Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@22:58:50 GMT

بهبود نسبی کیفیت هوای تهران در بعدازظهر امروز

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۴۱۱۷۲

بهبود نسبی کیفیت هوای تهران در بعدازظهر امروز

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با افزایش سرعت باد در برخی ساعات بعدازظهر امروز (۲۱ مهرماه)‌ همراه با احتمال بارش پراکنده، شرایط مساعد جهت پراکندگی آلاینده‌ها مهیا و بهبود نسبی کیفیت هوا در اکثر مناطق پایتخت پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش ایسنا بر اساس نتایج حاصل از پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوا، در صبح امروز (۲۱ مهرماه) در برخی مناطق پرتردد با افزایش غلظت ذرات معلق روبه‌رو خواهیم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگرچه با افزایش میزان ناپایداری جوی و رشد ابرناکی در ساعات اولیه روز بیشینه غلظت آلاینده‌ها نسبت به روز گذشته از میزان کمتری برخوردار خواهند بود.

به‌تدریج با افزایش سرعت باد در برخی ساعات بعدازظهر همراه با احتمال بارش پراکنده، شرایط مساعد جهت پراکندگی آلاینده‌ها مهیا  و بهبود نسبی کیفیت هوا در اکثر مناطق پایتخت پیش‌بینی می‌شود. با کاهش سرعت باد در اواخر وقت امروز در ساعات اوج ترافیک شبانگاهی، تجمع ذرات معلق در مناطق پرتردد دور از انتظار نخواهد بود.

با تداوم شرایط جوی آرام تا صبحگاه روز دوشنبه (۲۲ مهر ماه) و با آغاز تردد خودروها، غلظت ذرات معلق افزایش می‌یابد و پیش‌بینی می‌شود در برخی مناطق کیفیت هوا در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار بگیرد. با برقراری جو آرام، افزایش پایداری جوی و کاهش دما در طی روز شرایط نامطلوب در برخی مناطق ادامه خواهد داشت.

در ساعات پایانی دوشنبه کاهش میزان ناپایداری جوی همزمان با ازدیاد حجم ترافیک سبب تجمع آلاینده‌ها به‌ویژه ذرات معلق در برخی از مناطق پرتردد می‌شود و برقراری شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس را به دنبال خواهد داشت.

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران میانگین کیفیت هوای تهران طی ۲۴ ساعت گذشته ۸۶ و هوا در شرایط سالم بود. این شاخص هم‌اکنون ۷۳ و هوا در شرایط سالم است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: كيفيت هوا بارش باران ذرات معلق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۱۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برقی شدن پایتخت فروردین پاک تهران را همیشگی می کند

تین نیوز

یک کارشناس صنعت خودرو معتقد است که برقی کردن حمل و نقل عمومی و ارتقای سیستم احتراق خودروهای داخلی باعث می شود تا هوای مطلوبی که در این فروردین تجربه می کنیم در بیشتر روزهای سال قابل مشاهده باشد.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، محمد حمزه کارشناس صنعت خودرو در رابطه با فروردین پاک سال 1403 اظهار کرد: از ابتدای سال شاهد 20 روز مطلوب و 5 روز پاک بوده ایم که دلیل عمده آن خروج خودروها از پایتخت و البته سرعت مناسب باد بوده است البته که با پایان تعطیلات عید فطر و افزایش تردد این امکان وجود دارد که شاهد تنفس هوای آلوده در همین ماه باشیم.

حمزه افزود: اما در همین روزها نیز ذرات کمتر از 2.5 میکرون آلاینده اصلی هوا هستند که این موضوع نشان می دهد مشکل مربوط به آلایندگی خودروها همچنان پابرجاست و این ذرات که عمدتاً از منابع متحرک منتشر می شوند، آلاینده اصلی هوا هستند.

وی گفت: عمدتاً در شهرهایی که آلودگی هوا کمتر دیده می شود، سه مورد به صورت چشمگیر وجود دارد که یکی برقی شدن اتوبوس و تاکسی و به طور کلی حمل و نقل عمومی است و دیگری استفاده از خودروهایی است که سیستم احتراق به روزی دارند. مورد دیگر نیز در اختیار قرار گرفتن بنزین باکیفیت برای خودروهاست.

حمزه ادامه داد: در واقع این سه مورد مثلث مقابله با آلودگی هوا هستند که در شهرهایی ازجمله پاریس، لندن، مکزیکوسیتی و... پرداختن به همین موضوعات باعث شده تا این شهرها که زمانی از آلوده ترین نقاط بودند، هوای پاکی داشته و حتی تبدیل به یک الگو شوند.

وی بیان کرد: متأسفانه در کشور ما و به ویژه در کلانشهر تهران به جز بنزین استاندارد که بر اساس اعلام سازمان حفاظت محیط زیست از کیفیت خوبی برخوردار است، به دو مورد دیگر توجه نشده است و ما همچنان شاهد تردد اتوبوس های دودزا، تاکسی های اسقاطی و خودروهای داخلی هستیم که با گذشت زمانی در حدود دو تا سه سال از زمان تولید آنها تبدیل به خودرو آلاینده شده اند. علاوه بر حدود 4 میلیون موتورسیکلت آلاینده نیز در تهران تردد دارند که آنها نیز زخمی بر ریه های پایتخت محسوب می شوند.

کارشناس صنعت خودرو در رابطه با راهکارهای پرداختن به این موارد توضیح داد: افزایش کیفیت خودروها بسیار مهم است اما در حال حاضر به این دلیل شهرداری تهران برای برقی کردن حمل و نقل عمومی پیش قدم شده، حمایت از این تصمیم در اولویت قرار دارد. بر این اساس قرار است اتوبوس، تاکسی و واگن مترو از کشور چین خریداری شود که دولت باید از این اقدام مهم حمایت کند. اگرچه در این موارد حمایت از داخل خوب است و در آن شکی نیست اما اکنون که بستر آن در داخل مهیا نیست دولت باید از واردات حمایت کند.

وی گفت: اگر این اقدام انجام شود، در زمان کوتاهی شاهد افزایش کیفیت هوا خواهیم بود و شاید این برقی شدن باعث شود تا هوای مطلوبی که در این فروردین تجربه می کنیم در بیشتر روزهای سال قابل مشاهده باشد. در وهله بعد افزایش کیفیت خودروهای داخلی و تشدید نظارت فنی بر آنها در مراکز معاینه فنی نیز بسیار مهم است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • بهبود نسبی کیفیت هوای تهران
  • بهبود نسبی کیفیت هوای تهران/ هوای پایتخت قابل قبول شد
  • تندباد شدید استان مرکزی را فرا می‌گیرد
  • پیش بینی دمای هوای ۳۰ درجه‌ای پایان هفته در گلستان
  • هوای تهران ناسالم شد
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • برقی شدن پایتخت فروردین پاک تهران را همیشگی می کند
  • امروز در تهران نفس بکشید
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق