Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@08:53:20 GMT

برخی از سارقان المان‌های شهری، پیمانکاران هستند

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۴۲۲۶۶

برخی از سارقان المان‌های شهری، پیمانکاران هستند

رئیس پلیس تهران از دستگیری سارقان المان‌های شهری خبر داد و گفت: متاسفانه برخی از سارقان پیمانکاران شهرداری هستند.

به گزارش ایسنا، سردار حسین رحیمی صبح امروز در حاشیه حضورش در صحن شورای شهر با حضور در جمع خبرنگاران با بیان این که شهرداری و شورای شهر همکاری‌های مختلفی دارند گفت: متاسفانه سهم امنیت در بودجه‌های دوستان صفر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که در بخش کلانتری‌ها، مدیریت شهری باید کمک می کرد افزود: ۱۱ سال است که مصوبه‌ای در این خصوص داریم و قرار بود تعداد کلانتری‌ها به ۲۰۰ کلانتری برسد و در گام اول ۴۰ کلانتری ساخته شود که نشد و نهایتا در هفته ناجا با کمک خیرین یک الی دو کلانتری را آغاز کردیم اما از طرف شهرداری اقدامی نشد.

وی با اشاره به حجم همکاری‌های پلیس و شهردرای گفت: روزانه ده‌ها و حتی صدها خدمت به شهرداری‌ها ارائه می‌شود و امیدواریم همکاری‌ها دو طرفه باشد چرا که در سایه امنیتی که پلیس ایجاد کرده، سایر دستگاه‌ها در کمال آرامش حرکت می‌کنند و امیدواریم بتوانیم با کمک شهرداری روند صعودی‌تری داشته باشیم.

رحیمی  در مورد گلایه اعضای شورا از وضعیت موتور سیکلت‌ها اظهار کرد: ما از انجام رفتارهای بدون مطالعه پرهیز می‌کنیم و بحث موتورسیکلت‌ها را سال‌های سال است که دنبال می‌کنیم و آن زمانی  که من در راهور تهران بودم نیز برنامه‌هایی داشتیم اما معتقدیم باید کار ریشه‌ای و عمیق شود تا شاهد تحول باشیم. به مردم قول می‌دهم که به زودی طرحی برای موتور سیکلت‌ها به مرحله اجرا درآید.

وی در مورد ارتباط پلیس و شهرداری با بیان این که ارتباطی پیوسته اما یک طرفه حاکم است ادامه داد: پلیس انواع و اقسام حمایت‌ها از شهرداری دارد اما از آن طرف اصلا کمک‌ها قابل ذکر نیست و یا حداقلی است.

رئیس پلیس تهران در مورد انهدام باند فروش سوالات کنکور نیز با بیان این که این دستگیریها در زمان کنکور بود اما رسانه‌ای نکردیم گفت: یک گروه بزرگ دست به دست هم داده و سعی در فروش سوالات کنکور داشتند و حتی پاسخ‌ها را نیز آماده کرده بودند که خوشبختانه همکاران ما در پلیس امنیت در تهران و برخی استان‌ها با هماهنگی وزارت علوم این باند را منهدم کردند.

رحیمی همچنین در مورد سرقت وسایل و تجهیزات شهری از جمله مجسمه‌ها، دیواره‌های صوتی و ...  نیز اظهار کرد: باند هشت نفره‌ای که اقدام به سرقت حدود ۴۴ تابلو ، تصویر و المان‌ شهری کرده بودند را منهدم کرده و کسانی که دیواره‌های صورتی را نیز ربوده بودند، دستگیر و منهدم شدند؛ باید اعلام کنم متاسفانه برخی از آنها از پیمانکاران شهری هستند.

وی در مورد ربایندگان سردیس‌های تهران با بیان این که وقتی سردیسی نصب می‌شود باید امکانات حفاظتی و مراقبتی آن نیز ایجاد شود گفت: به نتایج خوبی در این زمینه رسیده‌ایم و بعدا اعلام می‌کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سرقت مجسمه های تهران سردار رحیمی پیمانکاران شهرداري تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۲۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نبود آموزش‌های شهروندی در حوزه فرهنگی و اجتماعی/ فعالیت‌های پردوام و فاخر محدود است

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی گفت: درست است که بخش‌های مختلفی برای ایجاد شهری در شأن مردم و متناسب با فرهنگ ملی تلاش می‌کنند، اما در حوزه فرهنگی نیز باید اقداماتی انجام شود برای مثال ما همچنان شاهد برخی بی‌انضباطی‌ها در آمد و شد‌ها و ارتباطات با یکدیگر هستیم.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سید جعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در دویست و سی امین جلسه شورای شهر تهران و پس از ارائه گزارش معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران گفت: ما در شهری زندگی می‌کنیم که برای شاد بودن و انضباط عمومی نیازمند اقدامات گسترده فرهنگی هستیم، هرچند اقداماتی توسط معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران انجام گرفته، اما برخی از فعالیت‌های مرتبط با نظم، مشارکت، ابمنی و حقوق شهروندی خیلی کم کار شده است.

وی با بیان اینکه شهروندان از شهرداری تهران انتظار دارند تا شهری پاک، آراسته و با کیفیت برای زندگی آن‌ها ایجاد کند گفت: درست است که بخش‌های مختلفی برای ایجاد شهری در شأن مردم و متناسب با فرهنگ ملی تلاش می‌کنند، اما در حوزه فرهنگی نیز باید اقداماتی انجام شود برای مثال ما همچنان شاهد برخی بی‌انضباطی‌ها در آمد و شد‌ها و ارتباطات با یکدیگر هستیم، سوال من این است که چه میزان در حوزه فرهنگ شهروندی، ایجاد رفتار در تراز یک شهر متمدن و شهری در کلاس جمهوری اسلامی ایران تلاش کرده‌ایم؟

تشکری هاشمی تصریح کرد: سازه‌های زیباسازی، فعالیت‌های با دوام فرهنگی و آن دسته از اقداماتی که شهروندان می‌توانند از آن‌ها بهره‌مند شوند بسیار کم هستند، جشن‌هایی که به مناسبت‌ها در تهران برگزار می‌شوند تمام رسالت حوزه فرهنگی نیستند؛ و باید برای کار‌های فاخر و پر دوام و در راستای رسالت و ماموریت شهرداری و برنامه‌های مصوب شورا که نیاز شهر هستند چه اقداماتی انجام شده است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه مردم ما شهر را دوست دارند، اظهار کرد: باید مسئولیت اجتماعی در بزنامه‌های شهرداری خیلی پر رنگ شود.

تشکری هاشمی افزود: متاسفانه در شهر ما آموزش‌های شهروندی به درستی انجام نشده است، در بحث حمل و نقل می‌بینیم که هنگام سوار و پیاده شدن به مترو بی انضباطی‌هایی وجود دارند که تمام این‌ها حاکی از نبود آموزش‌های لازم شهروندی است.

دیگر خبرها

  • نبود آموزش‌های شهروندی در حوزه فرهنگی و اجتماعی/ فعالیت‌های پردوام و فاخر محدود است
  • رویداد ویژه «ایمنی و حمل و نقل» در پایتخت 
  • کشف پاتوق مافیای زباله در این منطقه از تهران
  • کشف پاتوق مافیای زباله در این منطقه تهران | ۱۲ میلیارد تومان جریمه پیمانکاران شهرداری در صورت دیدن زباله گرد بر سر مخازن
  • جریمه هنگفت شهرداری تهران برای زباله دزدها | محمدی: در مدیریت پسماند با کسی شوخی نداریم
  • واگن مترو از چین نیامد؛ بین شهرداری و وزارت کشور دعوا شد
  • به دنبال بورسی کردن دارایی‌های مختلف شهرداری تهران هستیم
  • عزم جدی شهرداری برای صیانت از حریم شهر تهران
  • مکان آرامستان‌های جدید تهران مشخص شد؟
  • تاکسی های برقی در راه تهران | آماده سازی زیرساخت های شهری برای ۴۰ هزار تاکسی برقی