Web Analytics Made Easy - Statcounter

اجتهادی با اشاره به اینکه ورودی پرونده های قاچاق در شش ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال، ۲۸ درصد افزایش داشته است، گفت: ورودی پرونده های قاچاق از حدود ۳۱ هزار فقره در شش ماهه سال ۹۷ به حدود ۴۱ هزار پرونده در مدت مشابه امسال رسیده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، «سید عبدالمجید اجتهادی» شب گذشته (شنبه 20 مهر) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما در ارزیابی خود از وضعیت قاچاق در کشور با اشاره به اینکه ورودی پرونده های قاچاق در شش ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال، 28 درصد افزایش داشته است، گفت: ورودی پرونده های قاچاق از حدود 31 هزار فقره در شش ماهه سال 97 به حدود 41 هزار پرونده در مدت مشابه امسال رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مختومه کردن و رسیدگی به این پرونده ها حدود 22 درصد نسبت به سابق رشد داشتیم.       مدیرکل پیشگیری و نظارت بر امور قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی با اشاره به افزایش وصولی جریمه های نقدی در اجرای احکام گفت: امسال از این محل، 224 میلیارد تومان جریمه، وصول و به خزانه واریز شد. امسال در مقایسه با پارسال، قاچاق در کالاهای ورودی نه تنها افزایش نداشته بلکه کاهش داشته است اما از اواخر نیمه دوم پارسال، قاچاق کالای خروجی به شدت افزایش یافته است که در این زمینه، سوخت، مقام نخست را دارد.       وی با بیان اینکه بر اساس ماده 5 قانون مبارزه با قاچاق، راه اندازی سامانه ها تکلیف دولت شد، گفت: مقرر شد برای پیشگیری از ارتکاب قاچاق، فرآیند واردات و تجارت از جمله حمل، نگهداری، عرضه و فروش بر اساس نظر قانون گذار به صورت سامانه الکترونیکی نظارت شود.       اجتهادی با اشاره به اهمیت راه اندازی سامانه های الکترونیکی تاکید کرد: به صِرف مبارزه فیزیکی قطعاً موفق نخواهیم بود. حدود 15 تا 20 درصد کالاهای قاچاق با روش های فیزیکی و سنتی کشف می شود اما 80 درصد را عملاً پوشش نمی دهیم ولی اگر سامانه های مختلف از جمله سامانه شناسه کالا و رهگیری و سامانه تجارت ایجاد شود، کالاها رهگیری می شوند.       مدیرکل پیشگیری و نظارت بر امور قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی با بیان اینکه دستورالعمل سامانه پرونده های قاچاق کالا و ارز نوشته و بیش از 70 درصد کار انجام شده است، گفت: اما دستگاه هایی که باید اطلاعات را با ما به اشتراک بگذارند این کار را انجام نداده اند.       وی با تاکید بر اینکه سامانه ها شفافیت را ایجاد و ریسک قاچاق را بسیار افزایش می دهند، افزود: وزیر کشور به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور در ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق، 15 اسفند امسال را آخرین مهلت برای ایجاد همه سامانه ها و ارتباط آنها با سامانه جامع تجارت اعلام کرد./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی مسجد شیراز پیاده روی اربعین اربعین زائران اربعین حسینی کانون های مساجد اربعین ۹۸ حب الحسین یجمعنا مرز بین المللی شلمچه مبارزه با قاچاق کالا قاچاق کالا وارز قاچاق کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۳۹۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش حجم آب ورودی به سد‌های کرمان در بارندگی‌های اخیر

سینا روزبهانی مدیر روابط عمومی و سخنگوی شرکت آب منطقه‌ای کرمان گفت: بر اساس آخرین اطلاعات ایستگاه‌های باران‌سنجی شرکت آب منطقه‌ای کرمان، میزان بارندگی در سال آبی اخیر ۲/۹۸ میلی متر است که نسبت به مشابه بلند مدت تا این تاریخ ۱۶.۳ درصد کاهش را نشان می‌دهد، اما نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته میزان بارش‌ها ۱۶.۴ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: در پی بارندگی اخیر حجم آب ورودی به سد‌های استان از ۲۷ فروردین تا ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ حدود ۱۰ میلیون متر مکعب بود و آب ذخیره شده در سد‌های استان در حال حاضر حدود ۱۴۲ میلیون مترمکعب است.

روزبهانی بیان داشت: حجم سد‌های استان بر اساس آخرین هیدروگرافی ۲۴/۵۶۹ میلیون مترمکعب است که تا ۳ اردیبهشت امسال ۲۵ درصد حجم پرشدگی سد‌های استان است.

مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه‎‌ای کرمان تصریح کرد: در استان کرمان چهار سد در حال بهره‌برداری وجود دارد و بر اساس آخرین اطلاعات سد جیرفت ۲۸ درصد، سد تنگوئیه سیرجان ۱۰ درصد، سد شهید سلیمانی بافت ۳۱ درصد و سد نساء ۲۱ درصد ذخیره آب دارند.

روزبهانی در خصوص دلایل تاثیر اندک بارش‌های اخیر بر روی افزایش حجم سد‌های استان گفت: در برخی موارد بارندگی‌ها در پایین دست سد‌های استان رخ داد و در نتیجه سیلاب حاصله به سد‌های استان وارد نشد.

 وی افزود: در برخی موارد نیز بند‌های بالادست سد‌های استان کرمان بخشی از آب را در خود ذخیره می‌کنند که ضروری است آب ذخیره شده در این بند‌ها پس از ته‌نشینی و رسوب‌گیری به سمت سد‌ها هدایت شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • آزمون استخدامی شوراهای حل اختلاف امسال برگزارمی‌شود
  • آزمون استخدامی شورا‌های حل اختلاف امسال برگزارمی‌شود/ مختومه شدن ۴.۵ میلیون پرونده در ۱۴۰۲
  • آزمون استخدامی شوراهای حل اختلاف امسال برگزارمی‌شود/ مختومه شدن ۴.۵ میلیون پرونده در ۱۴۰۲
  • فولاد چین در تجارت جهانی پررنگ شد
  • قیمت نقره و فلزات گران‌بها امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • کاهش ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در شهر تهران
  • کاهش ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در تهران
  • آمار سازمان پزشکی قانونی؛ نوروز امسال هزار و ۶۵ نفر در تصادفات جان باختند
  • افزایش حجم آب ورودی به سد‌های کرمان در بارندگی‌های اخیر
  • تورم دوازده ماهه منتهی به فروردین، ۳۸.۸درصد شد