Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار ایوب سلیمانی در مراسم معارفه جانشین جدید رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا که صبح امروز در مقر سازمان وظیفه عمومی ناجا برگزار شد، گفت: کاهش موالید در دهه هفتاد و افزایش حضور در دانشگاه‌ها از مواردی بود که سبب کاهش تعداد سربازان در سال‌های جاری شده است که البته با توجه به افزایش ۲۸ درصدی موالید ذکور دهه ۸۰ در مقایسه با دهه ۷۰ بخشی از این کمبود حل خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: از طرف دیگر شرایط اقتصادی در سال‌های اخیر نیز سبب موضوعی دیگر شده که برای برخی خانواده‌ها سخت است که فرزندشان به سربازی برود و دوسال هم خرج سربازی رفتن او را بدهند که این هم جزو مسائلی است که هرچند کم اما در تاخیر اعزام به سربازی تاثیر دارد.

سلیمانی به روند کاهش صدور معافیت‌های پزشکی از ۱۲ درصد به ۹.۴ درصد اشاره کرد و گفت: در سال‌های اخیر معافیت پزشکی کاهش داشته است، اما ما نباید اجازه دهیم که به کسی ظلمی شود و باید افراد دارای شرایط نزدیک به هم مساوی باشند.

جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه کار نیروهای مسلح تماما رزمی نیست، افزود: اگر فردی پزشک باشد و روی ولیچر بنشیند، آیا اجازه طبابت از او سلب می‌شود؟ خیر؛ بلکه شرایط مناسب سازی شده و این فرد می‌تواند در محلی مناسب به خدمتش ادامه دهد. تمام نیروهای مسلح که رزم و دفاع نیست. در مورد معافیت‌های پزشکی هم می‌توان همینطور عمل کرد.

وی ادامه داد: اینکه حدود ۱۰ درصد از موالید ذکور، مشمول معافیت پزشکی شوند، حداقل در نگاه اول، نگاه قابل قبولی نیست.

سلیمانی به صدور معافیت‌های کفالت نیز اشاره کرد و گفت: در این زمینه ما حتی با طلاق‌های صوری مواجه‌ایم. یا مثلا اگر فردی از پدرش مراقبت می‌کند و معافیت کفالت گرفته است، اگر شش ماه بعد به خواست خدا این پدر فوت شده، آیا نباید دیگر به سربازی برود؟.

سلیمانی با تاکید بر اینکه باید دامنه معافیت‌های کفالت محدود شود، اظهارکرد: هفت درصد از مشمولان ما نیز به دلیل معافیت کفالت معاف می‌شوند.


 

۴۷۴۷

کد خبر 1310087

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: سربازی سردار کمالی سوریه ترکیه اربعین تیم ملی فوتبال ایران پیاده روی اربعین کردهای سوریه سینمای ایران باشگاه پرسپولیس ایالات متحده آمریکا عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۱۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح سلامت خانواده در شهرهای بالای ۲۰ هزار خانوار اجرا می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از اجرای طرح سلامت خانواده در شهرهای بالای ۲۰ هزار خانوار در سال جاری خبر داد و گفت: در این طرح همه مردم تحت پوشش قرار خواهند گرفت و نیروهای مورد نیاز بهداشتی و درمانی به مردم خدمت خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، محمدتقی آشوبی شامگاه_ یکشنبه دوم اردیبهشت_ در نشست خبری با خبرنگاران، اظهار کرد: رشد و توسعه نظام سلامت در بخش بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و توسعه خدمات دارویی و تجهیزاتی یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به یکم تا هفتم اردیبهشت مصادف با هفته سلامت، افزود: شعار هفته امسال «سلامت خانواده و مردمی سازی سلامت» است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به کنترل بیماری‌های واگیر ازجمله پشه آئدس، خاطرنشان کرد: این پشه با شناسایی درست کانون‌ها و مه پاشی‌های درست، کنترل و مهار شد.

آشوبی با اشاره به آماده‌باش شبانه روزی نظام سلامت در همه ادوار، خاطرنشان کرد: بهداشت و درمان همیشه در خط مقدم خدمت به مردم بوده و پای‌کار است.

وی تلاش‌های دولت سیزدهم در راستای ایجاد و توسعه زیرساخت‌های زیربنایی و روبنایی را قابل‌توجه دانست و تصریح کرد: تنها در دوساله آغاز به کار دولت سیزدهم ۱۱۸ پروژه باارزش ریالی بیش از ۱,۲۲۰ میلیارد تومان افتتاح و به بهره‌برداری رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اجرای موفق طرح ملی سلامت غربالگری دیابت و فشارخون بالا گفت: در این طرح ملی که از بیستم آبان ماه آغاز و ۳۰ دی سال گذشته به طول انجامید، از جمعیت بیش از دو میلیون و ۲۲۵ هزارنفری هدف در گیلان، بیش از یک‌میلیون و ۴۴۶ هزار و ۸۶۰ نفر بالای ۱۸ سال در گیلان، شرکت کردند.

آشوبی، انواع سرطان‌ها، بیماری‌های قلبی عروقی و تروما را سه عمده دلیل تهدیدکننده سلامتی در گیلان دانست و اضافه کرد: تمام تلاش نظام سلامت استان گیلان غربالگری سرطان‌ها، فشارخون و دیابت و همچنین اقدامات و تعریف راهکاری راهبردی و عملیاتی برای کاهش مرگ‌ومیر ناشی از تصادفات بوده و اجرای طرح‌های نظام سلامت تا حدودی این تهدیدات را کنترل کرده است.

وی ارتقای شاخص‌های سلامت را درگرو افزایش زیرساخت‌های بهداشتی، درمانی و تجهیزاتی دانست و اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سال‌های اخیر تلاش کرده است تا با جذب، نوسازی و بهسازی فضای درمانی، تجهیزاتی نظیر انواع سی تی اسکن‌، آنژیوگرافی، پت اسکن، ام آر آی، سونوگرافی و دیگر ملزومات سرمایه‌ای سطح سلامت مردم را ارتقا ببخشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه رویکرد دانشگاه علوم پزشکی گیلان ارائه خدمت بی‌منت و بدون اطلاع‌رسانی‌های گسترده است، خاطرنشان کرد: بسیاری از خدمات ارائه‌شده نظیر فعال‌سازی سی تی اسکن مرکز آموزشی درمانی ۱۷ شهریور، مرکز جامع خدمات سلامت رشتیان و دیگر بخش‌ها راه‌اندازی شده و به مردم خدمت می‌کنند اما هنوز افتتاح رسمی نشده‌اند.

وی با بیان اینکه شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی به‌موقع را یکی از راهبردهای دانشگاه علوم پزشکی گیلان است، تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی گیلان در تمام بحران‌های پیش‌آمده، پیش‌بینی‌شده و رخدادها و حوادثی نظیر حادثه لنگرود، بحران سیل آستارا، چهارشنبه آخر سال و سایر تلاش کرده است تا جریان رسانه‌ای را به دست بگیرد و خود راوی حوادث و رخدادها باشد.

آشوبی از اجرای طرح سلامت خانواده در شهرهای بالای ۲۰ هزار خانوار در سال جاری خبر داد و گفت: در این طرح همه مردم تحت پوشش قرار خواهند گرفت و نیروهای موردنیاز بهداشتی و درمانی به مردم خدمت خواهند کرد.

وی یکی از دستاوردهای نظام سلامت را توسعه شبکه بهداشت در گیلان دانست و گفت: شبکه بهداشت در گیلان یکی از مزیت‌های نسبی استان در کشور است که در بحران کرونا به سبب داشتن همین شبکه منسجم توانست در طرح شهید سلیمانی موفق شود و پیش از سایر استان‌ها این بیماری منحوس را کنترل کند.

کد خبر 746774

دیگر خبرها

  • متهم به ۴۶ فقره سرقت کامپیوتر خودرو در مشهد به دام افتاد
  • انتصاب فرمانده جدید مرکز علمی و تخخصی مالک اشتر اراک
  • کشف بیش از ۵۰ کیلوگرم حشیش در شیراز
  • آمار واقعی قربانیان تصادفات در نوروز اعلام شد | بیشترین فوتی‌ها در این ۲ روز اتفاق افتاد
  • آمار سازمان پزشکی قانونی؛ نوروز امسال هزار و ۶۵ نفر در تصادفات جان باختند
  • اهدای خون فرماندار و معاونان فرمانداری کرمان + تصویر
  • معافیت یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار از خدمت سربازی
  • انقلاب اسلامی قاعده جدیدی در جهان ایجاد کرده است
  • نامه به شورای نگهبان درباره معافیت مشمولان بالای ۳۵ سال
  • طرح سلامت خانواده در شهرهای بالای ۲۰ هزار خانوار اجرا می‌شود