Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از تدوین پیش‌نویسی خبر داد که بر مبنای آن بنگاه‌های معاملات املاک و خودرو به کار اصلی خود یعنی دلالی می‌پردازند و خریدار و فروشنده، سند را در دفترخانه اسناد رسمی تنظیم می‌کنند. ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۰ اجتماعی حقوقی و قضایی نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، ذبیح‌الله خدائیان در برنامه تلویزیونی روی خط خبر که از شبکه خبر سیما پخش شد، در پاسخ به سوالی درباره سوء استفاده‌های برخی دفاتر اسناد رسمی و اخذ پول‌های زیاد از مردم به بهانه‌های مختلف اظهار کرد: یکی از برنامه‌های ما در سازمان ثبت اسناد ارتقا سلامت اداری است و برخورد با این افراد شدید خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این زمینه هماهنگی‌هایی نیز با دادستان تهران و سایر استان‌ها صورت گرفته و با تاکیدی که رئیس قوه قضاییه مبنی بر مبارزه با فساد دارد، این موضوع در دستور کار است.

معاون رئیس قوه‌ قضائیه همچنین به اعتباربخشی به اسناد رسمی در قبال اسناد عادی اشاره کرد و گفت: سند عادی، اعتباری به آن شکل در جهان ندارد زیرا منشاء بسیاری از جرائم از جمله پولشویی، فرار مالیاتی، کلاهبرداری و ... سند عادی است. در بند 67 سیاست‌های کلی نظام نیز تصویب و مقرر شده که بایستی اعتبار سند رسمی ارتقا پیدا کند و با توجه به تجربیات گران‌سنگ رئیس قوه قضاییه در این زمینه، بر توسعه سند رسمی تاکید شده و این موضوع در طرح تحول قوه قضاییه پیش بینی شده است و پیگیریم تا از طریق مجلس اعتبار اسناد رسمی را ارتقا ببخشیم.

وی افزود: خوشبختانه طرحی در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با همین عنوان مطرح است و سازمان ثبت نیز  پیش‌نویسی در این زمینه تهیه و تدوین کرده است. در طرحی که پیش‌نویس کرده‌ایم مخالف با بنگاه‌های معاملات ملکی و خودرو نیستیم. این بنگاه‌ها به کار اصلی خود که دلالی و واسطه‌گری است می‌پردازند و پس از توافقات با خریدار و فروشنده، سند در دفاتر اسناد رسمی تنظیم شود.

خدائیان تاکید کرد: در این رابطه هزینه‌ای اضافه نمی‌شود و متناسب با فعالیت انجام شده هزینه اخذ می‌شود و حتی هزینه‌‌ها قدری نیز پایین می‌آید. فردی که می‌خواهد اجاره نامه‌ای تنظیم کند اگر همزمان سند را در دفاتر اسناد رسمی تنظیم کند شاید کمتر از یک دهم مبلغی که در بنگاه‌های معاملاتی می‌پردازد در دفاتر اسناد رسمی پرداخت کند. 

وی گفت: در این زمینه ساماندهی بنگاه‌های معاملاتی و طراحی سامانه‌‌ای برای برقراری ارتباط بین دفاتر اسناد رسمی و بنگاه‌ها در دستور کار است. اگر این طرح به تصویب برسد، آمادگی داریم ظرف مدت دو تا سه ماه آن را عملیاتی کنیم.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به وجود بیش از هفت هزار دفتر اسناد رسمی در سراسر کشور گفت: بخشی از قوانینی که مربوط به دفاتر اسناد رسمی است، ایرادات و نواقصی دارد که بر این اساس بر روی اصلاح و به‌روز‌رسانی این قوانین کار می‌کنیم و در حال تهیه پیش نویس هستیم.

گلایه یک سردفتر از تبعیض و انحصار در درآمدزایی دفاتر اسناد رسمیحذف اسناد عادی از چرخه معاملات ملکی در شورای عالی قضایی مصوب شد"اسناد عادی" از اصلی‌ترین دلایل زمین‌خواری هستندواکنش رئیس سازمان ثبت به احتمال گران شدن تعرفه دفاتر اسناد رسمیحق‌التحریر دفاتر اسناد رسمی به زودی گران می‌شود

انتهای پیام/

R1332/P/S2,20/CT11 واژه های کاربردی مرتبط کمیسیون قضایی قوه قضائیه کانون سردفتران

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کمیسیون قضایی قوه قضائیه کانون سردفتران کمیسیون قضایی قوه قضائیه کانون سردفتران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۲۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

94 هزار نسخه نشریه ادواری طی یک سال جذب آرشیو مطبوعات رضوی شد

حجت الاسلام سیدجلال حسینی، رئیس سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، این آمار را حاکی از اعتماد مراکز، گروه ها و شخصیت های فرهنگی به این سازمان عنوان کرد که در حفظ میراث فرهنگی رسانه ها تلاش مستمر دارد. 
وی با بیان این آمار گفت: از این تعداد 67 هزار و 800 نسخه آن اهدایی است که نسبت به سال گذشته آن 20 درصد رشد داشته است. 
رئیس سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی ، بخش عمده مطبوعات اهدایی را از سوی کتابخانه ملی ایران، ادارات کل ارشاد استان ها و دکتر فتاحی معصوم نماینده اسبق مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد. 
شایان ذکر است، مرکز آرشیو مطبوعات سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی آمادگی دارد با جذب منابع مطبوعاتی (روزنامه، مجله، سالنامه) به صورت چاپی و الکترونیکی در قالب اهدا مبادله و خرید برای حفظ منابع فرهنگی کشور اقدام نماید. 
علاقه مندان به وقف های فرهنگی و پژوهشگران می توانند از طریق تلفن 05132232519 اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت کنند.

منبع: آستان نیوز

دیگر خبرها

  • حل مشکل بیمه مشاوران با اجرای طرح ساماندهی بنگاه‌های املاک
  • جزییات دوره‌های آموزش تخصصی پذیرفته شدگان آزمون سردفتری سال ۱۴۰۱
  • حدنگاری اراضی کشاورزی کرمان در اولویت ثبت اسناد و املاک استان
  • رسانه ها نقش مهمی در ترغیب مالکین اراضی و املاک برای اخذ سند دارند
  • ۹۴ هزار نسخه نشریه ادواری طی یک سال جذب آرشیو مطبوعات رضوی شد
  • 94 هزار نسخه نشریه ادواری طی یک سال جذب آرشیو مطبوعات رضوی شد
  • رسانه ها مالکین اراضی و املاک را برای اخذ سند ترغیب کنند
  • ثبت معاملات غیرقانونی نهضت ملی مسکن در برخی دفاتر اسناد رسمی
  • ۵۹۰۰ هکتار اراضی غیرملی در استان بوشهر تثبیت شد
  • تقویم هجری شمسی را چه کسی و چه طور تنظیم کرد؟