Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: باید قبل از مصرف موادغذایی دست‌ها کاملاً شسته شود. برای آشامیدن از آب‌ بهداشتی یا جوشیده استفاده کنید. حتی‌الامکان در محیط‌های باز استراحت نکنید؛ چرا که امکان گزش توسط جانوران زهرآلود وجود دارد. 

علیزاده در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه در هر سفر، رعایت نکات بهداشتی ضروری‌ست، اظهار کرد: زائران باید از مصرف مواد ناشناخته خودداری کرده و تا حد امکان، از مصرف مواد مشکوکی که افراد ناشناس ارائه می‌کنند، خودداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: به تاریخ مصرف و انقضای مواد غذایی و کنسروها حتماً توجه کنید و کنسروها را قبل از مصرف 20 تا 30 دقیقه بجوشانید. مواد غذایی را نیز تا حد امکان در فضای سرد نگهداری کنید. میوه و سبزیجات لازم است، قبل از مصرف به خوبی شسته و ضدعفونی شود. همچنین موادغذایی را در ظروف و پوشش مناسب نگهداری کنید. 

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد عنوان کرد: باید قبل از مصرف به ماهیت، رنگ و بوی موادغذایی توجه کرد. باید قبل از مصرف موادغذایی نیز دست‌ها کاملاَ شسته شود. برای آشامیدن از آب‌بهداشتی و یا جوشیده استفاده کنید. حتی‌الامکان در محیط‌های باز استراحت نکنید، چرا که امکان گزش توسط جانوران زهرآلود وجود دارد. 

متخصص کودکان و فلوشیپ سم‌شناسی بالینی ادامه داد: در هنگام ورود به اتاق‌ها یا مکان‌های جدید، از جمله منازل مسکونی ناشناخته، هرگز کودکان را به حال خود رها نکنید؛ چرا که ممکن است مواد مشکوکی از محل بردارند و به دهان خود بگذارند که موجب مسمومیت آن‌ها شود. 

وی بیان کرد: اگر قرار است در فضا یا مکان جدیدی استراحت کنید از تمیزبودن و برقراری تهویه کامل محل استراحت اطمینان حاصل کنید. در دوران سفر از مصرف دارو بدون اطلاع و دستور پزشک خودداری کنید. با توصیه افراد بی‌اطلاع به کودک خود دارو یا موادشیمیایی ندهید. 

علیزاده خاطرنشان کرد: داروها و مواد شیمیایی خود را در دسترس کودکان قرار ندهید. از تماس با افراد ناشناخته یا سپردن کودک خود به آن‌ها خودداری کنید. حتماً در هنگام سفر وسایل بهداشتی از جمله صابون و مایع ضدعفونی‌کننده را به همراه داشته باشید. 

وی با بیان اینکه «لوازم شخصی خود را از جمله لیوان، قاشق، چنگال، دستمال، مسواک و ملحفه به همراه داشته باشید»، اشاره کرد: حفظ سلامت خود و کودکان‌تان مایه آرامش خودتان خواهد بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۲۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ تن فرآورده خام دامی غیر قابل مصرف در زنجان معدوم شد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدباقر حاج کاظمی گفت: طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی ویژه ماه مبارک رمضان و عید نوروز از تاریخ ۱۹ اسفند لغایت ۲۲ فروردین ماه در سطح استان زنجان اجرا و در مجموع ۴ هزار و ۳۳۷ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر قابل مصرف، تاریخ گذشته و مشکل‌دار در مراکز عرضه، رستوران‌ها و غداخوری‌ها ضبط و معدوم سازی شد.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان با بیان اینکه در این طرح اکیپ‌های ثابت و سیار متعددی فعالیت داشتند، گفت: ۷ هزار و ۴۹۸ مورد بازدید از مراکز عرضه و رستوران‌ها و ناوگان حمل و نقل، انجام و ۸ مورد پرونده قضائی برای متخلفین تشکیل و به مراجع قضائی ارجاع شد.

وی تصریح کرد: بازرسان بهداشتی دامپزشکی در همه ایام سال بر تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی نظارت دارند و عموم مردم می‌توانند از طریق شماره تلفن ۴ رقمی ۱۵۱۲ موارد تخلف را به دامپزشکی گزارش کنند.

کد خبر 6081311

دیگر خبرها

  • رشد تولید در صنعت شوینده‌ها و محصولات بهداشتی
  • کشف مواد خوراکی و لوازم بهداشتی قاچاق در تبریز
  • امحا مواد غذایی فاسد در آباده
  • ۴ تن فرآورده خام دامی غیر قابل مصرف در زنجان معدوم شد
  • خروج هفت هزار و ۶۰۰ کیلوگرم مواد غذایی غیر بهداشتی در بوکان از چرخه مصرف
  • جمع آوری هزار و ۷۹۵ کیلو گرم مواد غذایی غیر بهداشتی در فیروزه
  • معدوم ۱۲ تن مواد غذایی فاسد در طرح نوروزی غرب خراسان
  • پلمب ۱۳۸ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی فاسد در طرح سلامت نوروزی سبزوار
  • خوداتکایی ۹۵ درصدی در صنعت شوینده و بهداشتی
  • صادرات ۵۰ تن خوراک ماهی از طریق مرز لطف آباد به ازبکستان