Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهمن مشایخی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: گواهی تجرد با ارائه اصل شناسنامه و کارت هوشمند ملی وکیل و اصل شناسنامه موکل صادر می شود.
وی اعلام کرد: این گواهی حاکی از آن است که صاحب شناسنامه سابقه ازدواج نداشته یا ازدواج واقع شده، اما منجر به جدایی زوجین بر اثر طلاق یا فوت همسر شده است.
مدیرکل امور هویتی ایرانیان خارج از کشور سازمان ثبت احوال گفت: گواهی تجرد پس از صدور، تحویل صاحب شناسنامه یا وکیل قانونی وی می شود و پس از ترجمه و تایید توسط وزارت خارجه برای ارائه به مقامات خارجی نیز معتبر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: مدارک مورد نیاز برای صدور گواهی تجرد شامل اصل شناسنامه یا مدارک شناسایی معتبر وکیل، تکمیل فرم درخواست صدور گواهی تجرد و پرداخت هزینه متعلقه طبق تعرفه های جاری است.
مشایخی در مورد چگونگی صدور گواهی تجرد خاطر نشان کرد: چنانچه متقاضی گواهی تجرد داخل کشور باشد، می تواند با مراجعه به اداره کل هویت ایرانیان خارج از کشور سازمان ثبت احوال یا اداره های ثبت احوال مراکز استان ها که دارای دفتر نمایندگی وزارت خارجه هستند، درخواست خود را ارائه کند.
وی افزود: چنانچه متقاضی گواهی تجرد مقیم خارج از کشور است، خود یا وکیل قانونی وی می تواند به نزدیکترین نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور مراجعه کند و درخواست خود را ارائه دهد.
مدیرکل امور هویتی ایرانیان خارج از کشور سازمان ثبت احوال گفت: گواهی تجرد توسط اداره کل هویتی ایرانیان خارج از کشور پس از وصول مدارک ذکر شده و ثبت آن ظرف همان روز و کمتر از یک ساعت صادر و تحویل صاحب شناسنامه یا وکیل قانونی وی می شود.

اداره کل امور هویتی ایرانیان خارج از کشور زیرمجموعه معاونت امور اسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشور است که در مجموع از اداره امور سجلی، اداره امور حقوقی، واحد صدور کارت شناسائی ملی، واحد دبیرخانه و واحد پشتیبانی از سیستم ها تشکیل شده است.
نخستین سند ولادت اتباع ایران در خارج از کشور در سال ۱۳۰۸ هجری شمسی در نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در بمبئی تنظیم شده است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بهمن مشایخی سازمان ثبت احوال كشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۳۹۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخی از فرزندان مادر ایرانی همچنان در انتظار صدور شناسنامه

شناسنامه یکی از اسناد هویتی برای تمامی افراد محسوب می‌شود. چرا که یکی از مهمترین مدارک برای پیمودن مسیر‌های مختلف زندگی مانند تحصیل، شغل و یا ازدواج بسیار حائز اهمیت است و در صورت نداشتن آن افراد با مشکلات جدی مواجه می‌شوند. اما برخی از فرزندان مادر ایرانی هستند که به صورت قانونی در کشور ساکن هستند، اما فرزندان آنها از داشتن شناسنامه محروم هستند.

شهروندخبرنگار ما با ارسال پیامی خواستار رسیدگی به این مشکل شد. 

متن پیام شهروندخبرنگار 

سلام عرض ادب من فرزند مادر ایرانی هستم. مدت ۳ سال است که برای دریافت شناسنامه در اداره اتباع استان البرز تشکیل پرونده دادم.اما هر زمان پیگیری کردیم به نتیجه نرسیدیم. خواهش می‌کنم رسیدگی کنید.

 

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • صدور پروانه کسب برای بازنشستگان
  • رای توماج صالحی صادر شده، اما هنوز به ما ابلاغ نشده است
  • آخرین وضیعت پرونده توماج صالحی
  • گواهی عدم‌حضور چیست و چه فوایدی دارد؟
  • وکیل: رای توماج صالحی صادر شده اما هنوز به ما ابلاغ نشده است
  • آخرین خبر از وضیعت پرونده توماج و حکم داداگاهش
  • رد ۱۶۰۰ درخواست مجوز صیادی بدون اعلام دلیل
  • آخرین جزئیات از وضیعت پرونده توماج صالحی
  • صدور اسناد مالکیت پنج تالاب و ۲ رودخانه خوزستان
  • برخی از فرزندان مادر ایرانی همچنان در انتظار صدور شناسنامه