Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-03-28@21:54:18 GMT

◄ مترو ‌و بی‌آرتی مکمل هستند نه جایگزین

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۴۲۱۲۵

◄ مترو ‌و بی‌آرتی مکمل هستند نه جایگزین

تین نیوز

یک کارشناس حمل و نقل معتقد است لازم نیست در راه‌اندازی سیستم حمل و نقل عمومی شهرها، بین مترو و بی‌آرتی یکی را انتخاب کرد.

به گزارش تین نیوز، علی افشار این مطلب را شبکه‌های اجتماعی بیان کرد و گفت: از مترو ‌و بی‌آرتی باید به‌عنوان سیستم مکمل استفاده کرد.

او افزود: مترو زیر زمین و بی‌آرتی روی زمین قرار دارد و ضرورتی ندارد بین این‌ دو، یکی انتخاب شود چرا که هر کدام از این دو وسیله ویژگی‌ها و محدودیت‌های خود را دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بیشتر بخوانید: پاسخ به انتقادها از راه‌اندازی بی آر تی به‌جای مترو

وی تاکید کرد: هر دوی این وسایل نقلیه مسیر ویژه دارند، برای مثال، اگرچه مترو از توانایی جابه‌جایی با حجم بسیار بالاتری از اتوبوس برخوردار بوده ولی اتوبوس توانایی بسیار بالایی در پوشش مناطقی که تقاضا در آنها کمتر است دارد و این کار با هزینه بسیار کم و زمان کوتاه اجرایی می‌شود. 

افشار خاطرنشان کرد: فراموش نکنیم که هدف، ایجاد آلترناتیو برای مردم است تا به‌جای خودرو شخصی از وسیله نقلیه عمومی که اقتصادی، سریع و فراگیر است استفاده کنند.

به گزارش تین نیوز، چندی پیش یک کارشناس حمل و نقل به تین نیوز گفته بود: مترو به‌عنوان راه‌حل ایمن و پایدار حمل و نقل شهری در کلیه کلان‌شهرهای با ابعاد تهران به‌عنوان راه حل اصلی انتخاب شده است.

یاسر رشیدی با طرح این پرسش که با کدام منطق حمل و نقلی وقتی در زیر سطح شهر شاهراهی مثل مترو با ظرفیت بالا، ایمن و راحتی بالای مسافر وجود دارد، روی سطح نیز به موازات خطوط بی‌آرتی تاسیس می‌شود، بیان کرده بود: مسئولان با دادن آدرس غلط به شهروندان، آنها را از داشتن وسیله شخصی برحذر می‌دارند، در حالی‌که ابزار اصلی پاسخگویی به جابه‌جایی مسافران نه از روی سطح، بلکه استفاده از ظرفیت زیرزمینی شهر تهران و توسعه خطوط مترو است.

وی خاطرنشان کرده بود: طراحی خطوط بی‌آرتی در کشور ما با اتوبوس‌های تندروی کاملاً امنی که در برخی کشورها مشاهده می‌شود فرسنگ‌ها فاصله دارد و در برخی خطوط هیچ یک از استانداردها رعایت نشده‌اند( مسائلی از جمله pre-ticketing، اتوبوس‌های چپ در، فاصله ایستگاه‌ها و ...).

این کارشناس گفته بود: مسئولان شهرداری باید پاسخ دهند در ازای افزایش سرعت حمل و نقل عمومی از طریق  بی‌آرتی (تنها منفعت این خطوط) چه هزینه‌هایی به شهر تهران وارد شده است؟

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: استفاده از ظرفیت شهر تهران حمل و نقل عمومی علی افشار مترو و بی آرتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۲۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری اپل با بایدو/ هوش مصنوعی چینی جایگزین گوگل می‌شود

به نقل از جی اس ام آرنا، بنابراین، یک بازیگر محلی پاسخ به این موضوع است و به نظر می‌رسد که اپل آن را در بایدو که به طور مداوم به عنوان «گوگل چین» نامیده می‌شود، پیدا کرده است.

خبر‌های امروز از چین نشان می‌دهد که بایدو قرار است خدمات هوش مصنوعی را به آخرین دستگاه‌های اپل - فقط در چین - ارائه دهد. بایدو به عنوان تامین‌کننده هوش مصنوعی تولیدی اپل در این کشور خواهد بود و شروع با انتشار آتی iOS ۱۸ در این پاییز شکل می‌گیرد.

گفته می‌شود اپل پیش از آنکه تصمیم به انتخاب بایدو بگیرد، این همکاری را با علی‌بابا و یک شرکت چینی دیگر که مدل‌های بزرگ زبانی (LLMs) ارائه می‌دهد، مورد بحث قرار داده است.

در چین، هر مدل زبانی بزرگ باید پیش از راه‌اندازی برای عموم مردم، توسط ناظران تایید شود و Ernie Bot بایدو یکی از بیش از ۴۰ مدلی است که تاکنون چراغ سبز گرفته‌اند.

این امر به عنوان یک تاییدیه بزرگ برای بایدو و Ernie Bot آن در چین تلقی می‌شود و تحلیلگران می‌گویند این یک «کمپین برندینگ عالی» برای غول چینی خواهد بود. سرعت بایدو در بهره‌برداری از این بات فراتر از انتظارات تحلیلگران بوده است.

رابین لی، مدیرعامل بایدو، گفته است که کسب‌وکار هوش مصنوعی شرکت احتمالاً امسال یکی از اصلی‌ترین درآمد‌ها خواهد بود؛ درآمدی که انتظار می‌رود به شدت افزایش یابد و قطعاً همکاری با اپل نقش مهمی در این امر ایفا خواهد کرد.

منبع: همشهری

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • جایگزین سراتو به بازار آمد!/ عکس
  • درختان زیتون در جبالبارز جایگزین درختان جنگلی می شوند
  • رایان مسی جایگزین لیونل می‌شود
  • ساماندهی پدیده زباله‌گردی و کودکان کار طی ماه‌های آینده
  • آمپول‌های نوروبیون و ب کمپلکس؛ خوب یا بد؟
  • افزایش هزار و ١٧٩ کیلومتری طول خطوط انتقال و فوق توزیع
  • بازدید مدیرعامل پارس خودرو از خطوط تولید
  • همکاری اپل با بایدو/ هوش مصنوعی چینی جایگزین گوگل می‌شود
  • اقدامات توسعه‌ ای متروی تهران برای۱۴۰۳
  • اقدامات توسعه‌ای مترو تهران برای سال ۱۴۰۳