Web Analytics Made Easy - Statcounter

فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد امام حسن مجتبی(ع) دهقان ویلای کرج از خانواده شهید مدافع حرم که روز اربعین پیکرش را آورند بازدید کردند و از نزدیک با شاخصه های این شهید آشنا شدند.

خبرگزاری شبستان - البرز: بازدید از خانواده شهداء مدافع حرم با هدف تبیین آرمان های دینی و الهی شهداء و درک شاخص های وجودی آنان یکی از برنامه های کانون فرهنگی هنری مسجد امام حسن مجتبی(ع) دهقان ویلای کرج است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

همزمانی ایام اربعین حسینی با شهید والامقامی که روز اربعین پیکر مطهرش را فراتر از مرزهای ایران به آغوش خانواده برگرداندند برای بچه های مسجد دهقان ویلای کرج به ویژه برای قشر نوجوان این مسجد، حائز اهمیت است.

 

آن چنان که با در قالب یک برنامه ریزی کانونی فرصتی را فراهم آوردند تا از نزدیک پای گفت و گو با خانواده این شهید بنشییند و از نزدیک از خصوصیات ویژه وی مطلع شوند.

 

۱۲ آذرماه سال ۹۴ بود که پیکر مطهر شهید رشوند در امامزاده محمد (ع) کرج در کنار مزار شهید حجت الاسلام تمامزاده که از مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز بود تدفین شد.

 

 

همسر شهید رشوند برای بچه های مسجد اینگونه می گوید: شهید عبدالرشید رشوند متولد سال ۴۶ در روستای آوه از توابع الموت بودند که در کنار پدر با دامداری، کشاورزی و ... می کردند که برای تحصیل به کرج عزیمت کردند.

 

وی می افزاید: در دوران دفاع مقدس به همراه دو تن دیگر از برادران خود برای دفاع از ایران اسلامی به جبهه رفتند و در چند مرحله از عملیات های مختلف نیز دچار مجروحیت شدند.

 

 

وی در خصوص شاخصه شهید رشوند توضیح داد: یادگیری و آموزش مهمترین مولفه شخصیتی و شاخصه رفتاری ایشان بود که همواره در قالب آموزش غواصی، دریانوردی، چتربازی، دوره های تخصصی و ... به یادگیری آن اقدام می کردند.

 

همسر شهید مدافع حرم می افزاید: هر زمان از او می پرسیدیم که در سپاه به چه کاری مشغول هستید؟ می گفت: نظافت و جارو پادگان را انجام می دهم.

 

به گفته وی، شهید رشوند عاشق کوهنوری بود و همواره در برپایی کندوی عسل در کوه و تلاش در رشته زنبورداری که در دروان بازنشستگی به آن اهتمام داشت، تلاش می کرد.

 

شهید عبدالرشید رشوند در اردیبهشت سال ۹۴ به جبهه سوریه اعزام می شود تا در برابر داعشی ها و تکفیری ها مقابله کند و در نهایت در ۶ آذرماه همان سال به فیض شهادت نائل می شود.

 

اینک بچه های مسجد امام حسن مجتبی(ع) در قالب کانون فرهنگی هنری مسجد آموختند که برای یادگیری هیچ زمان دیر نیست و الگوبرداری از شهید رشوند را در بحث آموزش در ابعاد مختلف سرلوحه برنامه های فرهنگی، آموزشی و هنری خویش می دانند.

 

 

 

پایان پیام/301

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی پیاده روی اربعین زائران اربعین حسینی شیراز اربعین اربعین ۹۸ مسجد مرز بین المللی شلمچه کانون های مساجد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شهید عبدالرشید رشوند دکتر حسین زاده کانون فرهنگی هنری مساجد البرز شهید مدافع حرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۰۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال ۳ هزار اثر در دومین جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی

حامد تقوایی با بیان اینکه دومین جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی، ازسوی اداره‌کل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر سازمان امور دانشجویان، به‌میزبانی دانشگاه شیراز برگزار شده است، گفت: این جشنواره که ویژه دانشجویان شاهد و ایثارگر و سایر دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور ترتیب یافته، از دی‌ماه ۱۴۰۲ آغاز شده است و تا اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت.

او بیان کرد: این جشنواره در دو بخش قرآنی و معارفی (ویژه تمامی دانشجویان شاهد و ایثارگر با هر درجه ایثارگری و در سطح تمامی مقاطع تحصیلی دانشگاهی) و در بخش‌های هنری و ادبی برگزار شده است که همه دانشجویان در کنار دانشجویان شاهد و ایثارگر در موضوعات اعلامی تبیین و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت شرکت کرده‌اند.

دبیرکل دومین جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی از اقبال دانشگاهیان در این دور از جشنواره خبر داد و گفت: مهلت ارسال آثار به بخش هنری و ادبی جشنواره که در رشته‌های داستان کوتاه و شعر، تصویرسازی، خوشنویسی، طراحی پوستر، طراحی و نقاشی و عکاسی ترتیب یافته است تا ۱۵ فروردین‌ماه اعلام شده بود که هم‌اکنون به اتمام رسیده و وارد مرحله داوری شده است.

تقوایی افزود: مهلت ارسال آثار به بخش قرآنی و معارفی جشنواره، ویژه تمامی دانشجویان شاهد و ایثارگر نیز تا ۲۴ فروردین‌ماه اعلام شده که پس از اتمام، داوری آن آغاز خواهد شد.

معاون فرهنگی دانشگاه شیراز تصریح کرد: در این مدت، بیش از ۱۵٠٠ نفر در بخش‌های مختلف جشنواره شرکت کرده‌اند و نزدیک به ۳هزار اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

او یادآور شد: هدف از برگزاری این جشنواره تبیین و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در دانشگاه‌ها، توانمندسازی دانشجویان و استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های آنان برای تولید محتوای باکیفیت در حوزه ایثار و شهادت، ایجاد و تعمیق ارتباط صمیمانه بین دانشجویان، متبلور کردن توانمندی و ایجاد نشاط بوده است.

تقوایی ادامه داد: از دیگر اهداف و چشم‌انداز برگزاری این جشنواره می‌توان به فراهم‌آوردن زمینه‌ای برای انس بیش از پیش دانشجویان با کلام انسان‌ساز الهی و مفاهیم تعالی‌بخش آن و همچنین نشر و بسط فضای معنوی و عطرآگین قرآن و عترت و فرهنگ ایثار و شهادت در محیط دانشگاهی اشاره کرد.

به‌گفته دبیرکل جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی، ترویج فرهنگ معنوی قرآنی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و انعکاس از طریق فضای مجازی، ترویج فرهنگ هنری دانشجویان شاهد و ایثارگر، ارج نهادن به فعالیت‌های هنری منبعث از قرآن (منش اشراقی شهید آوینی)، بهره‌گیری از زبان هنر برای انتقال مفاهیم والای قرآنی و معارف اهل بیت (ع) به جامعه، گسترش و تعمیق شناخت دانشجویان از مفاهیم و الگو‌های دینی، بزرگان و علمای اسلام از محور‌های مهم و مورد تأکید برگزاری این جشنواره است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • شهدا موجب عزت و افتخار ملت و کشور هستند
  • ارسال ۶۶ هزار و ۷۸۰ جلد کتاب به مراکز کانون پرورش فکری
  • عروسک‌هایی که شادی و نشاط ارمغان آوردند
  • فعالیت بیش از هزار کانون فرهنگی و هنری مساجد در مازندران
  • ۱۵۰۲ عضو جدید به کانون های مساجد خراسان شمالی اضافه شدند
  • بدپوششی خانواده‌ها را هدف قرار داده است
  • ارسال ۳ هزار اثر به دومین جشنواره قرآنی شهید آوینی
  • ارسال ۳ هزار اثر در دومین جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی
  • درسی که تولستوی در 67 سالگی به دنیا داد
  • امور تربیتی منحل شد، تا جا برای نفوذ ۲۰۳۰ باز شود!