Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهر‌های کشور با بیان اینکه در هیچ جای دنیا رانندگان تاکسی برای سوار کردن مسافر متوسل به بوق زدن نمی‌شوند، گفت: برای ترک عادت غلط بوق زدن‌های ممتد برای سوار کردن مسافر باید فرهنگ سازی لازم انجام شود. تاریخ انتشار: 07:00 - 21 مهر 1398 - کد خبر: ۵۵۷۹۰۵

مرتضی ضامنی مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهر‌های کشور در گفتگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، با انتقاد از شیوه نادرست تاکسی‌ها در سوار کردن مسافر، گفت: بوق زدن‌های ممتد و این شیوه متفاوت استفاده از تاکسی در کشور باید علت یابی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه تاکسی در همه کشور‌ها وسیله حمل و نقل لوکس بوده که نیازی به بوق زدن برای سوار کردن مسافر در آن‌ها نیست، تصریح کرد: در ایران تاکسی وسیله‌ای است که در خیابان گردش داشته و فراخوان مسافر را با بوق یا چراغ انجام می‌دهد.


ضامنی با تاکید بر اینکه برای ترک عادت غلط بوق زدن‌های ممتد برای سوار کردن مسافر باید فرهنگ سازی لازم انجام شود، افزود: آموزش‌های لازم به رانندگان در شهر‌های مختلف کشور انجام شده و رانندگان آموزش‌های لازم را می‌بینند از این رو برای بهبود وضعیت تاکسیرانی باید شهروندان نیز همکاری داشته باشند.


وی با بیان اینکه رعایت چارچوب‌ها از سوی رانندگان لازم است، تصریح کرد: شهروندان باید رفتار نامناسب راننده، طلب پول بیشتر یا مواردی از این دست را انعکاس دهند تا بهبود وضعیت رخ دهد.


مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهر‌های کشور ادامه داد: اگر شهروندان تعامل لازم را داشته باشند رانندگانی که رفتار‌های ناهنجار انجام می‌دهند به طور حتم از تاکسیرانی حذف خواهند شد.

صفر تا صد موانع نوسازی تاکسی‌ها در کشور/۲۵ هزار تاکسی فرسوده در تهران داریم

مرتضی ضامنی مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهر‌های کشور  با تاکید بر اینکه نوسازی سامانه تاکسیرانی شهر‌های کشور به عنوان یک اولویت مطرح است، گفت: با روی کار آمدن دولت یازدهم نوسازی ناوگان تاکسیرانی مورد توجه قرار گرفت و طرح نوسازی ۹۰ هزار دستگاه تاکسی فرسوده در دست اقدام قرار گرفت.


وی با بیان اینکه در بهمن ماه سال ۹۴ طرح نوسازی تاکسی‌ها با مشارکت سازمان برنامه بودجه، وزارت کشور، بانک ها، وزارت صمت و خودروسازی‌ها آغاز شد، افزود: تاکنون در طرح نوسازی حدود ۶۴ هزار دستگاه تاکسی فرسوده از رده خارج و خودروی جایگزین ارایه شده است.

وجود ۱۵۰ هزار تاکسی فرسوده در کشور


ضامنی با تاکید بر اینکه متاسفانه عدم رعایت تعهدات از سوی خودروسازی‌ها به تاخیر در نوسازی ناوگان تاکسیرانی منجر شده است، تصریح کرد: علی رغم اینکه در حال حاضر بیش از ۱۵۰ هزار دستگاه خودرو داریم که به سن فرسودگی رسیده اند، اما فرآینده تحویل خودرو بسیار پایین است.


وی با بیان اینکه تفاهم نامه نوسازی ۱۰ هزار دستگاه تاکسی در سال جاری منعقد شده، ولی تاکنون فقط ۳۰۰ دستگاه تحویل رانندگان شده است، گفت: یکی از مشکلات اصلی پیش روی نوسازی ناوگان تامین خودرو است که با افزایش صد در صدی قیمتی که از سال ۹۶ تا ۹۸ رخ داده اسباب کاهش توان رانندگان تاکسی در شرکت در فرآیند نوسازی فراهم شده است.

بانک‌ها همکاری لازم برای نوسازی ناوگان فرسوده ندارند


مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهر‌های کشور با تاکید بر اینکه قبل از افزایش قیمت‌ها تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی برای نوسازی منظور شده بود، افزود: با این افزایش قیمت‌ها این نوع تسهیلات دیگر مناسب نیست و باید تسهیلات ۵۰ میلیونی در نظر گرفته شود که بانک‌ها نیز در این رابطه همکاری لازم را ندارند.


ضامنی با بیان اینکه به واسطه کاهش عرضه خودرو از طریق شهرداری‌ها ورود داشته ایم، تصریح کرد: شهرداری‌های تهران، مشهد و بوشهر در این راستا به تامین یک سری تسهیلات اقدام کرده و بخشی از سود بانکی را به عنوان یارانه متقبل شدند در این راستا سود تسهیلات ۴ درصد شده است.


وی با تاکید بر اینکه از هفته گذشته فرآیند صدور پیش فاکتور شروع شده است، گفت: امیدواریم بتوانیم تا پایان سال به تفاهم ۱۰ هزار دستگاه تاکسی دست پیدا کنیم.


مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهر‌های کشور با بیان اینکه بی توجهی به آمار بالای تاکسی‌های فرسوده با این رویه می‌تواند آمار این نوع خودرو‌ها در سال ۹۹ را به ۱۹۲ هزار تاکسی برساند، گفت: اگر این مهم باز هم مرکز توجه نباشد در سال ۱۴۰۰ بیش از ۷۵ درصد تاکسی‌ها در حدود ۲۴۲ هزار تاکسی فرسوده در کشور خواهیم داشت.


انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: تاکسیرانی کرایه تاکسی خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۳۹۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۴۸۲ مورد تخلف صنفی در چهارمحال و بختیاری

فضل الله رحمتی مدیرکل صمت چهارمحال و بختیاری گفت: همزمان با طرح نظارتی نوروز هزار و ۸۶۹ واحد صنفی استان بازرسی شد که تیم های نظارتی صمت در این بازرسی ها ۴۸۲ مورد تخلف صنفی کشف کردند.

وی افزود: ارزش تخلفات کشف شده بیش از ۸۰ میلیارد ریال است.

بیشتر بخوانید

آغاز برنامه سلامت نوروزی و سلامت رمضان در چهارمحال و بختیاری

رحمتی اضافه کرد: بیشترین تخلفات صنفی به دلیل درج نکردن قیمت و عرضه کالای قاچاق است.

وی گفت: در این بازرسی ها ۵ مورد قاچاق انواع لوازم یدکی و قطعات وسایل نقلیه، ادوات و ماشین آلات کشاورزی، کالای برقی، مخابراتی و الکترونیکی و لوازم خانگی کشف و ضبط شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • توقیف ساعتی خودروهای مرتکب تخلفات حادثه ساز | جان باختن ۵۸۵ نفر در سفرهای نوروزی
  • توقیف ساعتی خودروهای مرتکب تخلفات حادثه ساز در جاده‌های کشور
  • افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها در گیلان
  • ۲۵۰ ون تاکسی در حال سرویس‌رسانی به مراسم محفل قرآنی امام حسنی‌ها
  • تاکسیرانان امین شهر هستند/ تجلی امانت‌داری رانندگان تاکسی اصفهان در نوروز ۱۴۰۳
  • راه اندازی گشت‌های نظارت و کنترل کرایه تاکسی‌ها در تبریز
  • نرخ‌ های کرایه تاکسی در اصفهان در سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • کشف ۴۸۲ مورد تخلف صنفی در چهارمحال و بختیاری
  • راه اندازی گشت‌های نظارت و کنترل کرایه‌ تاکسی‌ ها در تبریز
  • نرخ‌های کرایه تاکسی در اصفهان در سال ۱۴۰۳ اعلام شد