Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- 

رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت درآغاز عملیات اجرایی 5 طرح تولیدی در شهرستان سنقر کلیایی گفت: با وجود تحریم‌ها توانستیم در تولید فولاد کشورهایی مثل فرانسه و ایتالیا را پشت سر بگذاریم و در رتبه دهم جهان قرار بگیریم، در تولید محصولات فولادی بیش از 9 درصد افزایش تولید داشته‌ایم.

وی افزود: توزیع پروژه های صنعتی و معدنی در کشور متوازن انجام نشده و ما به دنبال ایجاد توازن در این حوزه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از استان‌هایی که برای ایجاد توازن صنعتی و معدنی در کشور در اولویت وزارتخانه صنعت، معدت و تجارت قرار دارد، کرمانشاه است.
وی احیا و فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس و خرد را در اولویت کاری وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: رویکرد کاری ما حمایت از تولیدکننده، تسهیل تولید و تشویق صادرات با درنظر داشتن بازار مصرف داخلی و جلوگیری از خام‌فروشی است.
او اضافه کرد: صنایع و معادن کوچکتر چون آسیب پذیرتر هستند باید بیشتر مورد حمایت قرار گیرند تا موجودیت آنها حفظ شود و این رویه در شیوه کاری ما نمود دارد.
رحمانی در ادامه گفت: در حوزه ساخت قطعات خودرو، کرمانشاه جز استانهای اولویت دار سیاست‌های کاری وزارت صنعت، معدن و تجارت است لذا استاندار کرمانشاه می‌تواند با گردآوری تصمیم گیرندگان صنعت خودرو از این امتیاز برای ایجاد اشتغال در استان استفاده کند.

وی همچنین اضافه کرد: برنامه امروز تنها افتتاح چند طرح صنعتی و معدنی نیست، بلکه امروز اینجا جمع شده ایم که مراسم آغاز حرکت سنقروکلیایی در مسیر صنعتی شدن را برگزار کنیم.
با حضور وزیر صمت عملیات اجرایی طرح های تولیدی؛ کنسانتره آهن با ظرفیت 15 هزار تن و اشتغال 50 نفر، کنسانتره منگنز با ظرفیت پنج هزار تن و اشتغال 25 نفر، سولفات منگنز با ظرفیت هزار و 700 تن و اشتغال 25 نفر، انواع داروهای منشاء گیاهی با ظرفیت 15 میلیون عدد در سال و اشتغال 30 نفر و نوار و لوله آبیاری از نوع پلی اتیلن با ظرفیت 2 هزار و 100 تن و اشتغال 52 نفر آغاز شد

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۰۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد۴۰ درصدی سرمایه‌گذاری در احیا معادن راکد استان زنجان

ایسنا/زنجان مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: از ۴۴۷ معدن ثبت شده در استان زنجان حدود ۲۰۰ معدن در وضعیت فعال قرار دارد.

مجید گلشنی امروز (سه‌شنبه ۷ فروردین ماه) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: درصد تغییرات مقایسه عملکرد پروانه بهره‌برداری معدن در هر سه بخش تعداد، سرمایه و اشتغال، افزایش را نشان می‌دهد.

 وی با اشاره به رشد ۴۸ درصدی در سرمایه‌گذاری و ۴۲ درصدی در اشتغال، افزود: این مهم نشان از توجه ویژه این اداره‌کل به حوزه معدن دارد.

این مسئول ادامه داد: در حوزه سرمایه‌گذاری عملکرد گواهی کشف معدن نیز در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱، رشد ۱۱۸ درصدی شامل استان شده است.

 گلشنی بیان کرد: در این بخش با افزایش ۲۱۳ درصدی سرمایه‌گذاری، ۲۷ درصدی در اشتغال و ۲۷ درصدی در تعداد توانستیم قدم‌های ماندگاری برای استان زنجان برداریم. 

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در بخش دیگر سخنان خود اذعان کرد: سال گذشته ۱۵ واحد تولیدی راکد در این استان با سرمایه‌گذاری بیش از ۷۲۰۰ میلیارد ریالی احیا شد.  

گلشنی خاطرنشان کرد: در نتیجه احیای این واحدها برای  بیش از ۱۸۰۰ نفر اشتغالزایی شد. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تشکیل پرونده تخلف برای ۳ واحد خبازی در قائمشهر
  • نام گذاری سال با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم، هوشمندانه بود
  • شناسایی ۴ واحد صنفی گرانفروش در تنکابن
  • افزایش ۱۰۰ درصدی ظرفیت پست شهرک صنعتی صومعه سرا
  • فعالیت ۴۵ کارگاه تولیدی در شهرستان نیر
  • ۴۵ کارگاه تولیدی در شهرستان نیر فعال است
  • افزایش میزان اشتغال در بخش صنعت گناباد
  • اشتغال صنعتی گناباد ۱۱۷ درصد افزایش یافت
  • رشد۴۰ درصدی سرمایه‌گذاری در احیا معادن راکد استان زنجان
  • توسعه حوزه صنعت، معدن، کشاورزی و گردشگری را در دستور کار داریم