Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،علیرضا گورویی مدیر کل امور اتباع و مهاجرین وزارت خارجه شامگاه گذشته گفت:برای نخستین بار اداره کل امور اتباع و مهاجرین وزارت خارجه دفتری را برای تسهیل در تردد اتباع خارجه در مرز شلمچه مستقر کرد که به طور مستمر مشکلات زائران خارجی آنها را پیگیری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: تمام اتباع خارجی که دارای دفترچه موقت صادره از ایران هستند بدون ویزا به عراق سفر می کنند و اتباع خارجی دارای مجوز اقامت رای سفر به کربلا باید پاسپورت داشته باشند.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین وزارت خارجه بیشترین آمار تردد اتباع خارجی را مربوط به کشورهای آذربایجان، پاکستان و افغانستان عنوان کرد و گفت: زائران دیگر کشورها نیز از مرز شلمچه راهی عتبات عالیات شده اند.

گورویی افزود: اتباع خارجی ویزای خود را از سفارت خانه عراق یا کنسولگری های عراق دریافت کنند زیرا بعضی ویزاهای اتباع خارجی جعلی بوده و مرزبانی عراق مانع ورود آنها به خاک این شهر شده است.

با گذشت ۱۳ روز از ماه صفر (هشتم مهرماه تاکنون ) ۶۰۰ هزار زائر ایرانی و خارجی از گذرگاه مرزی شلمچه راهی عتبات عالیات شدند.

حرکت زائران کربلا به سمت ۲ گذرگاه بین المللی چذابه و شلمچه در استان خوزستان همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/ د

تسهیل در تردد زوار از مرز شلمچه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اربعین حسینی مرزشلمچه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۰۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال عربستان، مصر و تشکیلات خودگردان از قطعنامه آتش‌بس در غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، وزارت امور خارجه عربستان سعودی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که از تصویب قطعنامه آتش بس در نوار غزه در شورای امنیت استقبال می‌کند.

در بیانیه وزارت خارجه سعودی تأکید شد: ما مجدداً از جامعه بین‌الملل می‌خواهیم که مسؤولیت خود را برای توقف حملات اسرائیل به غیرنظامیان در غزه به عهده بگیرند.

وزارت امور خارجه مصر هم از تصویب قطعنامه آتش‌بس در نوار غزه استقبال کرد.

این وزارتخانه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: تصویب قطعنامه آتش‌بس در نوار غزه در شورای امنیت، نخستین گام مهم و ضروری برای توقف خونریزی و پایان دادن به تلفات غیرنظامیان فلسطینی است.

قاهره تأکید کرد: ما خواستار اجرای فوری آتش‌بس به گونه ای هستیم که راه را برای مقابله با همه عوامل بحران باز کند.

وزارت امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین هم اعلام کرد که از تلاش های شورای امنیت برای عمل به مسؤولیت های خود در حفاظت از مردم فلسطین که در معرض نسل کشی هستند، استقبال می کنیم.

کد خبر 6062431

دیگر خبرها

  • احضار معاون سفیر آمریکا به وزارت خارجه هند
  • سفر امیر عبداللهیان به عشق‌ آباد
  • وزیر امور خارجه در راه ترکمنستان
  • امیرعبداللهیان به ترکمنستان می‌رود
  • بازدید از اردوگاه های مراقبتی در خراسان رضوی
  • تردد بیش از ۱۵۵ هزار نفر از مرز مهران
  • ثبت‌نام ۳۱۰۰۰ نفر برای اعزام به عتبات نوروزی
  • استقبال عربستان، مصر و تشکیلات خودگردان از قطعنامه آتش‌بس در غزه
  • تجلیل از رانندگان فعال اربعین حسینی در بام ایران + تصاویر
  • ثبت نام بیش از ۳۱ هزار زائر در دوره عتبات نوروزی