Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@08:36:53 GMT

افزایش تردد مسافران خارجی از مرز پلدشت

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۳۹۶۳۴

افزایش تردد مسافران خارجی از مرز پلدشت

محمدرضا دربندی روز یک‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: میانگین روزانه تردد مسافران طی ۶ ماهه نخست امسال از مرز پلدشت ۷۱۸ نفر برآورد شد.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت ۲ هزار و ۹۱۸ مسافر ایرانی از طریق این پایانه تردد داشتند که از این تعداد یک‌هزارو ۴۹۳ نفر از کشور خارج شدند.

وی بیان کرد: کل تردد مسافران از این پایانه ۱۳۳ هزار و ۴۸۸ مسافر بود که نسبت به زمان مشابه سال گذشته هفت درصد رشد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آذربایجان‌غربی علاوه بر داشتن مرز مشترک با نخجوان و شمال عراق تنها استان کشورمان است که با ترکیه از طریق بازرگان، رازی خوی و سرو ارومیه مرز زمینی دارد.

پایانه مرزی پلدشت از شاهراه‌های کم‌نظیر جمهوری اسلامی ایران در دستیابی به بازارهای آسیای میانه به شمار می‌رود؛ این پایانه در ۴۷ کیلومتری غرب ماکو و در جوار رودخانه مرزی ارس قرار دارد و حدود ۴۰ سال از فعالیت رسمی آن می‌گذرد.

در کل کشور ۲۲ پایانه مرزی وجود دارد که بیش از یک پنجم آنها در آذربایجان‌غربی قرار دارد.

۷۱۳۲/۳۰۷۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان غربی پلدشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۳۹۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۳ درصدی تردد اتوبوس ها در نوروز ۱۴۰۳ نسبت به سال گذشته

معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارت استانداری فارس از نظارت و بازرسی مستمر استانداری فارس بر بخش های مختلف ستاد خدمات سفر خبر داد و گفت: پایانه‌های مسافربری به صورت محسوس و نامحسوس دائما مورد پایش بازرسان قرار گرفته و می‌گیرند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری، محمد فرخ‌زاده با بیان اینکه طبق بازرسی سرپرست اداره کل گردشگری استانداری از ترمینال کاراندیش و آمارهای ارائه شده تردد با اتوبوس به استان ۱۳ درصد افزایش نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد، اظهار کرد: از روز بیست‌وچهارم اسفند تا ششم فروردین تعداد دو میلیون و ۲۵۵ هزار و ۱۵ مسافر توسط ۱۴۶ شرکت فعال در حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای با ۲۴ نمایندگی فعال در ترمینال جابه‌جا شده است.

وی افزود ۳۵۰ دستگاه اتوبوس، ۱۹۴۸ دستگاه مینی‌بوس و ۱۳۸۲ دستگاه سواری کار حمل‌ونقل مسافران ایام نوروز را بر عهده دارند.

فرخ‌زاده تاکید کرد: بیشترین سفرها به تهران، مشهد، یزد، اصفهان صورت گرفته است.

وی در پایان گفت: طبق اعلام بازرسان وضعیت عمومی پایانه شهید کاراندیش مناسب است، اما در زمینه محل استراحت مسافران و تبلیغات و راهنمایی آنها و زائران نیاز به تقویت دارد.

به گزارش ایمنا، رعایت چهارچوب‌های ماه مبارک رمضان و توجه به احکام سفر نیز از جمله موارد مورد انتظار در پایانه‌ها توسط مسافران محترم و مسئولان و غرفه‌داران در طول روز است.

کد خبر 739673

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۳ درصدی تردد اتوبوس ها در نوروز ۱۴۰۳ نسبت به سال گذشته
  • تردد نزدیک به ۱۰۳ هزار مسافر نوروزی از پایانه‌های مرزی آذربایجان غربی
  • پایانه مرزی رازی، پرتردد ترین پایانه مرزی آذربایجان غربی در نوروز ۱۴۰۳
  • رفت و آمد حدود ۱۰۳ هزار مسافر نوروزی از پایانه‌های مرزی آذربایجان غربی
  • تردد بالغ بر ۱۴۷ هزار مسافر نوروزی از پایانه‌های مرزی آذربایجان‌غربی
  • افزایش ۳ برابری تردد مسافر از پایانه‌های مرزی
  • ۱۴۷هزار مسافر نوروزی از پایانه های مرزی آذربایجان غربی تردد کردند
  • افزایش ۳ برابری تردد مسافر از پایانه های مرزی
  • پایانه مرزی رازی، پرتردد ترین پایانه مرزی نوروزی آذربایجان غربی
  • یک فوتی درتصادف محور پلدشت- سد ارس