Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان اجتماعی فرهنگی شهرداری مشهد به همین منظور چهارمین "فراخوان نقوش ماندگار شهری" را اعلام و منتشر کرده است.

مدیرعامل خانه هنرمندان مشهد روز یکشنبه در گفت‌وگو پیرامون همین موضوع با خبرنگار ایرنا یکی از بایسته‌های شهر را به عنوان بستر و محیط زندگی، پاسخگویی به نیازهای روانی شهروندان توصیف و بیان کرد: شهرداری مشهد با توجه به ضرورت ارتقای سیما و منظر شهری با بهره‌گیری از آثار فاخر هنری برای افزایش روحیه نشاط و سرزندگی شهر اقدام به انتشار فراخوان "نقوش ماندگار شهری" نمود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

‌صدرا یوسفی افزود: در چارچوب اجرای طرح نقوش ماندگار شهری،  شهرداری مشهد اقدام به برپایی "کارگاه طراحی و خلق ایده" با مشارکت هنرمندان داوطلب به منظور ایجاد و جانمایی آثار مناسب و فاخر هنری بر جداره تقاطعهای غیرهم‌سطح کرده است.  

وی ادامه داد: همه استادان و هنرمندان حوزه هنرهای تجسمی شامل حجم، گرافیک، نقاشی و دیگر رشته‌های مرتبط دعوت شده‌اند تا در چارچوب این فراخوان سابقه فعالیتهای تخصصی و اجرایی خود را در عرصه آثار شهری تا روز بیست و هفتم مهر ماه جاری در قالب فایل الکترونیکی به شماره تلفن همراه ۹۶۲۸ ۱۹۸ ۰۹۳۹ ارسال کنند.

مدیرعامل خانه هنرمندان مشهد گفت: "کارگاه طراحی و خلق ایده" پس از پایان یافتن مرحله دعوت از هنرمندان برپا خواهد شد تا در پی آن آثار توسط هیاتداوران مورد انتخاب و داوری قرار گیرند.  
وی به تدارک جایزه در این چارچوب نیز اشاره و بیان کرد: جایزه هر شرکت‌کننده در چهارمین فراخوان نقوش ماندگار شهری،  به ازای سه روز حضور در کارگاه و ارائه کار مبلغ ۱۰ میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

یوسفی افزود: همچنین جایزه طرحهایی که برای اجرا مورد پذیرش قرار گیرند با توجه به ویژگی طراحی و نظر هیات داوران مبلغ ۴۰ میلیون تا ۶۰ میلیون ریال است.

وی زمان اعلام نتایج این برنامه را چهارم آبان ماه آتی اعلام و بیان کرد: گواهینامه معتبر نیز برای شرکت‌کنندگان در کارگاه طراحی و خلق ایده در چارچوب فراخوان نقوش ماندگار شهری مشهد صادر می‌شود.

۹۶ تقاطع غیرهم‌سطح، دوربرگردان و زیرگذر در مسیر خیابانهای مشهد مورد استفاده شهروندان قرار دارد. مشهد که دومین کلانشهر بزرگ ایران محسوب می‌شود ۳۲۸ کیلومترمربع مساحت دارد.  کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد دارای ۱۳ منطقه و ۴۴ ناحیه شهرداری است.  
۷۵۰۵/۱۸۵۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری مشهد هنرهای تجسمی خراسان رضوی طراحی هنری فراخوان جذب نقاشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۳۹۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار فراخوان ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، در راستای عملی‌سازی مأموریت‌های کتابخانه‌های عمومی همچون ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه، ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب» با هدف ارائه نگاه هنرمندان ملی و بین‌المللی در این حوزه توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و به دبیری سیدمسعود شجاعی طباطبائی برگزار می‌شود.

محور‌های موضوعی این دوره از جشنواره شامل «کتاب، کودک و خانواده»، «کتاب، فراغت، نشاط و آرامش»، «کتاب، عصر دیجیتال و هوش مصنوعی»، «کتاب، کتابخانه و کسب‌وکار»، «کتاب، کتابخانه و پاتوق فرهنگی و اجتماعی»، «کتاب، کتابخانه و رویداد‌های مهم اجتماعی» است. همچنین «کتاب، فلسطین و مقاومت غزه» موضوع جنبی این دوره از جشنواره خواهد بود.

علاقه‌مندان می‌توانند در دو بخش حرفه‌ای (ویژه هنرمندان حرفه‌ای) و مبتدی (هنرمندان ایرانی که تاکنون در مسابقات داخلی و بین‌المللی شرکت نکرده‌اند) به ارسال اثر بپردازند.

علاقه‌مندان به شرکت در "ششمین دوسالانه بین‌المللی کارتون کتاب" می‌توانند تا تاریخ ۳۱ خردادماه ۱۴۰۳ (۲۰ ژوئن ۲۰۲۴)، با عضویت در سامانه جشنواره به نشانی www.booktoon.ir آثار خود را ارسال کنند.

آثار باید به صورت الکترونیکی با فرمت JPEG، رزولوشن حداقل ۲۰۰ دی‌پی‌آی، با طول یا عرض ۲۰۰۰ پیکسل و حداکثر حجم ۱۰۰ مگابایت ارسال شود.

دیگر خبرها

  • شهردار مشهد: سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود
  • سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود
  • انتشار فراخوان ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»
  • فراخوان دوسالانه «کارتون کتاب» منتشر شد
  • استفاده از الگوهای نوین مشارکتی در پروژه‌های شهری اصفهان
  • فراخوان ششمین جشنواره دو سالانه بین المللی «کارتون کتاب»
  • سهم مشهدی‌ها از هوای پاک فقط ۲۶ روز در سال
  • فراخوان ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب» منتشر شد
  • لزوم حرکت به سمت سرمایه‌گذاری تخصصی/ قوانین سرمایه‌گذاری در حوزه شهری تسهیل شود
  • ورود ماهانه ۱۵ دستگاه اتوبوس به چرخه خدمت‌رسانی مشهد