Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام اکرمی گفت: اربعین نمایشگاهی است که به تمام ملت های مسلمان منطقه نشان می دهد که می توان ظرف ۱۰ روز مانور ۲۰ میلیونی و یا بیشتر را برگزار کرد و و بدانند که وحدت ضامن استقلال و پایداری آنهاست.

حجت الاسلام «سید رضا اکرمی» در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد مهمترین پیام سیاسی اربعین گفت:  در سیره ائمه اطهار (ع) روایتی را در دوران امام عسگری، امام یازدهم(ع) عنوان شده است که پنج چیز را از صفات مومنان خطاب می کنند که یکی از آنها بزرگداشت اربعین حسینی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری اظهار کرد: این موضوع نشان می دهد که امام عسگری (ع)که آخرین امام حاضر و در دسترس مردم است به این نتیجه رسیده اند که مردم نقطه اتکا می خواهند و شیعیان به این نقطه اتکا نیازمندند که سالی یک بار در این پیاده روی حضور یابند و به ابا عبدالله (ع) متوسل شوند.

 

مشاور وزیر کشور در امور روحانیون ادامه داد: این نکته بسیار مهم در جهان بینی امام حسن عسگری (ع) وجود دارد که این امام به عنوان آخرین امام در دسترس مردم، بنیانگزار حرکت اربعین است و نکته دیگر آنکه انقلاب اسلامی ایران در طول 41 سال نقاط برجسته و برگزیده زیادی را در منطقه و جهان اسلام داشته است.

 

وی گفت: جمهوری اسلامی ملتی را آزاد کرد و در برابر تمامی توطئه ها و تحریم ها 41 سال ایستادگی کرده است و اکنون سربلند و مقتدر است که یکی از نشانه های آن زنده نگه داشتن زیارت اربعین است، گرچه زیارت اربعین در عراق برگزار می شود اما عراق در منطقه خاورمیانه قرار دارد و انقلاب اسلامی افتخار دارد که شعار خود را حسینی و متصل به کربلا می داند و اکنون نیز که مراسم اربعین در عراق برگزار می شود، الهام گرفته از جمهوری اسلامی ایران است.

 

وی با اشاره به حضور پر شور ایرانیان در مراسم پیاده روی اربعین خاطرنشان کرد: حضور پررنگ ایرانیان در این مراسم شاهدی بر این موضوع است که جمهوری اسلامی ایران به اربعین حسینی دل بسته است و به امام حسین (ع) به عنوان سمبل عزت نفس و آزادی افتخار می کند و در این مراسم به معنای واقعی در برگزاری مراسم کمک می کند. 

 

حجت الاسلام اکرمی در مورد فعالیت های ایران در برگزاری مراسم اربعین در کشور عراق خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران در جا به جایی و حمل و نقل زائران و حتی ارایه خدمات و امنیت در حوزه های مختلف در امور خدمات دهی به زائران فعالیت و تلاش چشمگیری دارد.

 

وی گفت: ما باید تلاش کنیم همچنان که عاشورا را از شعار به شعور و عمل رساندیم که ملت ما فقط یا حسین نمی گوید بلکه با حسین است و افتخار می کند که رهبر خود را امام حسین می داند که در آزادگی، استقلال و عزت نفس و شهامت و شجاعت و ... الگو بوده است؛ به همین جهت باید اربعین نیز باید به معنای واقعی اربعین عاشورا باشد.

 

وی گفت: اربعین و عاشورا در کنار یکدیگر قرار دارند تا شعار، شعور و عمل و رفتار و جهان بینی و استقلال با یکدیگر آمیخته شوند و ما بتوانیم زمینه ساز ظهور امام زمان (عج) باشیم.

 

وی در مورد مهمترین پیام پیاده روی اربعین در کشورهای اسلامی خاطرنشان کرد: اربعین نمایشگاهی است که به تمام ملت های مسلمان منطقه نشان می دهد که می توان ظرف 10 روز مانور 20 میلیونی و یا بیشتر را برگزار کرد تا ملت ها کنار یکدیگر باشند و یکدیگر را ببینند و بر اساس معنویت دل هایشان را به یکدیگر نزدیک کنند و وحدت را گرامی بدارند و بدانند که وحدت ضامن استقلال و پایداری آنهاست./

 

پایان پیام/34

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی مسجد زائران اربعین حسینی اربعین اربعین ۹۸ پیاده روی اربعین شیراز کانون های مساجد مرز بین المللی شلمچه کانون های فرهنگی هنری مساجد اربعین مسلمانان وحدت استقلال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۰۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدرت امت اسلامی در تحقق امت واحده و ایجاد جبهه واحد در مقابل صهیونیسم جهانی است

حجت الاسلام و المسلمین محسن مهاجرنیا استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب با تاکید بر توجه به امت واحده و هماهنگی در مقابل صهیونیسم جهانی، اظهار داشت: امت واحده یک اصطلاحی است که مکررا در قرآن کریم به آن اشاره شده است که دارای بار معنایی سیاسی و مفاهیم مهمی است.

وی افزود: امت واحده یعنی دین واحد ، در مواردی امت به معنای جماعت ، یک مقطع و محدوده زمانی ، امام و در برخی موارد به معنای حزب و جماعت سازمان یافته و دولت گفته شده است.

وی ادامه داد: آنچه ما به دنبال آن هستیم پیروان اسلام است یا کسانی که از دین مبین اسلام پیروی می کنند و آهنگ واحدی به اهداف اسلام دارند؛ همان چیزی که امروز در مسئله غزه به دنبال آن هستیم یعنی اتحاد کشورهای اسلامی در مقابل صهیونیسم جهانی.

دکتر مهاجرنیا، تصریح کرد: امت از واژگانی شکل گرفته است؛ در واقع برخی از واژگان راهبردی و جهت ده هستند، زمانیکه امت را تلفظ می کنیم امام هم در کنار آن متصور می شود، دو واژه "امت" و "واحده" هماهنگ و همسو هستند.

این استاد دانشگاه عنوان کرد: امت یه واژه بریده و منفرد از سایر واژگان نیست و در شبکه مفهومی معنا پیدا می کند؛ زمانی که امت گفته می شود یکپارچگی و اتحاد در نظر می آید و خلاف آن یعنی گسستگی و اختلاف از امت خارج خواهد شد.

وی اذعان داشت: از خصوصیات امت این است که در وجودش همبستگی ایجاد شود؛ هنگامی که می گوییم امت اسلام یعنی در واقع یک پیکر همبسته که جهت غایی دارد و پشت سر امام حرکت می کند.

وی بیان کرد: "امت" حاصل یک وحدت و نشان دهنده اخوت و برادری است؛ همانطور که در مقابل شب، روز است و در مقابل کفر ، ایمان است، در مقابل تفرقه و اختلاف ، وحدت و تقریب وجود دارد.

وی در پایان تاکید کرد: برآیند "امت" مساوی با قدرت می باشد؛ ظرفیت و توانایی امت اسلامی، قدرت تولید می کند و قدرت یکی از مفاهیم و واژگانی است که از دل امت بوجود می آید و در این رابطه قرآن می فرماید: " وَلَا تَنَازَعُوا فَتَفْشَلُوا وَتَذْهَبَ رِيحُكُمْ"، هرگز راه اختلاف و تنازع نپویید که در اثر تفرقه ترسناک و ضعیف شده و قدرت و عظمت شما نابود خواهد شد.
 
انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • همه اقوام کشور با وحدت کامل برای اقتدار نظام اسلامی شجاعانه ایستاده‌اند
  • تنبیهِ متجاوز؛ از طوفان شن تا وعده صادق
  • ائتلاف قالیباف و پایداری‌ها ادامه دارد؛ لیست مشترک در دور دوم انتخابات
  • رئیسی: توسعه همکاری با کشورهای همسایه و مسلمان بویژه پاکستان از اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است
  • ائتلاف قالیباف و پایداری ها ادامه دارد /لیست مشترک در دور دوم انتخابات
  • مراسم روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو
  • مراسم روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در ترکیه
  • رئیسی: روابط ایران و پاکستان متکی بر برادری و روابط تاریخی است/ اسحاق‌دار: امت اسلامی به رهبرانی همچون رهبر جمهوری اسلامی ایران نیاز دارد
  • سردار دادگر: بصیرت و دشمن شناسی علمای اهل سنت شایسته تحسین است
  • قدرت امت اسلامی در تحقق امت واحده و ایجاد جبهه واحد در مقابل صهیونیسم جهانی است