Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول روابط بین الملل دانشکده علوم انسانی دانشگاه تربیت مدرس گفت: امسال به همت شورایی متشکل از اساتید جوان دانشکده ۷ بسته موفقیت طرح تحول برای دانشکده مشخص و تدوین شد که ۳ بسته مربوط به حوزه بین الملل می باشد که شامل آسیب شناسی عدم اجرای مناسب برخی تفاهم نامه ها، ایجاد مدرسه مجازی زبان فارسی برای دانشجویان خارجی و بررسی ضریب تاثیر اجتماعی اساتید می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، دکتر موسوی شفاهی مسئول روابط بین الملل دانشکده علم انسانی در نشست شورای دانشگاه تربیت مدرس، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: بین المللی شدن یکی از محورهای طرح تحول راهبردی دانشگاه می باشد که در این راستا دانشکده علوم انسانی جلساتی با مشارکت اساتید و مدیران گروه ها تشکیل داد و طرحی برای دانشکده منطبق با طرح تحول راهبردی دانشگاه، تدوین شد و در این طرح یکی از مزیت های ما، بین المللی سازی بود و دانشکده علوم انسانی به دلیل ماهیت ذاتی آن می تواند در عرصه بین الملل فعالیت کند و اثرگذار باشد.

موسوی افزود: در این راستا دانشکده سعی کرد گروه ها و اساتیدی که ظرفیت و توانایی لازم را دارند ولی از تجربه کافی برخوردار نیستند را وارد فرایند بین المللی سازی کند و ذیل طرح تحول راهبردی دانشکده هر یک از اعضای هیات علمی باید برنامه تخصص محوری را برای ۵ سال آینده خود تعریف کنند که یکی از محورهای این برنامه، فعالیت های بین المللی می باشد.

وی به بیان برخی از فعالیت های بین الملل دانشکده مانند انعقاد تفاهم نامه با دانشگاه مطالعات خارجی پکن، دانشگاه لیون ۲ فرانسه، دانشگاه تامپره فنلاند، موسسه سنجش از راه دور و زمین دیجیتال وابسته به آکادمی علوم چین، دانشگاه آنتورپ بلژیک، مرکز مطالعات فرهنگی دانشگاه کره، دانشگاه مطالعات خارجی هانکوک، کالج مطالعات جهان فرانسه، اتحادیه اروپایی مطالعات خاورمیانه، دانشگاه مسینا ایتالیا و ... اشاره نمود.

مسئول روابط بین الملل دانشکده علم انسانی دانشگاه تربیت مدرس در ادامه چاپ دو مقاله توسط دانش آموختگان دانشکده در مجله ساینس، برگزاری اولین دوره مدرک دوگانه با دانشگاه مسینا ایتالیا، رصد فعالیت های آژانس های فرانسه زبان، اعزام اعضای هیات علمی دانشکده جهت تدریس به دانشگاه های خارج از کشور، برگزاری کارگاه ها، همایش های بین المللی، برگزاری دوره های آموزش زبان فارسی، برگزاری۲۲ دوره دانش افزایی کوتاه و بلند مدت برای دانشجویان خارجی ، جذب عضو هیات علمی وابسته بین المللی در دانشکده و پروژه های مشترک پژوهشی اعضای هیات علمی با دانشگاه های خارج را به عنوان سایر فعالیت های بین المللی دانشکده علوم انسانی برشمرد.

وی گفت: امسال به همت شورایی متشکل از اساتید جوان دانشکده ۷ بسته موفقیت طرح تحول برای دانشکده مشخص و تدوین شد که ۳ بسته مربوط به حوزه بین الملل می باشد که شامل آسیب شناسی عدم اجرای مناسب برخی تفاهم نامه ها، ایجاد مدرسه مجازی زبان فارسی برای دانشجویان خارجی و بررسی ضریب تاثیر اجتماعی اساتید می باشد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تربیت مدرس، موسوی در پایان بر لزوم تقویت مهارت تعاملات بین المللی در اعضای هیات علمی و دانشجویان دانشکده، توسعه تعاملات علمی با حوزه اتحادیه اروپا در چارچوب برنامه های حمایتی موجود و بر اساس تجارب اعضای هیات علمی دانشکده، معرفی فرصتهای همکاری بین المللی موجود جهت توسعه انجام پروژه های مشترک، تشویق و ترغیب اعضای هیات علمی دانشکده برای جذب دانشجویان خارجی برای گذراندن دوره کوتاه مدت مطالعاتی به عنوان چشم انداز آینده دانشکده تاکید کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشجویان خارجی دانشگاه تربيت مدرس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۳۹۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس آموزشکده فنی و حرفه‌ای شماره دو پسران سروش معرفی شد

جام جم آنلاین اصفهان؛ مراسم تکریم و معارفه رئیس آموزشکده فنی و حرفه‌ای شماره دو پسران سروش برگزار و نادعلی قائدامینی تکریم و بیژن شمس معارفه شد.
 آموزشکده فنی و حرفه‌ای شماره دو پسران سروش در سال ۱۳۷۳ تأسیس گردید. این دانشگاه یکی از دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای اصفهان است و هم‌اکنون این دانشکده زیر نظر دانشگاه فنی و حرفه‌ای و وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است. این دانشکده پس از دانشکده فنی شهید مهاجر، دومین دانشکده فنی و حرفه‌ای اصفهان است.
هم‌اکنون در این دانشکده حدود ۱۰۰۰ دانشجو در مقاطع کاردانی پیوسته در حال تحصیل در دوره‌های روزانه و شبانه هستند. در این دانشگاه رشته‌های مهندسی شیمی، برق، صنایع چوب، صنایع شیمیایی، کامپیوتر، آسانسور و... ارائه می‌شود.
شمس پیش از این مسئولیت‌هایی همچون عضو هیئت‌علمی دانشگاه پیام‌نور استان اصفهان، ریاست دانشگاه پیام‌نور واحد فلاورجان، معاون سازمان بسیج اساتید استان اصفهان، دبیر ستاد جهاد تبیین دانشگاه پیام‌نور کشور را بر عهده داشته و به فعالیت‌های علمی و فرهنگی پرداخته است.

/* هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

دیگر خبرها

  • رئیس آموزشکده فنی و حرفه‌ای شماره دو پسران سروش معرفی شد
  • خوابگاه دانشجویان بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مرحله تکمیل
  • تجمع در دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از غزه
  • بازدید دانشجویان دانشکده بهداشت از تصفیه خانه آب ارومیه
  • ۲ دانشکده جدید در استان کرمانشاه ایجاد می‌شود
  • دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: باید نسبت به مسئله تربیت دانشجویان دغدغه داشته باشیم/ در مسیر جلوگیری از مهاجرت نخبگان باید موانع قانونی را برداریم
  • دست‌یابی دو نشریه علمی دانشگاه یزد به جایگاه بین‌المللی و رتبه علمی
  • ۲ استان فارسی در جمع دانشجویان نمونه کشوری
  • نگاه حداد عادل به مدارس غیرانتفاعی؛ حسابتان از نظام را جدا ندانید | برای این نظام نیرو تربیت کنیم
  • مدارس غیردولتی جاده‌صاف‌کن برای مهاجرت از کشور نباشند