Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سرهنگ یدالله حسن پور روز یکشنبه در کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی نظارت و مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کرمان افزود: همچنین طی مدت یاد شده  نسبت به مدت مشابه سال قبل، کشفیات پرونده های قاچاق بالای ۱۰۰ میلیون تومان  ۱۸۴ درصد رشد داشته است.

وی بدون ارایه هرگونه آماری در این خصوص اظهارداشت: در نمیه نخست امسال نیز پرونده های قاچاق با ارزش ریالی بالای ۵۰۰ میلیون تومان ۱۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ حسن پور با اشاره به اینکه تعداد وسایط نقلیه توقیف شده در حمل کالای قاچاق ۶۶ درصد افزایش داشته است، بیان کرد: متهمان دستگیر شده در رابطه با قاچاق کالا در۶ ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل  ۳۲ درصد افزایش داشته است.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت:تعداد باندهای متلاشی شده قاچاق کالا در استان کرمان در سالجاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۳ درصد افزایش داشته است.

سرهنگ حسن پور ضمن بیان این مطلب که میزان کشفیات فرآوروده های نفتی قاچاق طی سالجاری  نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۹۱ درصد افزایش داشته است، ادامه داد: در نیمه نخست سال گذشته یک میلیون و ۱۵۸ هزار لیتر فراورده های نفتی قاچاق در استان کرمان کشف شده که این میزان در ۶ ماه امسال ۳ میلیون و ۳۶۰ هزار لیتر بوده است.

وی تصریح کرد: میزان کشفیات احشام، منسوجات و مشروبات خارجی قاچاق در ۶ ماه امسال کاهش داشته و در کشفیات تجهیزات پزشکی، لوازم یدکی، صوتی و تصویری، احشام، میراث فرهنگی و ابزار آلات قاچاق شاهد رشد کشفیات بوده ایم.

بیشترین پرونده های تعزیراتی در کرمان مربوط به نفت و گاز 

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان نیز با اشاره به اینکه در ۶ماه امسال ۲ هزار و ۴۸۲ فقره پرونده قاچاق کالا وارد شعب این اداره کل شده است، ادامه داد: بیشترین کالای کشف شده قاچاق در استان کرمان مربوط به نفت گاز بوده است که در این رابطه یک هزار و ۲۶۱ فقره پرونده به تعزیرات حکومتی وارد شده و نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۹۷ درصد رشد داشته است.

ارسلان میری افزود: میزان کشفیات نفت گاز قاچاق در استان کرمان در ۶ ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۸۸ لیتر افزایش داشته است.

وی ادامه داد: در رابطه با میزان کشفیات بنزین قاچاق نیز  شاهد افزایش ۲۴۹ درصدی ورودی پرونده ها به شعب تعزیرات حکومتی بوده ایم.

۷۴۴۰ / ۵۰۵۴

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرمان ایرنا کالای قاچاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۱۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۵۹۳۶ متهم قاچاق کالا و ارز در استان کرمان

دادستان کرمان از تشکیل ۵ هزار و ۳۰۷ فقره پرونده قاچاق کالا و ارز در دادسراهای استان کرمان خبر داد و گفت: در این ارتباط ۵ هزار و ۹۳۶ متهم دستگیر شدند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، مهدی بخشی صبح امروز در جلسه شورای معاونین دادگستری استان کرمان، برخورد با اراذل و اوباش و عواملی که باعث ایجاد ناامنی در جامعه می‌شوند را از اولویت‌های کاری دادستانی عنوان کرد و اظهار داشت: در یک سال اخیر علاوه بر تشکیل بانک اطلاعات اراذل و اوباش، با اقدامات نهادهای اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی تعداد 512 نفر از مجرمین خطرناک و اراذل و اوباش شناسنامه‌دار در سطح استان شناسایی و دستگیر شدند. 

وی بیان کرد: طبق اعلام رسمی دادستانی کل کشور، استان کرمان جزو استان‌های برتر در خصوص نحوه تعیین اموال توقیفی از قاچاقچیان و رسیدگی به پرونده‌های قضائی مرتکبین جرائم موضوع قانون مبارزه با مواد مخدر است. 

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان، گفت: در یک سال اخیر در رابطه با قاچاق کالا و ارز 5 هزار و 307 فقره پرونده در دادسراهای سراسر استان تشکیل شده است و در این ارتباط 5 هزار و 936 متهم دستگیر و تحت تعقیب قضایی قرار گرفته‌اند.

وی با اشاره به اینکه در یک‌ سال گذشته بیش از 268 هزار و 86 فقره پرونده در دادسراهای سراسر استان کرمان مورد رسیدگی قرار گرفته است، گفت: قضات و کارکنان دادسراهای استان کرمان نسبت به مدت مشابه سال قبل‌تر 12 درصد بیشتر پرونده مختومه کرده‌اند.

ورود اطلاعات استان کرمان به مناقصات شرکت‌های شبه دولتی استان

بخشی افزود: در یک‌ سال گذشته 105 هزار و 811 فقره گواهی سوء‌پیشینه در دادسراهای سراسر استان صادر شده که شاهد افزایش 23 درصدی صدور گواهی سوء‌پیشینه در 12 ماه سال 1402 نسبت به زمان مشابه در سال 1401 هستیم.

وی با بیان اینکه در راستای حرکت به سمت قوه قضائیه هوشمند و تمام الکترونیک در سال گذشته بیش از 570 هزار و 418 فقره اوراق قضایی در دادسراهای استان به صورت الکترونیک ابلاغ شده است، ادامه داد: در این مدت شاهد افزایش ابلاغ‌های الکترونیک از 94 درصد به 95 درصد بوده‌ایم. 

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان با اشاره به ارتباط الکترونیک مجموعه دادستانی با زندان، گفت: بیش از 90 درصد دادرسی‌ها در دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان با زندان به‌صورت ارتباط الکترونیک می‌باشد و این امر از اعزام حضوری مددجویان به زندان‌ها جلوگیری کرده است. 

وی با اشاره به اینکه شنیدن صدای مردم همواره در اولویت کار دادستانی است، افزود: در یک سال اخیر نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن میزان ملاقات مردمی‌های دادستان و معاونین 27 درصد رشد داشته است.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • کشف کالاي قاچاق به ارزش ۳ ميليارد ريال در بروجن
  • دستگیری ۵۹۳۶ متهم قاچاق کالا و ارز در استان کرمان
  • کشف ۱۰ میلیارد ریالی کالای قاچاق در دهلران
  • ضبط ۲۹ هزار لیتر سوخت قاچاق در سیرجان
  • بیش از ۲ میلیون خدمت سرپایی درمان تامین اجتماعی زنجان ثبت شد
  • ثبت بیش از ۲ میلیون خدمت سرپایی درمان تأمین اجتماعی در زنجان
  • افزایش یک درصدی نزاع در آذربایجان‌شرقی
  • کشف کالای قاچاق به ارزش ۱۱ میلیارد ریال در مرزهای آذربایجان غربی
  • قاچاقچی پوشاک خارجی در ملکان یک میلیارد و ۴۸۲میلیون ریال جریمه شد
  • جریمه بیش از یک میلیارد ریالی قاچاقچی پوشاک در ملکان