Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه تایید لایحه تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی از سوی شورای نگهبان می‌تواند مشکلات هویتی این فرزندان را رفع کند، گفت: اجرای قانون تابعیت گامی موثر در حوزه منابع انسانی است.

محمدرضا بادامچی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره تاثیرات تایید لایحه تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی از سوی شورای نگهبان گفت: مجلس با تصویب این لایحه یکی از بهترین گام‌های حمایتی را در حوزه منابع انسانی برداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فرزندان به دلیل مسائل هویتی در کنار مشکلاتی مانند تحصیل تحت تاثیر انحرافاتی قرار می‌گرفتند که اصلا به نفع کشور نبود، در حالی که این افراد از مادر ایرانی و در ایران به دنیا آمدند و باید تابعیت ایران داشته باشند به همین دلیل لازم بود با تصویب قانونی از این عزیزان به عنوان یک شهروند حمایت شود.

بادامچی اظهار کرد: با تصویب این لایحه و سپس تایید آن از سوی شوای نگهبان و تبدیل شدن موضوع به قانون و اجرای آن مشکلات بسیاری از این افراد حل خواهد شد، ولی ممکن است به ندرت روند کار برخی افراد با مشکلات حقوقی روبه رو شود که با پیگیری‌های خودشان و پیگیری‌هایی که ما خواهیم داشت مشکلات آن ها نیز رفع خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اصلاح قانون تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی قانون تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۳۹۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد قانونی پلیس کرمانشاه با اندک افراد هنجارشکن حوزه حجاب

به گزارش خبرنگار مهر سردار مهدی حاجیان بعد از ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در ابتدا لازم می دانم از همراهی شهروندان کرمانشاه و خصوصاً بانوان شریف با پلیس در اجرای طرح نور قدردانی کنم.

وی با بیان اینکه کرمانشاه جزو استان‌های ممتاز و نمونه کشور در طرح نور است، گفت: خوشبختانه بانوان این دیار خود را مقید و ملزم به رعایت حجاب می‌دانند چرا که از دیرباز فرهنگ پوشیدگی، عفت و پاکدامنی در میان مردم اصیل و نجیب کرمانشاه وجود داشته است.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه فرهنگ اصیل کردی که حجاب، عفاف، پوشیدگی و پاکدامنی اجزای لاینفک و جدایی ناپذیر آن را تشکیل می‌دهند، تاکید کرد: برهنگی و کشف حجاب در این فرهنگ اصیل که مملو از غیرت و جوانمردی است جایی ندارد.

وی در ادامه به تلاش رسانه‌های معاند برای عادی انگاری موضوع کشف حجاب در جامعه اشاره کرد و گفت: خوشبختانه این تلاش مذبوحانه به جایی نرسید و اکثریت قریب به اتفاق مردم و بانوان ارجمند ایران اسلامی و استان کرمانشاه با حفظ پوشش مناسب دشمنان را در دستیابی به اهدافشان بازداشتند.

سردار حاجیان همچنین با بیان اینکه کشف حجاب در قانون جمهوری اسلامی جرم و فعلی حرام محسوب می‌شود، گفت: پلیس مجری قانون است و اجازه نخواهد داد عده‌ای بسیار قلیل، این قانون الهی را نادیده گرفته و هنجار شکنی کنند.

وی از برخورد قانونی پلیس با افراد هنجارشکن و بدحجاب خبر داد و گفت: همکاران ما ابتدا تلاش می‌کنند با امر به معروف و نهی از منکر، معدود افراد بدحجاب را راهنمایی کنند و در صورت بی توجهی، اقدامات قانونی بعدی برای برخورد با آنها انجام خواهد شد.

کد خبر 6087050

دیگر خبرها

  • فرهنگ‌سازی و آموزش، راهبرد موثر در کاهش حوادث رانندگی
  • عملکرد موثر صدا وسیمای گلستان برمشارکت خوب مردم در انتخابات اسفند
  • عملکرد خوب صدا وسیمای گلستان، موثر برمشارکت خوب مردم در انتخابات اسفند
  • نگاه دولت در عرصه پیشگیری از اعتیاد حمایتی است
  • برخورد تهدیدآمیز و امنیتی با مسائل کارگری را قبول ندارم/ تنظیم چند لایحه درخصوص مواد قانون کار توسط دولت
  • برخورد قانونی پلیس کرمانشاه با اندک افراد هنجارشکن حوزه حجاب
  • وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد
  • اجرای قانون مالیات بر سوداگری در مهار نرخ ارز،مسکن،خودرو و طلا موثر است/مصوبه مجلس به رونق بورس کمک می کند
  • مشکلات بانوان را باید با راهکار‌های استانی و بومی مرتفع کرد
  • برخی از فرزندان مادر ایرانی همچنان در انتظار صدور شناسنامه