Web Analytics Made Easy - Statcounter

  کمال دهقانی فیروزآبادی با یادآوری موافقتنامه چند جانبه برجام و اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره به تعهدات خود پایبند بوده است، گفت: طرف‌های مقابل توافق هسته‌ای علی‌رغم مفاد برجام به تعهدات خود پایبند نماندند، یکی از طرف‌ها (آمریکا) نیز از توافق خارج شد و نظرات خود را به دیگران تحمیل کرد تا تعهداتشان را اجرا نکنند حال آنکه حفظ منافع و امنیت ملی برای جمهوری اسلامی ایران در این شرایط بسیار حائز اهمیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخبار سیاسی- نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران تا زمانی که منافع ملیش تامین شود، به تعهدات خود پایبند می‌ماند، در غیر این صورت ایران مسیر کاهش تعهدات برجام (تصمیمی که ایران به دلیل رفتار طرف‌های مقابل اتخاذ کرده است) را ادامه می‌دهد.

وی افزود: در صورتی که اروپایی‌ها در هفته‌های آتی رویه خود را تغییر دهند، روابطشان با ایران را عادی کنند و حتی شرایط به سمتی رود که دولت آمریکا به برجام بازگردد، توافق هسته‌ای احیا و به حالت اولیه باز می‌گردد، به شکلی که دو طرف توافق یعنی جمهوری اسلامی ایران و 1+5 تلاش مجدانه کنند.

دهقانی فیروز آبادی معتقد است: در صورتی که رویه تغییر نکند و شرایط به شیوه فعلی ادامه پیدا کند و اروپایی‌ها هم راه خروج از برجام را دنبال کنند، جمهوری اسلامی نمی‌تواند منتظر دولتمردان اروپایی یا آمریکایی بماند، زیرا قرارداد برجام را با هدف تامین منافع ملی امضا کرده بنابراین راهی جز کاهش تعهدات نداریم.

رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، گفت: جمهوری اسلامی ایران شرایط و وضعیت خود را در نظر می‌گیرد و در صورت تثبیت روند کنونی به ترتیب گام‌های کاهش تعهدات را بر‌می‌دارد. مجلس شورای اسلامی نیز از سیاست‌های دولت در این زمینه حمایت می‌کند. 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: توافق هسته ای تعهدات برجام کاهش تعهدات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۱۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سکوت برای کاهش تنش؛ سیاست اسرائیل در برابر قدرت نظامی ایران

 حمله ایران به مواضع اسرائیل و عبور موفق موشک‌های ما از سد گنبد آهنین و سامانه‌های پدافندی رژیم صهونیستی و سامانه‌هایی که آمریکا و انگلیس و فرانسه و... برای دفاع از صهیونیست‌ها مستقر کرده بودند و نقطه‌زنی دقیق اهداف، موجب شد رژیم صهیونیسیتی و حامیان آنها بدانند که جمهوری اسلامی ایران در حوزه امنیت کشور و منافع ملی با کسی شوخی ندارد و پاسخ هر تهدید و شرارتی را قاطع و کوبنده خواهد داد.

جمهوری اسلامی در چندین مورد نشان داده که نه تنها هیچ تهدید و شرارتی از سوی دشمنان را بی‌پاسخ نخواهد گذاشت، برای همین هم هست که وقتی سردار حق‌طلب، فرمانده سپاه حفاظت و امنیت مراکز هسته‌ای می‌گوید که «اگر رژیم جعلی صهیونیستی بخواهد از تهدید حمله کردن به مراکز هسته‌ای کشورمان برای تحت فشار قرار دادن ایران استفاده ابزاری کند، تجدیدنظر در دکترین و سیاست‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران محتمل و قابل تصور خواهد بود.» مقامات رژیم صهیونیستی این سخنان را جدی می‌گیرند و از مواضع خود عقب‌نشینی می‌کنند.

در همین راستا هم هست که «بن‌سبطی» سخنگوی فارسی زبان رژیم اشغالگر در مصاحبه‌ای می‌گوید که «ما نمی‌خواهیم تنش را با ایران بیشتر از این کنیم، چون تهدیدات آنها تا حدی بالا رفت که می‌خواستند فتوای اتمی را تغییر دهند! بیایید هر دو طرف کوتاه بیاییم! بالاخره نتانیاهو کنار خواهد رفت و ارتش زیر و رو خواهد شد!»
به نظر می‌رسد این اظهارات سخنگوی فارسی زبان رژیم اشغالگر بیانگر این است صهیونیست‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که در مقابل قدرت جمهوری اسلامی راهی جز سکوت و عقب نیشینی ندارند.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • تثبیت موقعیت ایران پس از عملیات وعده صادق
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم
  • ادامه روند نزولی قیمت طلا
  • تثبیت قدرت ایران در خاورمیانه/ هیچ اقدامی علیه منافع ملی ما بی پاسخ نخواهد ماند
  • کنعانی: در برجام آمریکا زیر میز دیپلماسی زد نه ایران/ اقدام ایذایی در اصفهان اقدامی بی‌ارزش بود
  • راه‌آهن: به‌تازگی قطار تجاری از افغانستان وارد ایران نشده است
  • سکوت برای کاهش تنش؛ سیاست اسرائیل در برابر قدرت نظامی ایران
  • تثبیت نرخ ارز عامل کاهش تورم است