Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-23@08:49:54 GMT

رهاسازی یک بهله جغد انبار در طبیعت

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۴۱۰۹۲

رهاسازی یک بهله جغد انبار در طبیعت

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ یک بهله جغد انبار که توسط یکی از طبیعت دوستان تحویل اداره حفاظت محیط زیست لنگرود شده بود، پس از اطمینان از سلامت جسمانی ، در زیستگاه اصلی رها سازی شد. 

سید امین نجات رییس اداره حفاظت محیط زیست لنگرود با اعلام این خبر گفت : جغد انبار (نام علمی: Tyto alba) بیشترین گستردگی را میان جغدها دارا می‌باشد و میزان گستردگی آن در میان سایر پرندگان نیز مثال زدنی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این خانواده یکی از دو خانواده اصلی جغدها را تشکیل می‌دهد.جغد انبار که به جغد سفید نیز معروف است جزء پرندگان کمیاب و حمایت شده محسوب می شود. این پرنده در مناطق باز با درختان پراکنده ( در مناطق نیمه بیابانی) و حاشیه ی جنگل ها به سر برده و اغلب نزدیک سکونت گاههای انسانی دیده می شود.

وی در در ادامه با بیان اینکه جغدها به عنوان گونه های حفاظت شده و شکار ممنوع ،نقش به سزایی در اکوسیستم های طبیعی و کنترل جمعیت جوندگان دارند ، ازهمه ی مردم خواست تا در حفاظت از این گونه با اداره حفاظت محیط زیست گیلان  همکاری لازم را داشته باشند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پرنده خانواده سلامت طبیعت محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۱۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت آموزش حفاظت و نگهداری از طبیعت به دانش آموزان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، سید روح الله موسوی بیان کرد: محیط زیست بدون آلودگی در نهایت سلامت انسان‌ها را تضمین خواهد کرد.

وی با بیان اینکه استفاده از پلاستیک به یکی از بحران‌های زیست محیطی کره زمین تبدیل شده است افزود: استفاده از مواد پلاستیکی به حدی زیاد شده که برای زمین بحران ایجاد کرده و زندگی بسیاری از حیوانات به دلیل آلودگی محیط زیست با مواد پلاستیکی به خطر افتاده است.

موسوی اظهار کرد: به همین دلیل باید از دوران دانش‌آموزی کودکان و نوجوانان آموزش ببینند تا از مواد پلاستیکی کمتر استفاده کنند و زباله‌های پلاستیکی را در محیط و طبیعت رها نکنند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خوزستان تصریح کرد: باید به دانش‌آموزان آموزش داده شود تا به خانواده‌های خود نیز برای حفظ محیط زیست اطلاع رسانی و آگاهی بخشی کنند.

دیگر خبرها

  • ضرورت آموزش حفاظت و نگهداری از طبیعت به دانش آموزان
  • تیمار و رهاسازی ۲ توله سمور سنگی در طبیعت خوانسار
  • نجات یک بهله دلیجه زخمی با کمک دوستداران محیط زیست
  • پاکسازی محیط زیست از زباله در سربیشه
  • ۲ توله سمور سنگی تیمار و در طبیعت خوانسار رهاسازی شدند+ تصاویر
  • ۲ توله سمور سنگی تیمار و در طبیعت خوانسار رهاسازی شدند+ عکس
  • بازگشایی پاسگاه محیط بانی دریاچه تار/ ورود گردشگران و طبیعت‌گردان به منطقه ممنوع است
  • پرنده نادر غواص گلوسیاه به طبیعت برگشت
  • ضرورت رعایت حریم محیط زیست در فصل طبیعت‌گردی توسط تورهای گردشگری
  • رهاسازی یک شتر مار در طبیعت پیشوا! / شتر مار چیست؟!