Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر راه و شهرسازی دستور تکمیل و بهره‌برداری از پروژه نیمه تمام ۳۶ ساله بیجار-همدان را صادر کرده اما به ادعای نماینده مردم بیجار در مجلس، استاندار کرستان مانع افتتاح این پروژه است. ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۴ استانها کردستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، جاده بیجار ـ همدان یکی از پروژه‌های نیمه‌تمام استان کردستان بوده که عملیات اجرایی آن از سال 1362 آغاز شده و اکنون پس از گذشت 36 سال به سرانجام نرسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پروژه جاده بیجار ـ همدان کلاً 149 کیلومتر بوده که 100 کیلومتر آن در حوزه استان همدان و تنها 49 کیلومتر آن در حوزه کردستان است که 22 کیلومتر آن در دوران نماینده فعلی بیجار انجام شده است.

خبرنگاران تسنیم سوم مهرماه امسال در یک گزارش ویدئویی میدانی به آخرین وضعیت جاده تاریخی بیجار-همدان پرداختند که به گفته مسئولان، این پروژه در حال اتمام بوده و تنها یک همت جهادی می‌خواهد.

محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی نیز 18 مهرماه جاری در سفر خود به استان کردستان به صراحت اعلام کرد که «باید هرچه سریع‌تر مشکل پروژه‌های عمرانی همچون تقاطع غیرهمسطح کنارگذر سقز، تکمیل مناقصه کریدور شمال‌جنوب، موانع اتمام فرودگاه سقز و جاده بیجار-همدان هرچه زودتر برطرف و انجام شود».

اسلامی با تاکید بر اتمام هرچه سریع‌تر 600 متر مانده جاده بیجار-همدان تصریح کرد: سؤال اینجاست چرا باید اتمام 600 متر راه سال‌ها بماند؟ توجیه برای مردم قابل پذیرش نیست و باید پیگیری‌های لازم برای بهره‌برداری از این پروژه انجام شود.

کردستان| جاده بیجار ـ همدان؛ پروژه‌ای که پس از 36 سال رو به اتمام است + فیلمکردستان|موانع پروژه 36 ساله جاده بیجار-همدان با حضور وزیر راه بررسی می‌شود‌وزیر راه در سنندج: تمام بانک‌‌ها مکلف به پرداخت وام مسکن شدند/‌ ابلاغ رئیس‌ جمهور به شورای پول ‌و بانک مرکزی

حمدالله کریمی، نماینده مردم بیجار در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سنندج ضمن قدردانی از توجه و دستور وزیر راه و شهرسازی برای اتمام و بهره‌برداری از پروژه نیمه تمام 36 ساله جاده بیجار-همدان اظهار کرد: امیدواریم استاندار کردستان و مسئولان استانی هرچه سریع‌تر دستور وزیر راه را اجرایی و زمینه تکمیل و افتتاح پروژه را فراهم کنند.

وی مدعی شد: متأسفانه جاده بیجار ـ همدان رو به اتمام است اما استاندار کردستان سنگ‌اندازی و مانع از افتتاح آن می‌شود و می‌خواهد این پروژه در دوره بعدی نمایندگی مجلس افتتاح شود.

به گزارش تسنیم؛ حال باید منتظر ماند و دید که آیا استاندار و مسئولان استانی و شهرستانی مربوطه، دستور وزیر راه و شهرسازی برای اتمام و بهره‌برداری از پروژه 36 ساله بیجار-همدان را اجرایی کرده یا این مطالبه مردمی نیز قربانی اختلافات سیاسی دولتمردان می‌شود.

خبرگزاری تسنیم همواره این مطالبه مردمی را پیگیری کرده و نتیجه آن را در گزارشات بعدی به اطلاع مخاطبان محترم می‌رساند.

انتهای پیام/ش

R7848/P/S6,66/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۰۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کشور: اجرای حجاب یک دستور قانونی است

وزیر کشور با حمایت از اجرای طرح نور توسط فراجا گفت: ایرانیان در طول زمان به رعایت حجاب و عفاف مشهور و معروف بوده اند.

به گزارش مهر، احمد وحیدی ظهر سه شنبه در حاشیه مراسم تودیع و معارفه استاندار مازندران حجاب و عفاف را از ارزش‌های اسلامی، دینی وملی یاد کرد و گفت: ایرانیان در طول زمان به رعایت عفاف و حجاب مشهور و معروف بوده‌اند.

وی با عنوان اینکه اجرای عفاف و حجاب یک دستور قانونی است و اکثر بانوان آن را اجرا می‌کنند، گفت: اندکی از بانوان ممکن است در این زمینه دچار اهمال و غفلت باشند و با تذکر باید به این ارزش ملی و قانونی و اسلامی احترام گذارند.

وزیر کشور با اظهار اینکه نیروی انتظامی با رعایت کرامت انسانی و اخلاقی در حال اجرای طرح است، گفت: قالب بانوان به این تذکر توجه دارند و اگر موارد معدودی توجه نکنند طبق قانون ورود می‌شود.

وحیدی از نیروی فراجا که با ورود افراد آموزش دیده اقدام به اجرای طرح نور کرده است، تقدیر کرد و حمایت مردم از طرح فراجا را قابل تقدیر دانست.

وزیر کشور همچنین با اظهار اینکه برای دور دوم انتخابات نیز تمهیدات لازم اتخاذ شده است، گفت: در این دوره تمامی فرایند‌ها به صورت الکترونیک صورت می‌گیرد و زیرساخت‌های لازم فراهم شده است.

وی همچنین با اشاره به تغییر استانداران لرستان و مازندران گفت: برنامه‌ای برای تغییر استانداران نداریم و با قوت به کار خود ادامه می‌دهند.

وحیدی با اشاره به اجرای طرح آزادسازی ساحل در استان‌های شمالی نظیر مازندران گفت: بهسازی نوار ساحلی آزادشده از سوی شهرداری‌ها باید در دستور کار قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • وزیر کشور: اجرای حجاب یک دستور قانونی است
  • ضرب الاجل دستگاه قضایی به متولیان ساماندهی جاده های نهاوند
  • اختصاص ۳۵۰۰میلیارد ریال از محل مولدسازی به پروژه‌های ورزشی اردبیل
  • اجرای ۸۰ پروژه فنی و خدماتی در نفت و گاز آغاجاری
  • اجرای ۱۰ طرح راهسازی با ۹۵۰ میلیارد تومان اعتبار در استان همدان
  • وزیر «سرپیچی» را در نطفه خفه کرد/سرپرست‌ها رییس فدراسیون نمی‌شوند
  • پروژه جاده جنگل لواسانات افتتاح می شود
  • اجرای ۵ آیتم عمرانی برای تکمیل پروژه تقاطع غیر همسطح آذربایجان
  • افزایش بیش از ۲ برابری اعتبارات عمرانی ورزش اردبیل
  • تکمیل تقاطع غیرهمسطح آذربایجان در دستور کار مدیریت شهری تبریز