Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،مهدی صالحی مدیرکل حج و زیارت قم گفت: از همه همشهریان گرامی می‌خواهیم بدون ثبت‌نام در این سامانه به عراق نروند و این کار را به‌روز‌های پایانی موکول نکنند. ثبت‌نام به‌آسانی در منزل، محل کار و با استفاده از گوشی تلفن همراه امکان‌پذیر است و وقت زیادی از متقاضیان سفر اربعین نخواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل حج و زیارت قم همچنین در توصیه‌ای به زائران بیان کرد: امسال مهر کنترل مرزی گذرنامه به‌عنوان ویزا تلقی می‌شود، بنابراین زائران نسبت به ثبت مهر کنترل هنگام ورود به عراق توجه لازم را داشته باشند.

صالحی گفت: تمام هزینه‌هایی که در سامانه سماح برای بیمه زائران اخذ می‌شود، به بیمه ایران تخصیص می‌یابد و سازمان حج و زیارت تنها مسئول پیگیری و ثبت‌نام در این سامانه است.

صالحی ادامه داد: ثبت‌نام در سامانه سماح مبنای برنامه‌ریزی، تدارک امکانات و تسهیل خدمت‌رسانی به زائران است و از همه مشتاقان حضور در مراسم پیاده‌روی عظیم اربعین درخواست می‌شود تنها با پرداخت مبلغ ۲۲ هزار تومان در این سامانه ثبت‌نام و به‌صورت قانونی به عراق سفر کنند.

او ادامه داد: امسال نرم‌افزار موبایلی مصباح که توسط سازمان حج و زیارت طراحی شده است در دسترس زائران قرار می‌گیرد که با این نرم‌افزار ارتباط دوسویه میان آنان و دستگاه‌های خدمت رسان فراهم می‌شود و همچنین اطلاعات لازم برای زائران مانند مختصات منطقه‌ای، مسیریابی، امکانات پیام‌رسانی و ارتباطی در اختیارشان قرار می‌گیرد.

مدیرکل حج و زیارت قم گفت: در راستای اهداف و سیاست‌های ستاد مرکزی اربعین، حج و زیارت قم در اربعین سال جاری اقدام به اعزام زائران به‌صورت شبه کاروانی می‌کند و در همین راستا سرویس‌های حمل‌ونقل و انتقال زائران به کشور عراق در قالب بسته‌های متنوع ارائه می‌شود که برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، زائران می‌توانند به دفاتر زیارتی مجاز حج و زیارت استان مراجعه کنند.

انتهای پیام/ح

۱۲۱ هزار تن از قم در سامانه سماح ثبت‌نام کردند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اربعین کربلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۰۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تردد روزانه بیش از هزار زائر از مرز خسروی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، مدیر پایانه مرزی خسروی با اشاره به اینکه زیر ساخت‌ها و امکانات مناسب در مرز خسروی از دلایل تمایل زائران برای تردد از این مرز برای زیارت عتبات عالیات در عراق است گفت: با رایزنی‌های انجام شده  با طرف عراقی، پایانه خسروی به صورت ۲۴ ساعته و  بدون معطلی و توقف پذیرای زائران است.  
پرهیخته  افزود: مرز رسمی خسروی در فاصله ۱۵ کیلومتری قصرشیرین، تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و تا سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد.  
این مرز  مسافت کوتاه تری در مقایسه با سایر مرز‌های کشور با عتبات عالیات دارد.  

 

دیگر خبرها

  • تردد روزانه بیش از هزار زائر از مرز خسروی
  • پرونده سلامت ۹۵ درصد از زائران حج تعیین تکلیف شد
  • ٨ اردیبهشت، موعد اعزام زائران کرماني به حج عمره
  • اعزام زائران حج تمتع مازندران در قالب ۳۲ کاروان
  • اعزام بیش از ۴۲۰۰ زائر مازندرانی به حج تمتع
  • افزایش ۳۲ درصدی اعزام زائران عتبات نسبت به سال گذشته
  • زائران کرمانی ۸ اردیبهشت به حج عمره اعزام می‌شوند
  • استطاعت جسمی بیش از ۶۵۰۰۰ زائر حج تمتع تأیید شد
  • اعزام بیش ۵ هزار عمره‌گزار به سرزمین وحی
  • اعزام بیش 5 هزار عمره گزار در ماه شوال به سرزمین وحی