Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-18@08:39:23 GMT

«هاب اصفهان» شتاب‌دهنده استارتاپ‌های نوپا

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۴۰۳۹۳

«هاب اصفهان» شتاب‌دهنده استارتاپ‌های نوپا

مرکز کارآفرینی هاب اصفهان با هدف حمایت و سرعت بخشیدن به رشد و تجاری‌سازی استارتاپ‌ها در حوزه IT فعالیت می‌کند تا استارتاپ‌های ارزشمند و آینده‌دار را کشف و بر روی آنها سرمایه‌گذاری کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مرکز کارآفرینی هاب اصفهان در دوبخش شتاب دهنده و فضای کار اشتراکی فعالیت می‌کند که در بخش شتاب‌دهنده هاب، برای حمایت و سرعت بخشی به رشد و تجاری‌سازی استارتاپ‌ها در حوزه IT و PELECOM، سرمایه‌گذاری نامحدود بر روی آنها، افزودن به جذابیت بازار آنها و پیدا کردن ایده‌ها، تیم‌ها و رهبران ارزشمند اقدام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماموریت این مرکز جذب ایده‌ها و تیم‌های استارتاپ و قراردادن آنها در فضای مناسب کاری با امکانات مناسب، حمایت مالی و در اختیار قراردادن سرمایه اولیه، ارایه خدمات آموزشی و رصد حرفه‌ای در راستای انتقال تجارب موفق کارآفرینی و در نهایت تجاری‌سازی این ایده‌ها و عرضه به سرمایه‌گذاران است.

در فضای کار اشتراکی، فضای کاری منعکس در مرکز تجاری- اداری و گردشگری اصفهان ایجاد شده و دسترسی با شرایط ویژه به رویدادهای مرکز کارآفرینی هاب و امکانات زیرساختی مناسب برای فعالیت تیمی و کسب و کارهای نوپا فراهم شده است.

شهرداری اصفهان با هدف ایجاد فضایی بزرگ و متمرکز جهت توسعه فضای کارآفرینی استان در مرکز شهر اصفهان، با برگزاری مزایده در نهایت، قرارداد واگذاری بخشی از ارگ عظیم جهان نما را به هاب اصفهان امضاء کرد تا این شهر شاهد راه‌اندازی بزرگترین مرکز کارآفرینی باشد.

«ایروانی» یکی از صاحبان ایده فعال در هاب اصفهان در این باره به ایمنا می‌گوید: ایده ما آموزش حضوری دانشجویان است، افزایش سطح مهارت و کسب درآمد دانشجویان از تخصص‌های دانشگاهی آنها مورد تاکید بوده و هدف اصلی از این ایده افزایش سطح مهارت دانشجویان است؛ در واقع دانشجویان به وسیله این بستر که در حال حاضر بر پایه بستر وب است، تخصص‌های خود شامل تخصص‌های آموزشی و تخصص تجربی را در این بستر معرفی می‌کنند و دانشجویی که نیاز به آموزش داشته باشد، می‌تواند آن را از همکلاسی، هم دانشکده و حتی از سایر دانشگاه ها دریافت کند.

وی ادامه می‌دهد: فاز اول این ایده آموزش حضوری دانشجویان در اوقات فراغت و در بستر دانشگاه است که این ایده در پنج مرحله با آپشن های آموزشی برای ارتقاء سطح مهارت و آموزش دانشجویان قابل اجرا است.

«علی کریمی» از تیم ایده‌پرداز زیماتک نیز درباره ایده این تیم که در مرحله نخست ساخت محصول اولیه است، اظهار می‌کند: بازی‌های کمک درمانی برای کودکانی که اختلال بیش فعالی دارند، با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تهیه شده تا هوش هیجانی کودک کنترل شود.

وی می‌افزاید: برای آشنایی مردم با این محصول تبلیغات گسترده‌ای از طریق شبکه‌های اجتماعی، شبکه های مجازی و تلویزیون انجام خواهد شد.

«مریم رسولی» ایده پرداز گروه «گیم‌تیوب» که برای آموزش بازی‌سازی، شبکه اجتماعی گیم، پوشش مسائل مرتبط با بازی‌ها ایده‌هایی ارایه کرده‌اند، تاکید می‌کند: از جمله مشکلات حوزه گیم انتشار بازی در استورهای خارجی و بسنده کردن به بازار داخلی و دیده نشدن در بین هزاران اپ (نبود بازار مخصوص بازی)، سرمایه کم برای تبلیغات و دیده شدن، مشکلات مربوط به روش های پرداخت، نبود سیستم رقابتی، نبود بازاری مخصوص بازی‌های موبایلی که با سهولت بتوانند بازی انتخاب کنند، نبود مسابقات منظم و حرفه‌ای و نبود استمرار در برگزاری آنها و مشکل اتصال به بازی‌های آنلاین خارجی، ping بالا(فاصله زمانی تبادل اطلاعات تا سرور) است.

وی ادامه می‌دهد: گیم تیوب پلتفرمی برای انتشار بازی‌های موبایل و تحت وب است که با در اختیار قراردادن سرویس‌های ویژه خود (در قالب API)  به بازی‌سازان، به آنها این امکان را می‌دهد تا امکاناتی نظیر برگزاری مسابقات لیگ و چالش(Matchmaking)، ثبت دستاوردهای درون بازی(Achievement)، امکان چت در بازی‌های آنلاین، فهرست دوستان و گروه‌ها، دخیره‌سازی ابری داده‌ها داشته باشند.

وی با اشاره به مزایای ویژه بازی سازها، اظهار می‌کند: از جمله مزایای آن این است که با وجود بازاری مخصوص بازی مشکل انتشار بازی و دیده نشدن در بین نرم افزارهای بسیار زیاد استورهای دیگر برطرف می‌شود همچنین سرمایه کم برای تبلیغات و دیده شدن با وجود سیستم رقابتی در گیم تیوب تا حدی قابل رفع است.

حمایت از ایده‌های خلاقانه جوانان در هاب اصفهان

«احمدرضا سبزواری»، رییس هیئت مدیره شرکت هاب اصفهان معتقد است: «مناسب‌ترین و پرظرفیت‌ترین شهر پس از تهران در فضای کارآفرینی، ایجاد استارت آپ‌ها و کسب و کارهای جدید است، این تفکر که در نقطه مرکزی شهر مثل ارگ عظیم جهان‌نما، فضایی در اختیار مرکز کارآفرینی هاب قرار داده شود تا بستری برای حضور کارآفرینان و فعالان زیست بوم کارآفرینی شهر ایجاد شود، جای قدردانی از مدیران شهری را دارد.»

وی ادامه می‌دهد: هدف مرکز کارآفرینی هاب اصفهان ایجاد فضایی برای جذب کسب و کارهای نوپا در قالب استارتاپ‌ها و حمایت همه جانبه از آنها است، بنابراین باید دست به دست یکدیگر داده تا ایده‌های خوبی که از دانشگاه‌ها خارج می‌شود، مورد حمایت مجموعه مدیریت شهری و استانی قرار گیرد.

رییس هیئت مدیره شرکت هاب اصفهان با بیان اینکه شهرداری اصفهان توانست با مساعدت ویژه  فضای مناسبی را در اختیار هاب اصفهان قرار دهد، اما سرمایه‌گذاران اصلی آن دانشگاه صنعتی و شرکت ارتباطات سیار(همراه اول) بوده است، اظهار می‌کند: در حال حاضر که حمایت از استارتاپ‌ها را در دستور کار داریم، امیدواریم حمایت تجارت‌های بزرگ را بیشتر در اصفهان شاهد باشیم.

وی تاکید می‌کند: با توجه به اینکه کارآفرینی و استارتاپ‌ها به ویژه در زمان تحریم که نمی‌توان به فروش نفت تکیه کرد و سرمایه‌های اصلی افکار جوانان است، ایجاد کسب و کارهای نو می‌تواند در حوزه توسعه کسب و کارها و اشتغال مؤثر باشد و حتی در آینده این کسب و کارها، صادرات را هم تحت پوشش قرار دهد.

وی تصریح می‌کند: در هاب اصفهان از ایده‌های خلاقانه جوانان حمایت می‌شود تا کسب و کارهای نو خود را به منصه ظهور برسانند، این اقدام می‌تواند در اقتصاد و صنعت به پیشرفت جامعه کمک کند؛ البته جهان نما پتانسیل خوبی دارد که به مرکز کارافرینی اصفهان تبدیل شود.

فعالیت «هاب‌ها» عاملی برای اقتصاد مبتنی بر نوآوری و خلاقیت

«کوروش خسروی»، رییس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر با بیان اینکه از چهار سال قبل همواره تاکید شده که فضاهای کارآفرینی از فضای خارج از شهرها به داخل شهر آید و این فضاها آنچنان کوچک‌سازی شود تا بخش خصوصی امکان سرمایه‌گذاری در این مسیر را داشته باشد، اظهار می‌کند: فضاهای کارآفرینی باید در بافت شهری قرار گیرد تا تیم‌های کارآفرینی که بیشتر از قشر جوان جامعه هستند، به بازار، سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی دسترسی داشته باشند و سریعتر به اهداف خود برسند.

وی با تاکید بر اینکه هدف از راه‌اندازی هاب اصفهان این بوده که فضای بزرگ کارآفرینی در مرکز شهر ایجاد شود، می‌افزاید: اهمیت هاب‌های شهری، جزئی از بافت شهری شده؛ در واقع شهری که فضای کارآفرینی ندارد مثل آن است که سیستم حمل ونقل یا سیستم دفع آب‌های سطحی ندارد.

رییس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر راه‌اندازی هاب و فعالیت استارتاپ‌ها را یکی از ضروریات شهرها دانسته و تاکید می‌کند: با فعالیت هاب‌های شهری اقتصاد شهرها به اقتصاد مبتنی بر نوآوری و خلاقیت پیش می‌رود.

وی می‌گوید: باتوجه به فضای مرکز کارآفرینی هاب اصفهان که یک هزار و ۵۰۰ مترمربع است این فضا برای شهر دو و نیم میلیون نفری اصفهان کوچک است که امیدواریم فضای بزرگتری برای فعالیت فعالان این عرصه در نظر گرفته شود.

خسروی با تأکید بر اینکه مرکز کارآفرینی هاب اصفهان با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و حمایت شهرداری فعال شده است، گفت: مرکز کارآفرینی هاب اصفهان می‌تواند شهر را به یک شهر خلاق و نوآور تبدیل کند.

گزارش از: راضیه کشاورز- خبرنگار سرویس کلانشهر خبرگزاری ایمنا

کد خبر 393045

منبع: ایمنا

کلیدواژه: استارتاپ کارآفرینی شهرداری اصفهان کلانشهر شهروند شهر کلانشهر اصفهان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۰۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معدوم شدن ۱۵ هزار تن انواع فرآورده خام دامی غیر بهداشتی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان گفت: از زمان آغاز گشت‌های ویژه نوروزی در اسفند سال گذشته تاکنون کارشناسان این اداره کل از ۸ هزار و ۸۲۹ مرکز تهیه و عرضه فرآورده‌های خام دامی در استان بازدید و در نهایت ۱۵ هزار و ۸۷۰ کیلوگرم محصول غیربهداشتی و ناسالم، را ضبط و معدوم کردند.
سیدرضا موسوی افزود:کارشناسان دامپزشکی استان در این مدت برروند کشتار هفت میلیون و ۳۲ هزار و ۹۱۴ قطعه طیور و ۱۶۶ هزار و ۸۷۱ راس دام سبک و سنگین نظارت بهداشتی و شرعی داشتند.
وی از شهروندان خواست تا فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز خود را از مراکز معتبر و تحت نظارت دامپزشکی تهیه و در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در مراکز، موضوع را با سامانه پاسخگویی سراسری دامپزشکی به شماره ۱۵۱۲ در میان گذارند.
استان اصفهان یکی از قطب‌های تولید محصولات دامی کشور، با ۲ هزار و ۶۰۰ واحد مرغداری صنعتی، ۱۷ کشتارگاه طیور و ۳۳ کشتارگاه دام و بیش از ۱۰ هزار مرکز بسته‌بندی و فرآورده خام دامی است.

دیگر خبرها

  • استخراج آب ژرف فرونشست‌ها را افزایش می‌دهد
  • نخستین نشست رسمی کمیسیون بانوان بنیاد کارآفرینی گام دوم برگزار شد
  • معرفی کسب‌وکارها در رویداد «معرکه» نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴
  • مرکز تعمیرات لوازم خانگی آاگ در تبریز
  • پرداخت بیش از یک هزار فقره تسهیلات اشتغال در ایلام
  • صفحه نخست روزنامه های اصفهان (۲۹ فروردین ۱۴۰۳)
  • مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز در خوزستان
  • روایت توانمندی بانوی مددجوی کرمانی با راه‌اندازی کارگاه خیاطی
  • حکیمی: باید با تمام توان مقابل بارسا بازی کنیم
  • معدوم شدن ۱۵ هزار تن انواع فرآورده خام دامی غیر بهداشتی