Web Analytics Made Easy - Statcounter

 رییس پلیس پیشگیری ناجا از نیاز کشور به راه‌اندازی ۴ هزار کلانتری جدید خبر داد و گفت: در برنامه ششم توسعه راه‌اندازی هزار کلانتری سیار در نظر گرفته شده است، اما در حال حاضر تنها توانسته‌ایم یک کلانتری سیار ایجاد کنیم.

سردار محمد شرفی (رییس پلیس پیشگیری ناجا) در گفتگو با خبرنگار ایلنا درباره کمبود کلانتری‌ها در کشور گفت: نیروی انتظامی اگر بخواهد خود را به تراز و میانگین نرخ جهانی در خصوص کلانتری‌ها برساند، باید ۴ هزار کلانتری در ایران احداث کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
در حال حاضر بیش از ۳ هزار کلانتری در کل کشور داریم و علاوه بر این‌ها به ۴ هزار کلانتری دیگر نیز براساس شاخص‌ها و میانگین جهانی نیاز داریم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه شرایط خاصی در کشور وجود دارد و ما نیز مستثنی از این شرایط نیستیم به دنبال راه‌اندازی کلانتری‌های سیار به جای کلانتری‌های استقراری هستیم. در برنامه ششم توسعه راه‌اندازی هزار کلانتری سیار در نظر گرفته شده است، اما در حال حاضر تنها توانسته‌ایم یک کلانتری سیار ایجاد کنیم.

رییس پلیس پیشگیری ناجا با بیان اینکهت ۳۰ کلانتری سیار به خودروسازان در اصفهان سفارش داده شده اس، گفت: برابر تعهداتی که با این خودروسازان داریم، این کلانتری‌ها امسال به ما تحویل داده می‌شود و این کلانتری‌های سیار در سراسر کشور توزیع و کار از تهران نیز آغاز می‌شود.

سردار شرفی خاطرنشان کرد: محاسن کلانتری‌های سیار نسبت به کلانتری‌های استقراری در این است که این کلانتری‌ها به نسبت تغییر و جابجایی جرم در یک محدوده می‌توانند، جابجا شده و تغییر محل دهند و از همین‌رو اثرات خوبی هم دارد.

وی با اشاره به ملاقات‌های مردمی پلیس پیشگیری گفت: مردم همیشه در ملاقات‌های عمومی برای محلات‌شان تقاضای کلانتری دارند، معتقدم کلانتری‌های سیار گزینه بسیار خوبی برای پاسخ‌دادن به مطالبات مردمی است و می‌توانند نسبت به پیشگیری از وقوع جرم اقداماتی را انجام دهند.

رییس پلیس پیشگیری ناجا درباره استفاده از ساختمان‌های بلااستفاده دیگر سازمان‌ها برای جبران کمبود کلانتری‌ها خاطرنشان کرد: ساختمان کلانتری باید تابع یک استاندارد خاص باشد، ساختمان‌های بلااستفاده دیگر سازمان‌ها کاربری دیگری در گذشته داشته‌اند و اگر بخواهیم کاربری آن‌ها را برای کلانتری تغییر دهیم، نمی‌توانیم اغلب این ساختمان‌ها را با استاندارد‌های لازم مطابقت دهیم، البته هیچ‌گاه چنین پیشنهادی به ما نشده است، اما اگر چنین پیشنهاداتی از سوی استانداری‌ها داشته باشیم ما تلاش می‌کنیم تا این ساختمان‌ها را به استاندارد‌های لازم برسانیم.

سردار شرفی همچنین درباره مشکلاتی که باعث عدم توسعه موسسات حفاظتی ومراقبتی می‌شود، گفت: یکی از مشکلات ما در خصوص عدم توسعه موسسات حفاظتی و مراقبتی در حوزه وزارت کار و وزارت اقتصاد است. مشکلات ما در رابطه با مسائلی مانند بیمه، مالیات، ارزش افزوده و تعیین صلاحیت موسسات حفاظتی و مراقبتی است. ما نمی‌توانیم با این موسسات برابر شرکت‌های تجاری برخورد کنیم، چراکه این موسسات امنیت و پیشگیری از وقوع جرم را برعهده دارند و معمولا این نوع ساختار‌ها باید از برخی تسهیلات برخوردار بوده و معافیت‌هایی شامل حال آن‌ها شود.

وی ادامه داد: ما به شدت به دنبال پیگیری این تسهیلات و معافیت‌ها هستیم و امیدواریم در وزارت‌خانه‌ها نیز با ما همکاری لازم در این زمینه صورت گیرد.

رییس پلیس پیشگیری ناجا با اشاره به اصلاح آیین‌نامه موسسات حفاظتی و مراقبتی گفت: این آیین‌نامه در سال ۸۸ تدوین شده است در آن زمان بیش از ۱۰ موسسه حفاظتی و مراقبتی نداشتیم، در حالی‌که امروز بیش از ۷۰۰ موسسه حفاظتی و مراقبتی در سطح کشور فعالیت می‌کنند و تغییرات بسیاری ایجاد شده است؛ از همین‌رو اصلاح آیین‌نامه ۱۲۲ در دستور کار ما قرار گرفته است.   ما نیز پیشنهادات‌مان در خصوص اصلاح آیین‌نامه را مطرح کرده‌ایم و در حال حاضر نیز در ستاد کل نیرو‌های مسلح در حال بازنگری است و در همین رابطه نیز جلساتی بین ستاد کل نیرو‌های مسلح و دولت برگزار می‌شود.

وی افزود: ما امیدواریم تا پایان سال اصلاحیه نهایی در خصوص آیین‌نامه موسسات حفاظتی و مراقبتی اعلام شود. اگر این اصلاحیه انجام شود، قطعا گشایشی در راستای توسعه موسسات حفاظتی و مراقبتی خواهیم داشت و حمایت خوبی از این موسسات خواهد شد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: پلیس کلانتری سیار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۱۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم احیای پلیس افتخاری برای پیشگیری از تخلفات رانندگی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، «سید ابراهیم حجازی» دادستان نظامی استان مازندران در  بازدید  از پاسگاه پلیس راه ساری کیاسر  و ارزیابی روند خدمات دهی نیرو‌های پلیس راه به مسافران اظهار کرد: هدف اصلی پلیس در اجرای ماموریت‌های محوله، رضایت مردم است و برای تحقق این هدف مهم قطعا پلیس نهایت تلاش خود را با تمامی امکانات و تلاش شبانه روزی به کار بسته است.

این مقام قضایی ضمن تاکید بر همیاری کلیه نیرو‌ها با پلیس راه به منظور کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای گفت: با تعامل دستگاه‌های مرتبط و مشارکت همگانی می‌توان از حوادث احتمالی پیشگیری کرد.

حجازی ضمن تاکید بر احیای پلیس افتخاری در جامعه گفت: با انجام اقدامات فرهنگی در رسانه و به خصوص صدا و سیما، باید کاری کنیم که همراهان راننده در خودرو، همانند پلیس بازدارندگی لازم برای پیشگیری از تخلفات و حوادث جاده‌ای داشته باشند.

در ادامه دادستان نظامی استان با همراهی هیئت همراه از واحد‌های مختلف بازدید و از نزدیک در جریان چگونگی خدمت رسانی به شهروندان در ایام نوروز قرار گرفتند.

دیگر خبرها

  • وقوع تیراندازی با سلاح شکاری در گرمسار/ضارب دستگیر شد
  • دستگیری ۳ سارق در یزد
  • راه‌اندازی رشته‌های مورد نیاز صنایع در دانشگاه امیرکبیر
  • دستگیری باند سارقان کابل برق در تالش
  • هشدار پلیس آگاهی برای پیشگیری از کلاهبرداری
  • لزوم احیای پلیس افتخاری برای پیشگیری از تخلفات رانندگی
  • قاتل: از زندگی متنفر بودم، زن و دو پسرم را کشتم
  • سارقان تجهیزات پزشکی در دام پلیس البرز
  • اخاذی میلیاردی با جعل عنوان نیروی ویژه حفاظت اطلاعات در مشهد
  • پليس پیشگیری اساس تولید امنیت در جامعه