Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-

مهندس بازوند استاندار کرمانشاه در  نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که با حضور دکتر رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت، دکتر مصری نایب رییس مجلس شورای اسلامی، سیدقاسم جاسمی و احمد صفری نمایندگان مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام حسینی کیا نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی، دکتر حاتمی معاون اقتصادی استاندار، مهندس کاشفی رئیس اتاق بازرگانی استان، مهندس دارابی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان و فعالان و کارآفرینان بخش خصوصی برگزار شد؛ اظهار داشت: وزرایامورخارجه و صمت اجازه ندهند طرف عراقی به راحتی مرزهای مبادلاتی را تعطیل کند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی گفت : دکتر رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت از مدیران توانمند و بسیار با تدبیر کشور است. زمانی که ایشان صدارت وزارت صمت را عهده‌دار شدند، کشور با مشکلات جدی در حوزه‌هایی مانند خودرو، لاستیک و گوشت روبرو بود ولی ایشان با یک مدیریت خوب این مشکلات را حل کرد و یا بعضا تبدیل به یک فرصت نمود.

وی افزود : سند اقتصاد مقاومتی استان تهیه شده است و در زیر مجموعه این سند نیز دو سند اشتغال و رونق تولید، تهیه و تدوین شده است که حاصل آن آغاز روند بهبود شاخص های استان در حوزه های مختلف بوده است.

استاندار افزود : سند رونق تولید استان توسط بخش خصوصی تهیه شده است و اکنون به عنوان یک الگو در سطح کشور مطرح است و موجب آغاز روند بهبود شاخص‌های استان در حوزه‌های مختلف شده است.

مهندس بازوند گفت : ▫️7 هزار میلیارد تومان از سپرده‌های مردم درگیر موضوع زلزله است و این موضوع بانک‌های استان را در زمینه پرداخت تسهیلات به کارآفرینان با مشکل جدی مواجه کرده و فرایند پرداخت‌ها را بسیار طولانی کرده و بر بروکراسی موجود افزوده است.

وی گفت : در این شرایط دشوار، سیستم‌‌های بانکی استان‌های برخودار می‌توانند به بانک ملی استان کمک کنند تا زمینه پرداخت تسهیلات به کارآفرینان فراهم شود.

وی اظهار داشت :  استان کرمانشاه در دوران جنگ تحمیلی، 8 سال تمام از قطار توسعه عقب افتاد و دچار عقب افتادگی های بسیاری به ویژه در بخش خصوصی شد.

وی افزود : یکی از مطالبات استان از وزیر صنعت، انجام سرمایه‌گذاری‌های بزرگ توسط مجموعه‌های توسعه گرایی مانند ایدرو و ایمیدرو در کرمانشاه است.
 
 وی گفت : مرز های کرمانشاه یک فرصت برای کشور هستند که باید به بهترین شکل ممکن از آن ها برای توسعه استفاده کنیم.

 استاندار گفت : تا دوماه قبل از مرز سومار روزانه 450 کامیون کالا عبور می کرد و یک رونق اقتصادی و اشتغال مناسب را پدید آورده بود.

مهندس بازوند افزود : متاسفانه دولت عراق به سادگی و دلایل مبهم این مرز مبادلاتی را تعطیل کرد و این ظرفیت بزرگ دو ماه است همچنان راکد مانده است.

استاندار کرمانشاه در پایان گفت : از دولت محترم و به ویژه از وزیر امور خارجه انتظار داریم با استفاده از  تمامی اهرم های دیپلماتیک استفاده کنند و اجازه ندهد طرف عراقی به راحتی مرزهای مبادلاتی را در این شرایط دشوار تحریم ها، تعطیل کنند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: جلسه گفتگوی دولت و بخش خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۰۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۸۵ درصدی پروژه بیمارستان سیدالشهدا طی یک سال

به گزارش خبرگزاری مهر، مجتبی عبداللهی ظهر شنبه در جلسه بررسی روند پیشرفت پروژه‌های بیمارستانی استان البرز که در سالن جلسات حوزه استاندار برگزار شد، ضمن اخذ گزارش از عملکرد دانشگاه علوم پزشکی و پیمانکاران پروژه‌ها، تسریع در تکمیل بیمارستان‌ها و ارائه خدمات را ضروری دانست.

وی عنوان کرد: اکنون راه اندازی هر تخت بیمارستانی در کشور به پنج تا ۱۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، از این رو باید ورود بخش خصوصی به این امر را مورد حمایت قرار دهیم. طی ماه‌های اخیر، عملیات اجرایی پروژه بیمارستان هشتگرد آغاز شده است.

استاندار البرز از پیمانکار و متولیان مربوطه خواست تا هر چه سریع‌تر نسبت به ساخت بیمارستان اقدام کنند و ادامه داد: برای رفع موانع پروژه‌های بیمارستانی استان با اهتمام ویژه ای وارد عمل شده‌ایم و تاکنون نتایج بسیار خوبی نیز حاصل شده است.

عبداللهی بیان کرد: احیای ساخت پروژه بیمارستان سیدالشهدا که با کمتر از ۳۰ درصد پیشرفت رها شده بود، یکی از این دستاوردهاست. این پروژه طی حدود یک سال بیش از ۸۵ درصد پیشرفت داشته و پیمانکار متعهد شده که طی چند ماه آینده آن را تکمیل کند و تحویل دهد.

وی با بیان اینکه از این ظرفیت در جهت انتقال بیمارستان مدنی و ارتقای کیفیت خدمات استفاده خواهیم کرد، اظهار کرد: پروژه بیمارستان کمالشهر نیز موانعی در حوزه‌های مختلف اعم از آب و فاضلاب داشت که مشکلات برطرف شده و در حال پیشرفت است.

به گفته استاندار البرز، بیمارستان خصوصی خورشید که قابلیت ارتقا تا ۴۰۰ تخت بیمارستانی را دارد و از بیمارستان‌های خصوصی بزرگ کشور محسوب می‌شود، تا پایان سال مورد بهره برداری قرار می‌گیرد و موانعی همچون تأمین برق و تسهیلات و موضوعات گمرکی آن پیگیری می‌شود.

عبداللهی خاطرنشان کرد: تمامی دستگاه‌های خدماتی استان البرز موظف به همراهی در خصوص تأمین زیرساخت‌های لازم و ارائه تسهیلات و تخفیف‌های لازم هستند.

کد خبر 6076948

دیگر خبرها

  • پیام امیرعبداللهیان درباره گفتگو با گوترش
  • ایران عضویتش را در سه سازمان بین المللی لغو کرد + اسامی
  • دیپلماسی گردشگری اولویت نمایندگی وزارت امورخارجه در خراسان جنوبی
  • دست رد سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه به درخواست سفیر رژیم صهیونیستی 
  • ۱۰ جایگاه سیار در مرزهای کرمانشاه در حال سوخت‌رسانی است
  • واکنش هند به عملیات نظامی ایران: همه طرف‌ها به مذاکرات بازگردند
  • هند: همه طرف‌ها به مذاکرات دیپلماتیک بازگردند
  • پیشرفت ۸۵ درصدی پروژه بیمارستان سیدالشهدا طی یک سال
  • تعریف ۵۳ پروژه در حوزه صمت خراسان رضوی با اعتبار ۱۰۰ همت
  • گفت‌وگوی بلینکن با همتایان مصری و اردنی درباره ایران