Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-03-28@09:56:25 GMT

مهم‌ترین مشکلات جامعه قرآنی فارس کدامند؟

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۴۲۳۶۸

مهم‌ترین مشکلات جامعه قرآنی فارس کدامند؟

سیدمصطفی موسوی، مدیر قرآن و عترت بسیج دانشجویی استان فارس در گفت‌وگو با ایکنا از فارس به بیان اهم مشکلات جامعه قرآنی استان پرداخت و گفت: در بحث فعالیت‌های قرآنی استان فارس، دو مورد آسیب شناسی درونی و بیرونی را احصا کرده‌ایم.

وی افزود: آسیب‌شناسی درونی در واقع به خود جامعه قرآنی بر می‌گردد، جامعه قرآنی استان فارس  اراده جدی در فعالیت‌ها و رفع مشکلات خود ندارد و به همین دلیل مطالبه جدی نیز از سوی آن‌ها صورت نمی‌گیرد و به فعالیت در حوزه محدود خود رضایت دارند و با این وضعیت ما شاهد رشد و جهش قرآنی در استان نخواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موسوی ادامه داد: در بخش آسیب شناسی بیرونی که به اجتماع، دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی و اجرایی متولی امور قرآنی بر می‌گردد که از طرفی انگیزه و هم و غم کافی در زمینه فعالیت‌های قرآنی ندارند و بودجه کافی را در این امر تخصیص نمی‌دهند و یا افراد غیر متخصص قرآنی در راس  آن‌ها قرار گرفته که از جنس کار قرآنی آگاه نیستند.

 

مشکل اصلی جامعه قرآنی، بودجه نیست

مسئول قرآن و عتر بسیج دانشجویی فارس تأکید کرد: مشکل اصلی جامعه قرآنی استان فارس بودجه نیست، مشکل این است که این بودجه به اهلش داده نمی‌شود و افرادی که مسئولیت تخصیص آن را دارند کارشان را به درستی انجام نمی‌دهند و گرنه چرا باید یک موسسه قرآنی برای پرداخت حق‌الزحمه و کرایه سرویس معلم قرآن خود دچار مشکل باشد؟ چرا باید اعتبار یک ساله فعالیت‌های قرآنی یک کشور کمتر از قرارداد یک بازیکن فوتبال باشد؟ چنین مسائلی برای جامعه مسلمان فاجعه است؟

وی بیان کرد: مدیریت خوب، داشتن روحیه خودباوری در کار قرآنی، جدیت و پشتکار، همدلی و همزبانی، افزایش هم‌افزایی با نهادها، دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی، همکاری مشترک با دیگر موسسات قرآنی و مردمی کردن فعالیت‌های قرآنی می‌تواند مهم‌ترین عوامل برای توسعه فعالیت‌های قرآنی باشد که قطعا در جذب بودجه، حمایت حامیان و خیرین قرآنی و نهایتا حمایت دیگر نهادها و دستگاه های فرهنگی و اجرایی را در پی خواهد داشت.

موسوی، عدم خلاقیت، نوآوری و ابتکار در عرصه فعالیت‌های قرآنی و مسابقات قرآن، عدم استعدادیابی مستعدین قرآنی در مدارس، عدم تشکیل گروه‌های جهادی قرآنی جهت آموزش قرآن در روستاها و حاشیه شهرها( در تعامل با جهاد سازندگی)،  عدم فعالیت تخصصی در زمینه قرآن توسط برخی  مراکز و موسسات قرآنی، عدم حمایت از جلسات هفتگی قرآن کریم و محافل انس با قرآن، عدم وجود کرسی ثابت تلاوت و تدبر در قرآن کریم به صورت هفتگی و ماهیانه و به خصوص موازی کاری دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی و اجرایی در امور قرآنی که باعث هدر رفت بخشی از بودجه قرآنی می‌گردد از دیگر مشکلات مهم جامعه قرآنی استان فارس است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا استان فارس فعالیت های قرآنی سیدمصطفی موسوی جامعه قرآنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۲۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرآن جامع‌ترین منبع پاسخگویی به نیاز بشریت است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سیدحسن عاملی پیش از ظهر سه‌شنبه در دیدار با جامعه قرآنی که به همت اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در مسجد میرزاعلی اکبر اظهار کرد: فعالیت‌های قرآنی در مناطق مختلف استان به ویژه شهرستان پارس آباد از سطح بالای کمی و کیفی برخوردار بوده و تحسین‌برانگیز است.

وی فعالان و متولیان قرآنی را بر تلاش مضاعف در ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه توصیه کرد و افزود: جذابیت کتاب مقدس قرآن منحصر به فرد است و باید این جذابیت در سطر به سطر زندگی در قالب زندگی با آیه‌ها به مردم بیان شود.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری افزود: جاذبه اصلی قرآن به این است که سوالات و نیازهایی که انسان در زندگی دارد، تنها از طریق قرآن به این نیازها و سوالات، پاسخ داده می‌شود.

آیت الله عاملی بیان کرد: برترین تکریم انسان توسط خداوند در قرآن ذکر شده و هدف خلقت توسط آیات الهی به درستی بیان شده است.

وی گفت: ظلم و ستم در نظر انسان امری ناپسند است و در قرآن نیز خداوند در آیات متعددی انسان‌ها را از ظلم برحذر کرده و این نشانگر همخوانی قرآن با ذات و فطرت انسان‌ها است.

امام جمعه اردبیل قرآن را بزرگترین و ارزشمندترین نعمت خدا برشمرد و افزود: اگر خداوند تمام نعمت‌ها را به بشریت ارزانی می‌داد ولی قرآن را نمی‌داد، ما هیچ چیز نداشتیم.

آیت الله عاملی از خانواده‌ها و فعالان امر فرهنگی و قرآنی خواست؛ در ترویج سبک زندگی قرآنی و تبیین پیام‌های اخلاقی، اجتماعی قرآن و سیره ائمه معصومین (ع) در خانواده و جامعه تلاش کنند.

کد خبر 6063506

دیگر خبرها

  • محفل انس با قرآن کریم با شرکت فعالانی از جامعه قرآنی استان اردبیل
  • قرآن جامع‌ترین منبع پاسخگویی به نیاز بشریت است
  • توسعه فعالیت‌ های قرآنی نیازمند تخصیص بودجه
  • توسعه فعالیت‌های قرآنی نیازمند تخصیص بودجه
  • لزوم آینده‌نگری برای رفع مشکل ترافیک اصفهان/تکمیل رینگ چهارم بودجه و حمایت کافی می‌خواهد
  • قرآن در تخصیص بودجه باید عنوان مستقلی داشته باشد
  • حضور مردم در محفل قرآنی، حکایت از وجود چتر معنویت در جامعه دارد
  • تلاوت بیش از ۹۲ هزار صفحه قرآن به یاد شهدای استان فارس
  • ۱۱۵ دارالقرآن در استان فارس راه‌اندازی می‌شود
  • ۱۱۵ دارالقرآن در استان فارس راه اندازی می شود