Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@23:17:23 GMT

دیوارپوش‌های مقاوم به UV کاربردی می‌شوند

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۴۲۵۲۶

دیوارپوش‌های مقاوم به UV کاربردی می‌شوند

چهار قرارداد همکاری تجاری‌سازی محصولات مبتنی بر نانو فناوری منعقد شد.

به گزارش ایسنا ستاد نانو در راستای ارتباط صنعت با شرکت‌های دانش‌بنیان و در قالب شبکه تبادل فناوری تاکنون ۱۷۶ پروژه موفق میان شرکت‌های دانش‌بنیان و صنعت اجرایی کرده است.

در این راستا در روز پایانی دوازدهمین نمایشگاه فناوری نانو چهار قرارداد همکاری و تجاری‌سازی میان شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌های صنعتی به امضا رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فناوری‌ها به این شرح است:


_دیوارپوش مقاوم به اشعه UV

_فعالیت‌های تحقیق و توسعه تطبیقی جهت تولید گرافن اکساید عامل‌دار شده برای پنل‌های ساختمانی

_دستکش آنتی‌باکتریال برای البسه

_انتقال فناوری و نانو مواد آنتی باکتریال

دکتر علی محمد سلطانی، مدیر دبیرخانه ستاد نانو در مراسم امضای تفاهم‌نامه بین شرکت‌های دانش‌بنیان و صنعتی با تاکید بر اینکه جاده اقتصاد، صنعت و تولید دائم در حال پیچش و تغییرات است، گفت: با توجه به سرعت توسعه فناوری‌های نوین اگر صنعت نتواند در این پیچش همراه باشد، جا مانده و دچار مشکل می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد که توسعه فناوری نانو کمک کند تا تعداد زیادی از شرکت‌های موجود در کشور در این مسیر اقتصادی جدید حرکت کنند و جا نمانند.

سلطانی با بیان اینکه شرکتهای فناور باید با واحدهای صنعتی پیش بروند، چرا که به تنهایی نمی‌توانند عمل کنند، اظهار کرد: در اقتصاد پایدار، واحدهای صنعتی باید از فناوری‌های نوین استفاده کنند.

مدیر دبیرخانه ستاد نانو تصریح کرد: در حال حاضر واحدهای صنعتی درک کرده‌اند که با استفاده از فناوری نانو می‌توانند به ارزش افزوده بالا دست یابند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نمایشگاه فناوری نانو قرارداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۲۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از مینی‌بوس دانش‌بنیان با ظرفیت ۲۱ نفر در سمنان

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با حضور در پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان، مینی‌بوس دانش‌بنیان بین شهری و ماده تصفیه روغن خوراکی را رونمایی کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، همزمان با سفر رئیس جمهور به سمنان، وزیر علوم، در پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان حضور یافت و از شرکت‌های دانش بنیان منتخب این پارک بازدید کرد‌.

محمدعلی زلفی‌گل  از مینی‌بوس بین شهری نامیک با ظرفیت 21 مسافر رونمایی کرد.

این مینی‌بوس به صورت کامل در شرکت تحقیق و توسعه افرا مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان که گواهی دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری را نیز اخذ کرده، طراحی و ساخته شده است.

در این بازدید از محصول ابرجاذب پالاسیل که توسط شرکت نانو ترکیب سمن آرا مستقر در پارک علم و فناوری سمنان تولید شده است رونمایی شد.

پیش از این مواد تصفیه روغن خوراکی از خارج از کشور وارد می‌شد که با تولید این محصول شاهد کاهش وابستگی در این زمینه به خارج خواهیم بود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این بازدید از محصول هواساز دو مرحله ساخت شرکت سبز بهساز نیز رونمایی کرد که با استفاده از آن تا 30 درصد در مصرف آب و 45 درصد در مصرف برق صرفه جویی می شود.

همچنین از هیتر استیر دیجیتال با کنترل فازی با کاربرد در آزمایشگاه ها تولیدی شرکت ره نو کومش، کیف صنایع دستی چهار فصل با رویکرد مد پایدار تولیدی شرکت سورتا و جلد لوح قدردانی با طرح سنتی رونمایی شد.

وزیر علوم پس از بازدید از نمایشگاه و گفتگو با مخترعان حاضر در غرفه‌ها گفت: با توجه به شعار سال که جهش تولید و مشارکت مردم نامگذاری شده است، وزارت علوم در حال تدارک برنامه‌های ویژه‌ای است تا امکان مشارکت گسترده جامعه دانشگاهی در شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم شود و در شورای سیاستگذاری مردمی‌سازی وزارت علوم این موضوع در  مرحله تصمیم‌گیری است.

زلفی‌گل افزود: شرایطی فراهم شده تا صاحبان ایده به راحتی بتوانند محصول دانش‌بنیان تولید کنند.

وی تاکید کرد: ما در مرحله ایجاد و شکل‌گیری و معاونت علمی ریاست جمهوری در مرحله تجاری‌سازی و دادن مجوز، از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت می‌کنیم و امیدوارم تعداد شرکت‌ها را از 10 هزار کنونی به عدد قابل توجهی افزایش دهیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رونمایی از مینی‌بوس دانش‌بنیان با ظرفیت ۲۱ نفر در سمنان
  • ۶ محصول پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان رونمایی شد
  • کرمانشاه صاحب شهرک فناوری می‌شود
  • انعقاد هفت هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان قرارداد با شرکت‌های دانش بنیان/ بومی سازی ۸۵ درصدکالا‌های مورد نیاز صنعت نفت
  • رشد 28 درصدی واحدهای صنعتی دانش بنیان چهارمحال و بختیاری
  • ساماندهی منابع و تسهیلات با هدف تقویت زیست بوم علم و فناوری
  • افزودن ۹ واحد صنعتی به جمع شرکت‌های دانش بنیان‌های کشور
  • رشد ۲۸ درصدی واحد‌های صنعتی دانش بنیان چهارمحال و بختیاری
  • واحدهای صنعتی دانش بنیان ۲۸ درصد رشد داشته است
  • شرکت‌های دانش‌بنیان از اولویت‌های اساسی استان یزد است