Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن نواب، روز یکشنبه در آئین آغاز سال تحصیلی دانشگاه ادیان و مذاهب در سالن همایش‌های این دانشگاه ، با بیان اینکه حوزه علمیه قم، مرکز تنومند، تناور و بالنده فکری در جهان اسلام است افزود:حوزه علمیه به اولین مرکز علمی و دینی جهان تبدیل شده ضمن اینکه که نگاه‌ها پس از انقلاب به این مرکز عظیم علمی بسیار متفاوت شدهاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: انتظار از حوزه علمیه قم ایجاد ارتباط قوی با مراکز علمی در سراسر جهان میباشد که در این راستا اقدام های موثری پس از انقلاب اسلامی در حوزه علمیه انجام شده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون هزاران طلبه از ۱۲۰ کشور جهان در جامعه المصطفی العالمیه مشغول تحصیل هستند گفت: این مرکز علمی ارتباطات گسترده ای در دنیا ایجاد کرده  ولی این ارتباط تنها به ادیان اسلامی خلاصه شده که دانشگاه ادیان و مذاهب تکمیل کننده آن با همه ادیان و مذاهب جهان است.

نواب با تاکید بر اینکه دانشگاه ادیان و مذاهب آغوش خود را برای همه بشریت باز کرده است، ادامه داد: اسلام برای همه بشریت پیام دارد و دانشگاه ادیان نیز در این راستا برای همه بشریت پیام دارد.

وی با اشاره به فعالیت ۲۵ ساله این دانشگاه گفت: پذیرش دانشجوی خارجی در این دانشگاه از سال گذشته آغاز و درحال حاضر ۳۹۰ دانشجوی غیرایرانی از ۲۰ ملیت در این دانشگاه مشغول فعالیت هستند.

وی با اشاره به تدریس ۳۱ استاد خارجی در دانشگاه ادیان و مذاهب  گفت: یکی از افتخارهای این دانشگاه برگزاری دوره های کوتاه مدت شیعه شناسی، اسلام شناسی و ایران شناسی است که در این دوره ها بیش از ۲۵۰ استاد از کشورهای مختلف در این دوره ها شرکت کردهاند.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب، با تاکید بر اینکه توقع از حوزه علمیه بسیار افزایش یافته است، ادامه داد: حوزه با کارهای عمیق و گسترده پژوهشی و همچنین ایجاد ارتباط های بین المللی مانند گذشته در حال درخشیدن است.

نواب، ادامه داد: ۳۷ سفر علمی آموزشی برای دانشجویان این دانشگاه برگزار شده  ضمن اینکه قراردادهای فرهنگی مختلف میان دانشگاه های آلمان و دانشگاه ادیان و مذاهب به امضا رسیده است.

لغو سفر ظریف به قم به دلیل سفر نخست وزیر پاکستان به ایران

وی در ادامه با اشاره به لغو سفر وزیر امورخارجه  گفت: به دلیل سفر عمران خان نخست وزیر پاکستان به ایران، سفر محمد جواد ظریف به قم و حضور وی در این آئین لغو شد.

در این آئین نمایندگان اقلیت های دینی در مجلس شورای اسلامی، نمایندگان بیوت مراجع تقلید و تنی چند از اعضای مجلس خبرگان رهبری حضور داشتند.

دانشگاه ادیان و مذاهب سال ۱۳۸۴ با تصویب سرفصل‌ها سه رشته ادیان ابراهیمی (مسیحیت و یهودیت)، ادیان شرق (بودیسم، هندوئیسم، خاور دور و ایران باستان) و مذاهب اسلامی (مذاهب کلامی) این مرکز در شورای عالی گسترش وزارت علوم، نخستین دوره دانشجویی خود در مقطع تحصیلات تکمیلی را جذب کرد.

وزارت علوم تحقیقات و فناوری در سال ۱۳۸۷ شمسی ارتقای مرکز آموزش عالی مطالعات و تحقیقات ادیان و مذاهب را به «دانشگاه ادیان و مذاهب» پذیرفت و پس از این، رفته‌رفته ده‌ها رشته در زیرمجموعه چندین دانشکده تعریف و تأسیس شد تا صدها داوطلب و علاقه‌مند از دو طریق آزمون اختصاصی و سراسری در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری، در دانشگاه ادیان و مذاهب پذیرش شوند.

هم اکنون این دانشگاه در  ۱۹ رشته کارشناسی ارشد و ۱۸ رشته دکترا دانشجو می پذیرد ضمن اینکه چندین دانشکده از جمله، دانشکده های ادیان، مذاهب اسلامی، شیعه‌شناسی، فلسفه و همچنین زن و خانواده هر کدام در سه رشته در این دانشگاه فعالیت دارند.

۷۴۰۴/ ۶۱۳۳/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه ادیان و مذاهب سال تحصیلی جدید قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۰۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعقاد تفاهم نامه همکار بین اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان غربی و دانشکده دامپزشکی دانشگاه ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، در نشست دکتر خلیل راده مدیرکل دامپزشکی استان و هیئت همراه با ریاست دانشکده دامپزشکی دانشگاه ارومیه که در محل دانشکده دامپزشکی برگزار شد ضمن بررسی توانمندی‌های طرفین به اجرای هر چه بهتر امور آموزشی و پژوهشی دامپزشکی با بهره گیری از ظرفیت‌ها و امکانات طرفین با هدف ایفای هر چه موثرتر نقش دامپزشکی در برخورد با چالش‌های پیش رو و ارتقای جایگاه دامپزشکان در جامعه و بهره وری هر چه بیشتر تولیدات دامی تاکید گردید.  در این جلسه موضوع کارآموزی و کارورزی دانشجویان دامپزشکی در بخش‌های دولتی و خصوصی تحت نظارت سازمان جهت آشنایی بیشتر با وظایف سازمان دامپزشکی کشور مطرح گردید.  دکتر مهام رئیس دانشکده دامپزشکی نیز در این نشست ضمن تاکید به ارتقا همکاری‌های مشترک و استفاده از ظرفیت‌های بالای موجود، به اولویت بخشیدن در تعیین موضوع پایان نامه‌های دکتری عمومی و تخصصی دامپزشکی و نیز پروژه‌های تحقیقاتی به نیاز‌های تحقیقاتی سازمان دامپزشکی تاکید نمود.

دیگر خبرها

  • روز پرکار دانشگاه آزاد کرمانشاه با امضای ۲ تفاهم‌نامه همکاری
  • حمایت پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران از پایان نامه‌های تحصیلات تکمیلی دانشگاه بیرجند
  • تشکیل کنسرسیوم مراکز علمی و پژوهشی در حوزه محیط‌زیست آذر بایجان غربی
  • انعقاد تفاهم نامه همکار بین اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان غربی و دانشکده دامپزشکی دانشگاه ارومیه
  • اهداف تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد شبستر و آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی
  • وزارت نفت و سازمان انرژی اتمی ایران تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند
  • انعقاد تفاهم‌نامه ساخت مسکن برای کارکنان دانشگاه آزاد خوزستان
  • کنسرسیوم مراکز علمی و پژوهشی در حوزه محیط‌زیست تشکیل می‌شود
  • توسعه دام سبک صنعتی رومن در گلستان
  • تفاهم نامه همکاری سه جانبه آموزش فنی در خوزستان به امضا رسید