعه روابط دوجانبه/ انرژی از محورهای مهم مذاکرات تهران و اسلام‌آباد خواهد بود
  • ارتقای روابط راهبردی با همسایه سبز
  • رئیس جمهور پیش از عزیمت به پاکستان و سریلانکا: ایران مصمم به برداشتن گام‌های جدید در توسعه روابط با کشورهای همسایه است
  • تاکید مقام‌های عالی ایران و پاکستان بر توسعه روابط دوجانبه/ انرژی از محورهای مهم مذاکرات تهران و اسلام‌آباد خواهد بود