Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-25@16:43:34 GMT

راه رفتن آرام، مغز را پیر می‌کند!

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۴۰۱۳۴

محققان دانشگاه دوک آمریکا دریافتند سرعت راه رفتن افراد در سن ۴۵ سالگی شاخص مناسبی برای ارزیابی پیری مغز و بدن آنها محسوب می‌شود.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، اطلاعات مورد استفاده در این تحقیقات از یک مطالعه بلند مدت با مشارکت نزدیک به هزار نفر انجام گرفت که همگی در یک سال در نیوزیلند به دنیا آمده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مطالعه تمام زندگی داوطلبان مورد بررسی و آزمایش قرار گرفت و وضعیت سلامت آن‌ها به ویژه در دو سال اخیر که منتهی به ۴۵ سالگی این افراد بوده است، به دقت تحت بررسی قرار گرفت.

در ارزیابی‌های اخیر داوطلبان با استفاده از MRI مشخص شد افرادی که با سرعت کمتری راه می‌روند، حجم مغز کمتری دارند، قشر مغز آن‌ها نازک‌تر است، سطح مغز کمتری دارند، ضایعات ناشی از بیماری رگ‌های کوچک مغزی در آن‌ها بیشتر است و در مجموع مغز پیرتری دارند.

علاوه بر این در ارزیابی دیگری که توسط ۸ ناظر با ارزیابی تصاویر مربوط به چهره داوطلبان انجام گرفت مشخص شد افرادی که با سرعت کمتری راه می‌روند، چهره پیرتری دارند.

بر اساس این تحقیقات سرعت پیر شدن مغز افرادی که با سرعت کمتری راه می‌روند، بالاتر از سایرین است و وضعیت سلامت ریه‌ها، دندان‌ها و سیستم ایمنی بدن آن‌ها در مقایسه با افرادی که با سرعت بیشتری راه می‌روند، بدتر است.

به گفته محققان با استفاده از آزمایشات عصبی شناختی در سن سه سالگی و امتیازات به دست آمده در رابطه با IQ، درک زبان، تحمل خستگی، توانایی‌های حرکتی و کنترل احساسات می‌توان سرعت راه رفتن افراد را در سن ۴۵ سالگی پیش‌بینی کرد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: چنار محمودی ایدز کامبوج مجید تخت روانچی عباس ایروانی سحر تبر راه رفتن پیری مغز وضعیت سلامت چنار محمودی ایدز کامبوج مجید تخت روانچی عباس ایروانی سحر تبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۰۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب مقام قهرمانی و سومی تیم گیلان در رقابت‌های آب‌های آرام کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای گیلان؛ مسابقات قهرمانی آب‌های آرام جوانان و زیر ۲۳ سال آقایان کشور در دریاچه آزادی برگزارشد. 
این رقابت‌ها ۶۸ ورزشکار از استان‌های گیلان، تهران الف و ب، اصفهان، چهار محال و بختیاری، کرمانشاه، بوشهر، مازندران، لرستان، خراسان رضوی، البرز، قزوین، هرمزگان، آذربایجان شرقی، کردستان، همدان و گلستان حضور داشتند.
در پایان رقابت‌های رده سنی زیر ۲۳ سال تیم گیلان با ۱۰۰ امتیاز به مقام قهرمانی رسید شد. تیم تهران با ۸۲ امتیاز در رده دوم قرار گرفت و تیم مازندران با ۶۰ امتیاز جایگاه سوم را از آن خود کرد.
همچنین در رده سنی جوانان تیم قایقرانی آب‌های آرام گیلان با ۷۳ امتیاز بعد از تیم‌های مازندران و تهران به مقام سوم دست یافت.

دیگر خبرها

  • جوی آرام و پایدار در لرستان
  • پیکر جانباز شهید «پاسبان» در تربت جام آرام گرفت
  • پیکر جانباز شهید پاسبان در تربت جام آرام گرفت
  • کسب مقام قهرمانی و سومی تیم گیلان در رقابت‌های آب‌های آرام کشور
  • پیش بینی افزایش دمای هوا در مازندران
  • مازندران قهرمان جوانان و گیلان قهرمان زیر ۲۳ سال آب‌های آرام شد
  • پیش‌بینی جوی آرام برای آخر هفته در لرستان
  • درخشش ورزشکار چهارمحال و بختیاری در مسابقات قایقرانی کشور
  • رشد آرام دلار نیما | امسال دلار نیما چه عددی را به خود خواهد دید؟
  • مورایس به سپاهانی‌ها: یک روز استراحت کنید