Web Analytics Made Easy - Statcounter

«ملیحه وکیلی» روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا، افزود: ۷۰ طلبه خواهر که در سال تحصیلی گذشته سطح ۲ حوزه‌های علمیه استان مرکزی تحصیل می‌کردند امسال به سطح سه و هفت طلبه خواهر نیز از سطح سه در سطح چهار حوزه‌های علمیه استان پذیرفته شدند.

وی ادامه داد: ۲ حوزه علمیه در اراک و ساوه در سطح سه حوزوی فعالیت دارند و بیش از ۳۰۰ طلبه در این مدارس تحصیل می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون آموزش حوزه‌های علمیه خواهران استان مرکزی اظهار داشت: داوطلبان سطح سه حوزه های علمیه خواهران استان در چهار رشته فقه و اصول، تفسیر و علوم قرآنی، کلام با گرایش امامت و احکام و تربیت اسلامی تحصیل می‌کنند. 

وکیلی بیان کرد: ۱۸ حوزه علمیه خواهران در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت دارند که خدمات یک مرکز برای دارندگان مدرک سیکل، ۱۲ حوزه علمیه در آموزش‌های سطح ۲ طلبگی، ۲ حوزه علمیه در سطح سه و یک حوزه علمیه نیز سطح چهار و مقطع تحصیلی دکتری است.

وی افزود: در مجموع یک‌هزار و ۸۰۰  طلبه خواهر در حوزه‌های علمیه استان مرکزی به تحصیل اشتغال دارند که ۱۵۰ طلبه در سطح سه، ۱۵ طلبه در سطح چهار و بقیه در سطوح یک و ۲ به تحصیل اشتغال دارند.

بیش از پنج هزار و ۵۰۰ طلبه خواهر و برادر در ۳۳ حوزه علمیه استان مرکزی تحصیل می‌کنند.

۳۰۱۷/۶۰۱۳/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان مرکزی سال تحصیلی جدید فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۰۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیر حوزه های علمیه با آیت الله جوادی آملی دیدار کرد+تصاویر

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور، با حضور در بیت آیت الله جوادی آملی، با این مرجع تقلید دیدار و گفتگو کرد.

آیت الله جوادی آملی در این دیدار بر اهمیت علم کلام در حوزه تاکید داشته و بیان کرد: باید مباحث کلام در حوزه اهمیت داده شود و اگر حوزه از نظر کلامی پیشرفت کند، می‌تواند حرف جهانی بزند.

آیت الله اعرافی در ابتدای این دیدار، گزارشی از وضعیت حوزه‌های علمیه، ارائه کرد.

کد خبر 6086574

دیگر خبرها

  • آغاز پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران در لرستان
  • ثبت‌نام حوزه‌های علمیه خواهران در همدان
  • مدیر حوزه های علمیه با آیت الله جوادی آملی دیدار کرد+تصاویر
  • چگونه طلبه شویم؟
  • استدلال استاد قرائتی برای ورود جوانان به حوزه
  • تاکید بر توجه به معماری اسلامی ایرانی در ساخت و سازهای جدید
  • زائران دسترسی مناسبی به حرم حضرت معصومه (س) و اطراف آن ندارند
  • انتقاد آیت‌الله اعرافی از سبک معماری در ساخت‌وساز‌های جدید قم
  • انتقاد آیت‌الله اعرافی از سبک معماری در ساخت‌وسازهای جدید قم
  • آغاز پذیرش حوزه‌ های علمیه خواهران در لرستان