Web Analytics Made Easy - Statcounter

 دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا که با موجی از انتقادها در این باره روبرو شده، عنوان داشت تنها کسی است که حق دارد درباره حضور نیروهای آمریکا در سوریه تصمیم بگیرد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، تصمیم دونالد ترامپ برای خارج کردن نیروهایش از سوریه انتقادات گسترده‌ای را از سوی هر دو حزب آمریکا به دنبال داشته است و منتقدان این اقدام بر این باورند که خروج نیروهای آمریکایی ثبات خاورمیانه را تهدید می‌کند و جان کردهای سوریه را که متحدان آمریکا در مبارزه با داعش بوده‌اند، به خطر می‌اندازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال ترکیه شبه‌نظامیان کرد را تهدیدی تروریستی می‌داند و عملیاتی نظامی را علیه آنان به راه انداخته است.

ترامپ در دفاع از تصمیم خود گفت، نمی‌تواند به "جنگ‌های بی‌پایان" ادامه دهد.

او در سخنرانی مفصل خود در نشست سالانه فعالان اجتماعی محافظه‌کار گفت: ما باید قهرمانان و سربازان بزرگمان را  به خانه بازگردانیم. زمانش فرارسیده است. به خاطر داشته باشید که آنان برای سرزمین خودشان می‌جنگند. آنان به ما کمک نکرده‌اند که برای سرزمینمان بجنگیم. بگذارید مرزهایشان را داشته باشند اما من فکر نمی‌کنم سربازانمان مجبور باشند ۱۵ سال آینده را در آن جا باشند تا از مرز ترکیه و سوریه حفاظت کنند در حالی که نمی‌توانیم از مرزهای خودمان حفاظت کنیم.

او خاورمیانه را "منشاء اتفاقات ناامیدکننده" توصیف کرد که به رغم سال‌ها مشارکت نظامی و سرمایه‌گذاری مالی آمریکا در آن، بهبودی در وضعیتش حاصل نشده، بلکه با شرایط وخیم‌تری نیز روبه‌رو شده است.

ترامپ در این باره گفت: خاورمیانه اکنون کمتر امن است، کمتر ثبات دارد و آنان می‌جنگند. این کاری است که می‌کنند. آنان می‌جنگند.

در همین حال، رییس جمهور آمریکا مجوز کمک اضطراری ۵۰ میلیون دلاری را به گروه‌های حقوق بشر سوریه و دیگر نهادهایی که به حفاظت از غیرنظامیان کمک می‌کنند، صادر کرد.

کاخ سفید در بیانیه‌ای اظهار کرد، این مبلغ "برای کمک به مدافعان حقوق بشر در سوریه، سازمان‌های جامعه مدنی و اقداماتی برای مصالحه که مستقیما از قربانیان اقلیت‌های قومی و دینی حمایت می‌کنند" اختصاص داده شده است.

در این بیانیه آمده است: این کمک مالی همچنین صرف بازخواست (مسئولان حملات علیه غیرنظامیان)، پاکسازی بقایای قابل انفجار جنگ، ایجاد امنیت اجتماعی برای پایدارسازی کمک‌ها، مستندسازی موارد سوء استفاده از حقوق بشر و نقض قوانین انسانی بین‌المللی وحمایت از بازماندگان خشونت‌ها و شکنجه‌های جنسی خواهد شد.

310311

کد خبر 1310079

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا سوریه سوریه ترکیه تیم ملی فوتبال ایران اربعین پیاده روی اربعین کردهای سوریه سینمای ایران باشگاه پرسپولیس ایالات متحده آمریکا دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۱۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنتاگون: آمریکا مذاکرات با نیجر را آغاز کرد 

پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون با اشاره به اینکه پنتاگون مذاکرات با نیجر را برای حفظ نیروهایش در این کشور آغاز کرده تاکید کرد که ایالات متحده به ماموریت خود برای مبارزه با تروریسم در منطقه ساحل، به رغم تایید خروج نظامی خود از نیجر، ادامه خواهد داد.

بنا بر گزارش ها، واشنگتن یک هیئت کوچک از نمایندگان پنتاگون و فرماندهی ایالات متحده در آفریقا را برای شرکت در مذاکرات فرستاده است، چند روز پس از آن که چاد آخرین کشور آفریقایی شد که خواستار خروج نیرو‌های آمریکایی شد.

اخیرا یک منبع دولتی در کشور نیجر تاکید کرد که واشنگتن باید یک جدول زمانی را برای خروج نیرو‌های آمریکایی از نیجر ارائه کند تا در مورد آن در دولت بحث شود.

پیش از این گزارش شد ایالات متحده با از دست دادن پایگاه نظامی خود در کشور آفریقایی چاد مواجه است، زیرا مقامات دولتی تهدید کرده اند که یک توافقنامه امنیتی مهم را فسخ می‌کنند و نفوذ آمریکا در منطقه را به خطر می‌اندازد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد
  • افشاگری سی‌ان‌ان از فاجعه فرودگاه کابل هنگام خروج نظامی آمریکا
  • حمله گسترده انصارالله یمن به کشتی های آمریکایی و اسرائیلی/ واکنش مداخله جویانه آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی/ امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه/ ادامه مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه
  • ناقوس مرگ حضور نظامی آمریکا در ساحل
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • واکنش روسیه به کمک ۶۰ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین | اوکراین ۵۰۰ هزار سرباز از دست داده است
  • پنتاگون: آمریکا مذاکرات با نیجر را آغاز کرد 
  • رویترز: حمله به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه
  • نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه هدف حمله قرار گرفتند
  • حمله پهپادی به پایگاه نظامی عین‌الاسد