Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@09:03:36 GMT

استقرار تیم تخصصی درمانی در روستای چنارمحمودی

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۴۱۴۷۹

استقرار تیم تخصصی درمانی در روستای چنارمحمودی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، راشد جزایری گفت: در پی ابتلا تعدادی از اهالی روستای چنارمحمودی به ویروس HIV اقدامات بهداشتی، درمانی و آموزشی در این روستا درحال انجام است.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری با اشاره به استقرار تیم تخصصی در روستای چنارمحمودی از تاریخ هشتم مهرماه، افزود: تا قبل از این تاریخ برنامه معمول، طبق برنامه کشوری انجام می‌شد اما از این تاریخ به بعد تیم ثابت متشکل از پزشک فوق تخصص، پزشک عمومی، پزشک متخصص عفونی، متخصص مشاوره، کارشناس IT، کارشناس دارویی، کارشناس مامایی، تیم آزمایشگاهی، خدمات مشاوره تخصصی و معاینات را برای مبتلایان به ویروس HIV در این روستا انجام دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: مراقبت‌های لازم توسط پزشک عمومی برای مردم چنارمحمودی صورت گرفته است و کل خدمات شامل معاینه، مراقبت، خدمات تشخیصی، مشاوره، درمان، در محل روستا ارائه شده است.

وی ادامه داد: همچنین واکسیناسیون مورد نیاز برای بیماران انجام شده است.

جزایری با تاکید بر نمونه‌گیری و انجام آزمایش‌های تخصصی برای بیماران روستای چنارمحمودی عنوان کرد: درمان بیماران اعم از درمان‌های اختصاصی و غیراختصاصی مربوط به سایر بیماری‌ها و عفونت‌ها از دیگر اقدامات صورت گرفته در این روستا است.

 سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری بیان کرد: انجام مشاوره تخصصی انگیزشی و پایبندی به درمان، راه‌اندازی کلینیک مشاوره بیماری‌های رفتاری در شهرستان لردگان، استقرار دستگاه سی دی فور در روستای چنارمحمودی، راه‌اندازی کلینیک سیار، تامین دارو و تجهیزات وکیت های تشخیصی موردنیاز به‌صورت رایگان با انجام نظارت‌ها و پایش‌های لازم از دیگر اقدامات انجام گرفته در روستای چنارمحمودی هستند.

وی به تخصیص یک دستگاه موبایل کلینیک برای افزایش دسترسی بهتر به خدمات تشخیصی اشاره کرد و گفت: آموزش تخصصی پنج نفر از پرسنل شامل ماما، مراقب سلامت، مشاور، پزشک، و... برای شهرستان لردگان، راه‌اندازی مرکز مشاوره بیماری‌ها در شهرستان لردگان و تصویب راه‌اندازی مرکز خدمات جامع سلامت در روستای چنارمحمودی نیز از دیگر اقدامات صورت گرفته در این شهرستان است.

کد خبر 4744821

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرکرد لردگان ایدز اربعین 98 اربعین حسینی مرز مهران ایلام بوشهر زائران اربعین گرگان شیراز قزوین استانداری سمنان شهرکرد خطبه های نماز جمعه رادیو اربعین نیروی انتظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۱۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای تفاهم نامه راه اندازی و استقرار سامانه ارتباطی ناشنوایان با کمک خیر گنبدی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان تفاهم نامه راه اندازی و استقرار سامانه ارتباطی ناشنوایان عصر امروز با حضور معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار در گنبدکاووس امضاء شد و قرار است این سامانه پس از راه اندازی به ۱۱ هزار و ۲٠٠ ناشنوا و کم شنوای استان گلستان خدمات اورژانسی، آموزشی، حمایتی،   نظارتی و امنیتی  ارائه دهد.

سیدعلی مهاجر معاون سیاسی امنیتی  استاندار گلستان گفت: یکی از نیاز‌های جامعه ناشنوا و کم شنوا دسترسی به خدمات اورژانسی، حمایتی و نظارتی است که سال‌ها مغفول مانده و پس از جلسه انجمن ناشنوایان با استاندار گلستان مقرر شد یک سامانه طراحی و در استان استقرار یابد.

وی افزود: با کمک حاج محمد شهرکی خیر گنبدی و شرکت فناور بومی استان تفاهم نامه راه اندازی و استقرار سامانه ارتباطی ناشنوایان به  امضاء رسید و  تا روز ۷ مهر ماه همزمان با روز جهانی  ناشنوایان این سامانه طراحی  و خدمات ارائه  می‌کند.

حسین گلزاری مدیر انجمن ناشنوایان ایران نیز گفت: با استقرار سرور‌های این سامانه در دستگاه‌های خدمات رسان  ناشنوایان با استفاده از نرم افزار اپ می‌توانند با ارسال  پیامک با آن ارتباط برقرار  کنند.

حاج محمد شهرکی خیر گنبدی برای استقرار این سامانه یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان هدیه کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

 

 

 

 

دیگر خبرها

  • خدمات درمانی دانشگاه علوم‌پزشکی بابل به بیش از ۳۳ هزار بیمار
  • توقف فعالیت پنجمین دوره شورای روانشناسی و مشاوره
  • برخورداری ۷۰۰ نفر از خدمات درمانی اردوی جهادی ارتش
  • امضای تفاهم نامه راه اندازی و استقرار سامانه ارتباطی ناشنوایان با کمک خیر گنبدی
  • تعرفه خدمات روانشناسی و مشاوره اعلام شد
  • تعرفه خدمات روانشناسی و مشاوره سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • جلوگیری از سقط ۱۱۲ جنین در خراسان‌ شمالی
  • «تکنولوژی خط دروازه» مِنوی غیرممکن فوتبال ایران (+ جداول)
  • «تکنولوژی خط دروازه» مِنوی غیرممکن فوتبال ایران + عکس
  • غیرفعال بودن سه کلینیک درمانی در قزوین