Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رقابت‌های کشتی‌فرنگی قهرمانی کشور در بندر امام‌خمینی(ره) در حالی به اتمام رسید که با نگاهی به نتایج به دست آمده در این دوره از رقابت‌ها به نکات بسیار مهم و نگران‌کننده‌ای می‌رسیم. تاریخ انتشار: 09:36 - 21 مهر 1398 - کد خبر: ۵۵۸۱۱۹

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری میزان، رقابت‌های کشتی‌فرنگی قهرمانی کشور در بندر امام‌خمینی(ره) در حالی به اتمام رسید که با نگاهی به نتایج به دست آمده در این دوره از رقابت‌ها به نکات بسیار مهم و نگران کننده‌ای می‌رسیم که باید هرچه سریع‌تر مورد بررسی قرار گرفته و برای پیشرفت‌های آینده حتما فکری اساسی برای آنها شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عدم موفقیت جوانان در این رقابت‌ها و کسب عنوان قهرمانی توسط کشتی‌گیران پا به سن گذاشته‌ای که اکثر آن‌ها مرز ۳۰ سالگی را هم پشت‌سر گذاشته‌اند، مهم‌ترین بخشی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

آنقدر که شکست کشتی‌گیران جوان در این دوره از رقابت‌ها حائز اهمیت است، کسب عناوین قهرمانی توسط کشتی‌گیران پا به سن گذاشته چشمگیر و مورد توجه نیست. از طرفی عنوان قهرمانی در اوزان المپیکی هم به هیچ کشتی‌گیر شاخص و قابل اعتمادی جهت اعزام به رقابت‌های گزینشی نرسید.

مدال طلای وزن ۶۷ کیلوگرم در رقابت‌های قهرمانی کشور به وحید میرفتح‌الهی رسید که در دیدار پایانی با اختلاف امتیاز بالا از سد کرامت عبدولی دارنده مدال طلای جوانان جهان گذشت. این درست که عنوان قهرمانی در این وزن را میرفتح‌الهی به خودش اختصاص داده است اما کادرفنی تیم‌ملی چه آینده‌ای را می‌تواند برای این کشتی‌گیر پا به سن گذاشته متصور باشد؟

کرامت عبدولی هم علی‌رغم کسب مدال طلای جوانان جهان و سابقه پوشیدن دوبنده تیم‌ملی در رقابت‌های بزرگسالان آسیا هنوز در این رده‌سنی به مرز پختگی نرسیده است و باید درصد اشتباهاتش در مسابقه به حداقل برسد و این موضوع به نتیجه نخواهد رسید مگر با توجه کادرفنی به این کشتی‌گیر و البته عزم و اراده‌ای که عبدولی باید از خودش نشان بدهد. در این وزن امین سوری با ۳۱ سال سن در کنار محمدرضا مختاری به عنوان سوم رسید.

سوری در سن و سالی نیست که بخواهیم برای مسابقات مهم روی او حسابی باز کنیم اما مختاری تازه وارد رده‌سنی امید شده است و در آستانه ۲۰ سالگی می‌تواند یکی از امیدهای ایران برای سال‌های آتی باشد. مختاری که مدال نقره جوانان جهان را در کارنامه‌اش به ثبت رسانده است از نظر فنی در شرایط ایده‌آلی قرار دارد و اگر از همین الان مورد توجه قرار بگیرد قطعا در آینده حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت.

اما کشتی‌گیری که به نمایندگی از تیم‌ملی ایران در رقابت‌های جهانی نورسلطان به روی تشک رفت حامد تاب نام داشت که در اولین حضورش در مسابقاتی در این سطح نتوانست به نتیجه مطلوب برسد و معلوم نیست که کادرفنی برای مسابقات کسب سهمیه المپیک باز هم به تاب اعتماد کند یا خیر . در این وزن محمد الیاسی هم یکی دیگر از سرمایه‌های کشورمان به حساب می‌آید که در رقابت‌های جهانی ۲۰۱۷ پاریس تا پای سکو پیش رفت اما نتوانست گام‌های پایانی را محکم بردارد و در نهایت به مقام پنجم دست پیدا کرد.

این کشتی‌گیر خوش‌فکر خوزستانی که سابقه پیروزی مقابل کشتی‌گیران مطرحی چون کپیسبایف قزاقستانی و اسماعیل بورروی کوبایی را دارد چندی پیش در رقابت‌های انتخابی تیم‌ملی امید قافیه را به سجاد ایمن‌طلب باخت تا حالا از ایمن‌طلب هم به عنوان یکی از سرمایه‌های این وزن نام ببریم. ایمن‌طلب چند روز دیگر به مسابقات امیدهای جهان در بوداپست اعزام خواهد شد و عملکردش در این رقابت‌ها می‌تواند روی تصمیمات کادرفنی برای رقابت‌های کسب سهمیه تاثیرگذار باشد.

اما در ادامه باید نام محمدرضا گرایی را هم به عنوان یکی از مدعیان اصلی این وزن جهت اعزام به مسابقات کسب سهمیه اضافه کنیم. کشتی‌گیری که مدال برنز بازی‌های آسیایی جاکارتا و سابقه حضور در رقابت‌های جهانی را در کارنامه خود دارد و با توجه به اینکه در سال المپیک قرار داریم احتمالا بعد از رقابت‌های امیدهای جهان گرایی به وزن ۶۷ کیلوگرم خواهد آمد تا شانس خود را برای حضور در المپیک ۲۰۲۰ توکیو بیازماید. در صورتی‌که گرایی به وزن ۶۷ کیلوگرم بیاید قطعا یکی از گزینه‌های اصلی کادرفنی برای رقابت‌های پیش‌رو خواهد بود.

به هر حال نماینده کشورمان برای کسب سهمیه المپیک هر کسی که باشد قطعا کار دشواری در پیش خواهد داشت چرا که هیچ یک از مدعیان آسیایی نتوانستند در رقابت‌های جهانی نورسلطان سهمیه المپیک را به دست بیاورند و حالا نماینده کشورمان باید به مصاف کشتی‌گیران مطرح و عنوان‌داری برود که در صدر آنها ریو‌هان‌سو از کره‌جنوبی قرار دارد. هان‌سو کشتی‌گیری بسیار باهوش با قابلیت های فنی بالا است که دو مدال طلای جهان و دو عنوان قهرمانی در باز‌های آسیایی تنها گوشه‌ای از افتخارات وی در رقابت‌های مهم به حساب می‌آید. این کشتی‌گیر کره‌ای که تبحر بالایی در کمرگیری و متعاقب آن اجرای فنونی مثل سالتو و سوبلکس دارد، مطرح‌ترین کشتی‌گیر این وزن در قاره آسیا به شمار می‌رود.

هان‌سو علاوه بر اجرای فنون سرپا، در حالت خاک تبحر بالایی در اجرای فنون مختلف دارد و با توجه به عملکرد بسیار خوبی که در دفاع مقابل حریفان دارد، معمولا به سختی مقابل حریفان تن به شکست می‌دهد. دیگر مدعی این وزن از کشور قزاقستان خواهد بود. قزاق‌ها در این وزن دو کشتی‌گیر عنوان‌دار را در اختیار دارند که هر کدام از آن‌ها به روی تشک بیاید می‌تواند زنگ خطری برای نماینده کشورمان به حساب بیاید.

المات کبیسپایف که در رقابت‌های جهانی نورسلطان توانست مدال برنز وزن ۶۳ کیلوگرم را به سینه بزند تاکنون چهار بار از سکوی مسابقات جهانی بالا رفته و شش مدال رنگارنگ از بازی‌های آسیایی و مسابقات قهرمانی آسیا به سینه زده است و حالا برای پوشیدن دوبنده تیم‌ملی کشورش در رقابت‌های کسب سهمیه و متعاقب آن حضور در المپیک ۲۰۲۰ توکیو رقابت تنگاتنگی با میرجان شرماخنبت دارنده مدال برنز سال ۲۰۱۸ جهان خواهد داشت.

در مجموع باید به کار سختی که نماینده کشورمان در رقابت‌های کسب سهمیه اشاره کنیم و این نکته را هم بیان کنیم که اگر نماینده کشورمان در آسیا به سهمیه المپیک نرسد در رقابت‌های بلغارستان کار به مراتب سخت‌تری در پیش خواهد داشت چرا که در این وزن هنوز رسول چونایف آذربایجانی، داور استفانک صربستانی، گئورگ ساهاکیان یا متیو برناتک از لهستان و آتاکان یوکسل از ترکیه نتوانسته‌اند سهمیه المپیک ۲۰۲۰ را به دست بیاورند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: فدراسیون کشتی المپیک توکیو کشتی فرنگی حامد تاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۰۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تبریک رئیس‌جمهور درپی قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی در آسیا

رئیس‌جمهور در پیامی قهرمانی مقتدرانه و ارزشمند تیم ملی کشتی فرنگی ایران در رقابت‌های آسیایی قرقیزستان را به ملت شریف ایران و به ویژه جامعه ورزشی کشور تبریک گفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی روز سه شنبه در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی ایران در رقابت‌های آسیایی قرقیزستان، نوشت: قهرمانی مقتدرانه و ارزشمند شما عزیزان در رقابت‌های کشتی فرنگی آسیا در قیرقیزستان که پس از قهرمانی تیم ملی کشتی آزاد کشورمان حاصل شد، شعف و شادمانی ملت بزرگ ایران را دو چندان کرد.

رئیس‌جمهور این پیروزی درخشان را که نشان دیگری از شایستگی و سرآمد بودن شما فرزندان غیور کشور در فتح قله‌های افتخار دانست و با تبریک این قهرمانی به ملت شریف ایران و به‌ویژه جامعه ورزشی کشور از تلاش‌ها و زحمات شما ورزشکاران و همه مربیان و کادر فنی تیم کشتی فرنگی صمیمانه قدردانی کرد.

آیت‌الله رئیسی ابراز امیدواری کرد که با تداوم تلاش و پویایی خود شاهد موفقیت روزافزونتان در دیگر مسابقات ورزشی باشیم.

تیم ملی کشتی فرنگی ایران در رقابت‌های آسیایی قرقیزستان با کسب ۴ مدال طلا، ۳ نقره و ۲ برنز به قهرمانی رسید.

کد خبر 745267

دیگر خبرها

  • طلایی آسیا رقیب جدی برای قهرمان المپیک/ اسماعیلی: مسابقات آسیایی سطح بالایی داشت
  • تبریک کمیته ملی المپیک به قهرمانی مقتدرانه فرنگی کاران در آسیا
  • قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی در آسیا با حمایت همراه اول
  • قهرمانی مقتدرانه تیم ملی کشتی فرنگی در رقابت‌های آسیایی با حمایت همراه اول
  • قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی در رقابت‌های آسیایی باحمایت همراه اول
  • ظهور پدیده جدید در کشتی فرنگی و رقیب جدی مرد یخی
  • تبریک کمیته ملی المپیک و وزیر ورزش به فرنگی‌کاران
  • پیام تبریک استاندار برای افتخار آفرینی فرنگی کاران ملی پوش خوزستان در آسیا
  • افتخار آفرینی فرنگی کاران خوزستان در آسیا
  • پیام تبریک رئیس‌جمهور درپی قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی در آسیا